Auteur Topic: Nara de Pyrrhura (clicker resultaten p11.)  (gelezen 26773 keer)

jet

• Gast
Re: Nara de Pyrrhura
« Reactie #135 Gepost op: oktober 23, 2008, 11:32:08 am »
je vergeet dat ze je op ieder gek moment van de dag bespringen  :) :)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #136 Gepost op: oktober 23, 2008, 13:14:58 pm »
en je koffie het afwaswater de frituur pan en zo nog even door gaan :)

Ik denk dat ze dan de jeugd rui door gaat, maar gewoon goed eten en vitamientjes will do the job hoor! console

cosch

• Gast
« Reactie #137 Gepost op: oktober 23, 2008, 13:16:26 pm »
Nou ja ik weet van mezelf dat ik op dit moment niet meer bedacht ben op vliegende gaaien, omdat ze gekortwiekt zijn.

Toen Coco weer ff kon vliegen moest ik me weer heel bewust worden van de gevaren.

Aniki

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: oktober 23, 2008, 23:23:47 pm »
Nou ja ik weet van mezelf dat ik op dit moment niet meer bedacht ben op vliegende gaaien, omdat ze gekortwiekt zijn.

Toen Coco weer ff kon vliegen moest ik me weer heel bewust worden van de gevaren.

dat kan ik me goed voorstellen. maar onze vorige vogel was ook niet gewiekt. en met deuren passen we sowieso op, omdat we nu op de eerste en tweede verdieping balkons hebben.

maar ik vraag me meer af of mensen ervaring hebben met gewiekt en daarna niet meer gewiekt. reageren ze anders? krijgen ze wat meer praatjes nu ze zomaar weg kunnen vliegen etc.

hoe lang hoort 'de jeugdrui'  te duren?

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #139 Gepost op: oktober 24, 2008, 00:24:44 am »
jeugdrui duurt langer als een gewone rui heb ik altijd begrepen..
maar hoe lang precies :CENS geen idee..

Ik denk dat als ze ineens ( weer ) kunnen vliegen er een nieuw proces begint,
het proces dat ze weer terug komen bij je, of bij je blijven zitten als het moet..
omdat ze makkelijker weg komen bij je! (zoals bijvoorbeeld bij naar binnen gaan, of nageltje knippen ofzo..)

jet

• Gast
« Reactie #140 Gepost op: oktober 24, 2008, 00:27:17 am »
pimmetje is toch al gauw een half jaar aan het ruien,ook zijn 1ste keer, de laatste weken gaat het wel heel hard ook in een keer 5 vliegpennen erbij, hoop maar dat de rest net zo snel nu doorkomt  :nailbiting:

arnootje

• Gast
« Reactie #141 Gepost op: oktober 24, 2008, 18:42:58 pm »

ze heeft het volgens mij nog nooit gedaan (toch arno?)

@arno: is quiney al een keer helemaal door de rui?

Ze is natuurlijk uitgevlogen uit het blok, dus vliegen heeft ze weldegelijk gedaan. En ben maar niet bang dat ze zulke dingen zullen vergeten. ze zal je tot vervelens toe gaan bespringen net zolang totdat je wil dat ze gekortwiekt was. Spreek uit ervaring met Quiney.

Quiney is al een keer door de rui, maar ze verliest geregeld een pen, vooral staartpennen verliest ze geregeld.

En je kan grote papegaaien helemaal niet vergelijken qua rui met parkieten of kleinere soorten.

Juultje08

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: oktober 24, 2008, 18:48:58 pm »

En je kan grote papegaaien helemaal niet vergelijken qua rui met parkieten of kleinere soorten.

Ik weet eigenlijk niet waneer mijn Juul in de rui gaat, geen idee met welke leeftijd dat gaat gebeuren met een halsband en hoe lang dat kan duren. Ze is nu ongeveer 7 a 8 maanden denk ik. Weten jullie dat? Heb t zelf nog niet gevonden op internet.

Deze vraag hoort hier eigenlijk niet he? :offtopic: sorry  :-[

Aniki

• Gast
« Reactie #143 Gepost op: april 01, 2009, 21:10:51 pm »
nou het wordt wel weer eens tijd voor een update.

na de laatste post is Nara flink gaan vliegen en werd zowaar brutaal. je bleef achter haar aanlopen. verder ging ze overal zitten en dus ook poepen... op een gegeven moment zat het ook tussen het servies :D
maar ze vloog natuurlijk ook steeds naar je toe, ze wist zelfs door een kier van de deur door te vliegen. acrobaatje...

het was wel leuk, maar ook vermoeiend. nu is het weer mooi weer aan het worden dus hebben we haar weer gewiekt.

even een paar foto's en video:

http://www.youtube.com/watch?v=OeWpmEb0EZs

http://www.youtube.com/watch?v=ljtOsMLVy9A

jet

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: april 01, 2009, 21:25:28 pm »
op een balkon, zo hoog en geen tuigje aan  :seestars: :seestars: :seestars:

schrik me rot zeg  ;)

Aniki

• Gast
« Reactie #145 Gepost op: april 01, 2009, 22:08:31 pm »
het lijkt hoog...

moet er misschien even bij zetten dat dit alleen voor het fotomomentje was... daar zit ze verder nooit.
« Laatst bewerkt op: april 01, 2009, 22:20:53 pm door Aniki »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #146 Gepost op: april 01, 2009, 23:29:17 pm »
Wat schattig!! Ik kwam ook die video weer tegen waar ze in je haar zit, zó leuk!! ;)

Aniki

• Gast
« Reactie #147 Gepost op: april 02, 2009, 17:05:12 pm »
hoe gaat het met koosje?   :dance:

jet

• Gast
« Reactie #148 Gepost op: april 02, 2009, 19:03:13 pm »
het lijkt hoog...

moet er misschien even bij zetten dat dit alleen voor het fotomomentje was... daar zit ze verder nooit.
gelukkig maar  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #149 Gepost op: april 03, 2009, 09:06:23 am »
hoe gaat het met koosje?   :dance:

Haha, super gewoon. Hij is zo lief en zo lekker druk en bazig..  :hart: Vorderingen van Koosje vind je hier:
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=28553.330 Ik weet niet of je het filmpje al had gezien op pagina 23? :)