Heb mn vriend als deadline 21 juni gegeven voor het plaatsen van mijn buitenvolière. Jaja, kan hem zomaar die opdracht geven, hihi. Onbeschoft eigenlijk he om hem daarvoor nog een deadline te geven ook

Heb het ook zonder moeite voor elkaar gekregen om een volière van 3m breed/lang te 'krijgen' in plaats van de geplande 2 meter!

Zag dat de garage waarlangs die geplaatst gaat worden, toch wel lang genoeg is daarvoor. Zat ook met een luxeprobleempje... het binnenhok. Er zitten in de muur ramen en bedacht eigenlijk om er 1 weg te halen om daar een binnenhok achter te plaatsen, maja, eigenlijk niet ideaal... Nu kan ik die extra meter gebruiken om het nachthok te plaatsen!
Daar heb ik nu dus eigenlijk een vraag over. Ik vind niet echt feitjes over een nachthok... Mijn eigen 4 grasjes komen er in, en nog 2 van mn nicht die ze kwijt wil. Daarnaast nog een koppel valkparkieten en wil ook een koppel catharina's. Hoe groot moet dat nachthok dan zijn (dus voor10 parkieten)? Moeten er verschillende ruimtes voor de soorten zijn ook al kunnen ze in de vlucht wel bij elkaar? Hoe hoog moet dat hok geplaatst zijn? Ik wil namelijk een soort van kist die wat lager geplaatst wordt en daarboven een soort plateau met speelruimte.
Hoop dat iemand hier wat meer over kan vertellen, heb wel al op het forum en op internet gezocht, maar nog geen bevredigende antwoorden gekregen...
Alvast bedankt!

Eigenlijk is mijn beeld van een nachthok nog een beetje troebel en weet niet wat ik me er precies bij voor moet stellen en wat nou de eisen er aan zijn

behalve dat het tocht- en vorstvrij moet zijn, weet ook dat er speciaal witkalk voor is dat tegen het hout aan moet worden geschilderd, maar verder...
Edit Cosch: Titel iets verduidelijkt.