Auteur Topic: Afspraak gemaakt met Anton Beijer  (gelezen 16497 keer)

cosch

• Gast
Re: Afspraak gemaakt met Anton Beijer
« Reactie #60 Gepost op: januari 11, 2008, 07:48:44 am »
De uitslag is vandaag of anders maandag

Dat zou fijn zijn zeg!  :thumsup:

chantal

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: januari 11, 2008, 07:53:30 am »
Ik leef met je mee en snap ook echt wat je voelt. Maar ook ik ben het met Pascal eens dat de arts beter niets had kunnen zeggen. Veel sterkte en ik hoop dat je snel een goede uitslag hebt.  :-*

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #62 Gepost op: januari 11, 2008, 07:58:18 am »
Dank je.

Dat zou fijn zijn zeg!  :thumsup:

Ja echt wel.

Dorian

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: januari 11, 2008, 10:30:05 am »
Als hij niets had gezegd, had je je net zo goed zorgen gemaakt denk ik. Dat voorop gesteld. Alleen wordt het spectrum waarin je dan kunt gaan zitten piekeren nog tig keer vergroten. Een VA doet namelijk alleen bloedonderzoek als hij denkt dat er iets kan zijn... Niet wanneer hij ervan overtuigd is dat er niks aan de hand is.
Dan maak je je dus denk ik ook zorgen, ook over PBFD... Of niertjes.

Overigens snap ik niet precies HOE de VA komt aan het idee PBFD. Is een rode veer daar aanleiding voor? Ik heb dat namelijk nog nooit eerder gehoord of gelezen, maar dat kan goed aan mij liggen. Ik dacht dat PBFD vooral vermoed werd (en ook te zien is aan) bij gekke veerschachten enzo...

Ik maak me verder ook geen zorgen nu nog. Mijn gaaien waren er wel. En ja, dat is een risico.
Maar zoals Jarno ook al zei, het is een ver van mijn bed-show nu nog. Zeker omdat ik er niet vanuit ga dat het PBFD is.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #64 Gepost op: januari 11, 2008, 10:57:45 am »
Wordt hij wel positief getest (Wat ik absoluut niet hoop en ook zeker niet vanuit ga)
Dan is het aan mij, Dorian, Vivke, Rita, en alle anderen die hun gaai mee hadden op de meeting zaak om er over na te denken wat de volgende stap zal zijn, maar voor nu is het zeker nog de ver van mijn bed show (sorrie Jack)

Maar ben wel weer een stukje bewuster van het gevaar van meetings. Net als iedereen denk ik. Want dat is denk ik waar je op doelt of niet Pascal?

Ik maak me verder ook geen zorgen nu nog. Mijn gaaien waren er wel. En ja, dat is een risico.
Maar zoals Jarno ook al zei, het is een ver van mijn bed-show nu nog. Zeker omdat ik er niet vanuit ga dat het PBFD is.

Ik ben blij dat ik niet mocht komen met Jack, zeker hoe hij er niet meer is .....  :-X

Nogmaals heel veel sterkte met Tuvix ik hoop echt voor je dat het meevalt  ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: januari 11, 2008, 11:06:20 am »

Ik ben blij dat ik niet mocht komen met Jack, zeker hoe hij er niet meer is .....  :-X

Huh? Hoe bedoel je dit?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #66 Gepost op: januari 11, 2008, 11:10:27 am »
Huh? Hoe bedoel je dit?

Simpel toch, Jack was toch een te groot risico destijds om op een meeting te komen ?
Omdat hij mogelijk iets van Max opgelopen kon hebben, en zo ie je maar ..... een grote of een kleine meeting ... gevaar blijft er altijd.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #67 Gepost op: januari 11, 2008, 11:18:23 am »
Ik sluit me aan bij alle mensen die jou zeggen je niet te veel zorgen te maken hoor. Over rode veren weet ik ook dat het te maken kan hebben met een leverkwaal (kán). Fijn dat het bloed onderzocht wordt, want dan weet je straks misschien zeker dat er niets aan de hand is! ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #68 Gepost op: januari 11, 2008, 11:37:02 am »
Ik sluit me aan bij alle mensen die jou zeggen je niet te veel zorgen te maken hoor. Over rode veren weet ik ook dat het te maken kan hebben met een leverkwaal (kán). Fijn dat het bloed onderzocht wordt, want dan weet je straks misschien zeker dat er niets aan de hand is! ;)

Kan ook, het kan ook een veer zijn die een keertje beschadigd is geweest en dus helemaal niks ergs  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #69 Gepost op: januari 11, 2008, 11:41:01 am »
Precies! ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: januari 11, 2008, 12:11:25 pm »
Simpel toch, Jack was toch een te groot risico destijds om op een meeting te komen ?
Omdat hij mogelijk iets van Max opgelopen kon hebben, en zo ie je maar ..... een grote of een kleine meeting ... gevaar blijft er altijd.

