Auteur Topic: Chippy heeft een nieuw huisje  (gelezen 3078 keer)

kokosnoot

• Gast
Re: Chippy heeft een nieuw huisje
« Reactie #15 Gepost op: december 15, 2007, 19:09:02 pm »
oh wat ontzettend fijn voor Chippy  :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 15, 2007, 19:29:38 pm »
Ik wil iets vragen, maar ik ben heel bang dat je deze vraag vervelend vindt.

KDS is toch niet vast te stellen bij een levende vogel?

Ik heb dat tenminste altijd wel zo begrepen. En misschien dan wel verkeerd begrepen.
Maar ik was na dit berichtje nog eens gaan zoeken op KDS. En toen vond ik dat het niet is vast te stellen als de vogel nog leeft, slechts vermoedens van kunnen worden uitgesproken.
En zelfs na sectie vaak geen tekenen van KDS te vinden zijn... (hoe ze dat weten, weet ik dan ook weer niet, want als er niks vast te stellen is, kun je ook niet stellen dat het wel KDS is, maar goed)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #17 Gepost op: december 16, 2007, 01:19:05 am »
Antonia heeft op dit moment geen internet dus zal ook voorlopig niet kunnen reageren.
maar zoals gezegd, hij is onderzocht aan zijn kliermaag geen vergroting of wat anders, de vogels die overleden zijn is geen KDS bij gevonden.

ik denk dat er wel meer dingen zijn waar we misschien geen weet van hebben wat een vogel bij zich kan dragen.

ik heb geen vrees voor mijn vogel, en wat mij betrefd houd het hele KDS verhaal hier wel mee op ;)

ik vind het in elk geval een heel fijn beestje, en ben blij dat ik er hopelijk nog heeel lang van zal genieten :hart:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #18 Gepost op: december 16, 2007, 02:53:33 am »
Antonia heeft op dit moment geen internet dus zal ook voorlopig niet kunnen reageren.

ow balen, toch niets ernstigs he?

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #19 Gepost op: december 16, 2007, 02:58:01 am »
ow balen, toch niets ernstigs he?

neee, gelukkig niet :hot:
ze heeft problemen met haar pc, hij blijft in de slaapstand, hopelijk kan ze maandag naar HP bellen, en kunnen ze haar helpen :help: :seestars: :bruce: >:D
 want ze zit echt af te kicken thuis :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #20 Gepost op: december 16, 2007, 02:59:52 am »
neee, gelukkig niet :hot:
ze heeft problemen met haar pc, hij blijft in de slaapstand, hopelijk kan ze maandag naar HP bellen, en kunnen ze haar helpen :help: :seestars: :bruce: >:D
 want ze zit echt af te kicken thuis :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:

ok gelukkig!
heeft ze alle kabels al los gehad, en alleen met muis en toetsenbord geprobeerd op te starten?
ik heb dat probleem ook gehad, en toen lag het aan de webcam en zij heeft exact dezelfde als ik!! ;)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #21 Gepost op: december 16, 2007, 03:04:55 am »
o, dat zal ik dr morgen vragen.
ze krijg steeds een witte balk te zien, maar hij word maar niet wakker, hoe vaak ze hem ook opstart.
en bedoel jij dan alle kabels even los, en dan weer aankoppelen?

ik denk wel dat ze al van alles heeft geprobeerd :CENS
ze is er al dagen mee bezig, dus eigenlijk nog een wonder dat ie er nog is, want soms wens je ze een gooi uit het raam hihi :)

een pc is een leuk en handig ding, maar ze moeten het wel doen GGRRR :-X :angry: :)
« Laatst bewerkt op: december 16, 2007, 03:14:34 am door Speggel »

Jeffrey

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 16, 2007, 11:37:05 am »
Oh gefeliciteerd met Chippy zeg!!  :thumsup: :-* Wat leuk dat hij nu bij jou zit, begint er al een soort klik te komen tussen stimpy en chippy? je hebt nu iig een heel leuk stel vogels  :hart: :thumsup:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #23 Gepost op: december 16, 2007, 13:01:11 pm »
o, dat zal ik dr morgen vragen.
ze krijg steeds een witte balk te zien, maar hij word maar niet wakker, hoe vaak ze hem ook opstart.
en bedoel jij dan alle kabels even los, en dan weer aankoppelen?

