Sorry dat ik jullie zo lang liet wachten, maar heb thuis momenteel geen internet. Het is me eigenlijk heel goed meegevallen. Ik ben rustig en vriendelijk gebleven en heb zoveel mogelijk mijn buur laten praten en klagen. De rechter had er helemaal geen oren naar dat mijn buur een papegaai met een parkiet gelijkstelt. Integendeel hij werd er zelfs wat boos van en zei dat appels ook geen peren zijn.
De rechter zei ook dat mijn buur nooit zal bekomen, ook niet via een echt proces, dat ik mijn papegaai moet wegdoen. Wel kan hij eventueel een billijke schadevergoeding krijgen in die zin dat ik oordopjes of een koptelefoon zal moeten betalen aan hem. Volgens mij moet mijn buurman nu toch begrepen heeft dat het geen zin heeft hierover verder te klagen. De enige afspraak die gemaakt is dat ik een offerte moet laten maken van hoeveel het zou kosten om mijn plafond te isoleren. Voorlopig blijft het hierbij. Offertes verzamelen en overleggen met de buur want hij moet van de rechter bijbetalen in mijn isolatie omdat zijn appartement ook in waarde stijgt als ik isoleer.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk tevreden ben over wat er allemaal gezegd is en over de visie van de rechter, maar ik denk dat mijn buurman zich minder begrepen voelt. Hopelijk is het nu tot hem doorgedrongen dat hij onredelijk is, maar daar twijfel ik aan.