ALS tuvix iets heeft, dat moeten we dan toch eerst weten lijkt me, om te kunnen zeggen dat er gevaar is of was.
Maar reken maar dat als Tuvix iets heeft, dat mijn gaaien getest worden. Ik ga dan nergens meer met ze naartoe tot ik zeker weet dat er niks aan de hand is. Met andere woorden: de mijne lopen dan het risico besmet te zijn en daar dus ga ik anderen geen risico laten lopen en ga ik dus ook nergens meer naartoe.

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: januari 11, 2008, 12:26:34 pm »
Ik wou gizmo sowieso laten hertesten om zeker te zijn, dit gaat dus nu waarschijnlijk wat eerder gebeuren!
Alhoewel ik er vertrouwen in heb dat het goed afloopt hoor! Ook ik ben van mening dat ALS Tuvix besmet zou zijn en ALS onze gaaien besmet zouden zijn er toch al wel iemand eerder enkele symptomen zou hebben opgemerkt!
Maar ik ben het eens met Dorian dat we tot die tijd alle contact met andere gaaien vermijden zodat we anderen geen onnodig risico laten lopen!

Ik vind ook dat die VA wel juist heeft gereageerd : beter uitgaan van het slechtste scenario, dan ben je tenminste zeker, ook als achteraf blijkt dat het zorgen om niets waren!

In verband met meetings : wij zijn allemaal bewust van het risico, maar nemen dat erbij.  Ik bedoel jaarlijks zijn er duizenden ongevallen met gewonden op de wegen en toch nemen we allemaal (bewust of onbewust) het risico om in de auto te stappen.  Het enige wat we kunnen doen is het risico zo klein mogelijk te houden, dus niet drinken, uitkijken, auto in orde houden enz....
hetzelfde geldt voor onze gaaitjes, we verzorgen hun zo goed mogelijk, laten hen testen enz...  het (kleine) risico nemen we erbij! Bij deze voorzorgsmaatregelen hoort ook: bij twijfel anderen niet in gevaar brengen, net zoals bij autorijden!

Online Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #72 Gepost op: januari 11, 2008, 13:27:47 pm »
Ik vind ook dat die VA wel juist heeft gereageerd : beter uitgaan van het slechtste scenario, dan ben je tenminste zeker, ook als achteraf blijkt dat het zorgen om niets waren!

Ieder zo zijn mening. Als ik naar de dokter ga omdat ik wat grieperig ben, hij gaat uit van het ergste en zegt: U heeft denk nog 3 maanden maar ik zal wat bloedafnemen en achteraf blijkt het toch een buikgriep te zijn. Dan wordt ik daar niet vrolijk van.

Maar goed. Een ieder mag meer informatie vragen, dat kan altijd. Ik blijf van mening dat een arts zich terughoudender moet opstellen en pas als de patient of in dit geval dan de eigenaar door gaat vragen, dat ie dan wat gespecificeerder kan gaan uitleggen.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #73 Gepost op: januari 11, 2008, 14:02:29 pm »
Het was een veer die rood kleurde

ik neem aan dan dat je bedoelt , een rode veer zoals een staartveer ,maar die zich op een andere plaats bevind

volgens mij VA, waar ik het ooit eens aan heb gevraagd ,is net zoals loes zei (kan) van de lever voortkomen , maar hij zei ook, het kan evengoed een gril van de natuur zijn ,dus ......

flipke heeft rode veren aan zijn cloacla en tuur heeft rode veertjes boven zijn stuitklier , ziek of natuurfoutje  ??? geen idee, maar ze zijn wel gezond

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #74 Gepost op: januari 11, 2008, 17:55:36 pm »
uitslag wordt dus maandag? :nailbiting:

sterkte met het nog langer wachten :-*