ik denk wel dat ze al van alles heeft geprobeerd :CENS
ze is er al dagen mee bezig, dus eigenlijk nog een wonder dat ie er nog is, want soms wens je ze een gooi uit het raam hihi :)

een pc is een leuk en handig ding, maar ze moeten het wel doen GGRRR :-X :angry: :)

ik bedoel ALLE kabels er uit, behalve die van het beeldscherm toetsenbord en muis. en dan opstarten.
dus de rest er uit laten!

ach pc's zijn een goede uitvinding.. maar helaas begrijpen ze nog geen mensentaal :)
"ga aan.. ga aan... $%^$%#$ GA AAN" :angry:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #24 Gepost op: december 16, 2007, 19:15:32 pm »
Ik wil iets vragen, maar ik ben heel bang dat je deze vraag vervelend vindt.

KDS is toch niet vast te stellen bij een levende vogel?

Ik heb dat tenminste altijd wel zo begrepen. En misschien dan wel verkeerd begrepen.
Maar ik was na dit berichtje nog eens gaan zoeken op KDS. En toen vond ik dat het niet is vast te stellen als de vogel nog leeft, slechts vermoedens van kunnen worden uitgesproken.
En zelfs na sectie vaak geen tekenen van KDS te vinden zijn... (hoe ze dat weten, weet ik dan ook weer niet, want als er niks vast te stellen is, kun je ook niet stellen dat het wel KDS is, maar goed)

KDS is niet vast te stellen of 100 % uit te sluiten op een levende vogel, dat klopt.
Dat het niet op overleden vogels is vast te stellen is nieuw voor mij, zelfs op levende
vogels is via een bioptie-onderzoek (niet 100 %) soms aan te tonen dat er ws KDS aanwezig is.
Als een vogel een vergrote kliermaag heeft is dat wel te zien op een foto, zeker met contrastvloeistof.
Aangezien er niks te zien was gaan we er vanuit dat er niks aan de hand is.

Bij Max had ik gezien de symptomen aangenomen dat het zo was, daarom heb ik hem achteraf
ook niet op het KDS virus laten testen, maar misschien had hij wel iets heel anders waardoor zijn
kliermaag niet goed was, er zijn meer (evt niet besmettelijke) ziektes die veel narigheid kunnen
veroorzaken.

Het virus kan ook al verdwenen zijn, lang voor de symptomen opkomen.
Bij mijn andere drie overleden vogels is totaal geen verdenking op KDS aangetoond en Jack is daarbij
ook nog eens uitgebreid onderzocht door iemand die hier veel over kent dus voor mij is het KDS verhaal
hiermee klaar, al zullen veel mensen mijn vogels nog steeds (onterecht) als ziektebron zien, al komt dat
door anderen die denken er ook van alles over te weten.
Ik ga me nu ook verder niet meer willen verdedigen in het hele KDS verhaal.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: december 16, 2007, 19:25:42 pm »
ik ben in ieder geval erg blij voor Chippy  :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 16, 2007, 19:57:10 pm »
Hey Antonia,

Je hoeft je niet te verdedigen. Die kant wilde ik niet op.
Ik twijfelde voor het stellen van deze vraag ook erg of ik niet een nieuw topic zou openen, maar eigenlijk dacht ik dat je dat alleen nog maar meer als een aanval zou zien.

Je verhaal is heel helder.
Jij hebt erover gepraat met je VA.
Ik kan slechts mijn info halen uit geschreven dingen en dat is moeilijk samen vatten, laat staan dat het me lukte er een kern uit te halen die dan weer te koppelen was aan jouw verhaal.
Maar zo is het heel helder en begrijpelijk voor me.

Thanx.

En hoe dan ook mooi dat Chippy nu ergens woont waar hij goed op zijn plekje zit en niet meer in zijn uppie hoeft te leven.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #27 Gepost op: december 20, 2007, 17:19:03 pm »
Ooooh wat heerlijk voor Chippy!!!  :thumsup: