Auteur Topic: Orrie naar Verstappen / Rust zacht lief maatje van me  (gelezen 16939 keer)

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • japie en Bowy.
Re: Orrie naar Verstappen
« Reactie #105 Gepost op: november 24, 2008, 19:27:29 pm »
wat een teleurstelling dat hij nog niet naar huis mag. :cry:
is er wat tegen die aandoening te doen . :CENS

sterkte en geef Orrie een kriebel van ons.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #106 Gepost op: november 24, 2008, 19:29:25 pm »
Helaas.

Orrie mag nog niet naar huis.

Ze hadden de sondevoedingen van 2 naar 1 keer teruggebracht en het weekend hebben ze 1 dag geprobeerd zonder te doen. Hij viel echter hierdoor te ver terug in gewicht, waardoor ze de voedingen weer op hebben moeten schroeven naar 2.

Verstappen denkt dat hij een leververvetting heeft opgelopen, waardoor zijn vetstofwisseling drastisch van slag is. Doordat de lever zijn werk niet kan doen door de vervetting, heeft hij geen hongergevoel, waardoor hij dus niet eet.

Hetgeen dat hij wel zelfstandig eet zijn de zonnebloempitten uit het zaadmengsel, druiven en ik heb aangegeven dat hij verse banaan ook lekker vindt. De gedroogde banaan uit het zaadmengsel heeft hij nooit willen eten.

Ze houden hem nu zo en zo nog een aantal dagen in de kliniek in de hoop dat zijn lever door de sondevoeding zijn werk weer gaat doen.

Het blijft dus afwachten.

Mocht dit geen vorderingen geven, dan zijn er 2 vervolg onderzoeken mogelijk. De eerste is rontgen, maar hiermee zullen ze de lever niet kunnen beoordelen. Een andere mogelijkheid is een endoscopisch onderzoek, zodat ze de lever van binnenuit kunnen bekijken. Dit laatste staat me een beetje tegen, maar wat moet dat moet. Ik heb dat ook aan Verstappen aangegeven dat ik het beste wil voor Orrie en dat wat nodig is gedaan moet worden.

Ik ga hem vanavond opzoeken, dus hij zal wel blij zijn om me te zien. Tenminste dat hoop ik dan maar.

Ik ben er helemaal verdrietig van..  :cry: Kan je een leververvetting ook niet op een of andere manier zien in de waardes van de lever dan? En wat heeft het voor nut om die lever te gaan bekijken? Zo ziélig zo'n onderzoek. Pff nou hij zal wel weten wat hij doet...  :(

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #107 Gepost op: november 24, 2008, 19:30:01 pm »
Ik heb trouwens uit het topic "Hoeveel weegt jouw vogel" een overzicht gemaakt voor Verstappen om zijn gewichtsverloop te laten zien vanaf 2005.

Hieruit kon worden opgemaakt dat hij tussen augustus 2005 en mei 2007 altijd rond de 420-430 gram heeft gewogen. Tussen 2007 en nu heb ik het niet meer genoteerd, maar heb hem wel altijd gewogen. Hij heeft tot op heden altijd rond dit gewicht gezeten.

Waardoor die levervetting dan zou komen, weet ik niet. Dan zou het iets geweest moeten zijn van voor 2005, maar dat betwijfel ik.

Hoeveel weegt ie nu dan?

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #108 Gepost op: november 24, 2008, 22:56:05 pm »
Nou ik ben geweest.

In eerste instantie was de assistente niet zo blij met haar collega, omdat deze mij niet zomaar had mogen toezeggen dat ik langs mocht komen. Met vogels zijn ze heel voorzichtig, omdat ze een dip kunnen krijgen als het 'baasje' weer weg is.

Na wat gekletst te hebben met haar over Orrie (vooral over wat hij graag doet, wil en eet) mocht ik toch even naar hem toe. Met een voorzichtige benadering om te zien hoe hij zou reageren.

Hij reageerde bijna helemaal niet. Hij had niet direct door dat ik er was. Hij keek alleen de assistente aan. Toen het deurtje van de kooi openging en ik hem liet opstappen, liet hij zich direct naar voren vallen om dicht tegen me aan te liggen. Zijn kop duwde hij in mijn hals en ik moest hem zoals hij altijd wil knuffelen. Hij knorde daar ouderwets bij.

Dit was dus heel mooi.

Over zijn toestand ben ik minder tevreden. Ik ben heel verdrietig.

Hoewel hij met zijn gewicht niet verder achteruit is gegaan, zijn zijn lichaamsreserves aan het opraken. Er is niet veel meer van hem over. Door zijn dikke verenvacht lijkt het nog wat, maar daaronder is het vel over been.

Ik zie het heel somber in en probeer me voor te bereiden op het ergste.

Ik heb er hoofdpijn van. Voor mezelf had ik beter niet kunnen gaan, ik hoop echter dat mijn bezoek voor Orrie een positief iets is geweest en dat hij gaat vechten.

arnootje

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: november 24, 2008, 23:04:28 pm »
Toen het deurtje van de kooi openging en ik hem liet opstappen, liet hij zich direct naar voren vallen om dicht tegen me aan te liggen. Zijn kop duwde hij in mijn hals en ik moest hem zoals hij altijd wil knuffelen. Hij knorde daar ouderwets bij.

Dit was dus heel mooi.

Dit moment pakken ze je in ieders geval niet af Pascal. Sterkte en we  :duimvoorje: nog steeds voor je en voor Orie.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #110 Gepost op: november 24, 2008, 23:21:46 pm »
 :awww: console

sterkte

Essie

• Gast
« Reactie #111 Gepost op: november 24, 2008, 23:33:12 pm »
Jeetje, Pascal kan me voorstellen dat je het er heel moeilijk mee hebt...
Ik hoop dat Orrie zich erdoorheen vecht, maar omdat je zelf al zegt dat hij vel over been is,
is het heel moeilijk in te schatten, gatverderrie had zo gehoopt dat het goed zou gaan.
Heel veel sterkte... :-*

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #112 Gepost op: november 25, 2008, 00:13:54 am »
:duimvoorje: lieve orrie

TWEETY

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: november 25, 2008, 07:06:43 am »
ach pascal toch  :cry: ik zit hier gewoon te janken
maar daar heb je niks aan hè
dus geef ik je een troost knuffel en doe ik kaarsjes branden voor lieve orrie  console

Juultje08

• Gast
« Reactie #114 Gepost op: november 25, 2008, 07:18:13 am »
Oh wat naar. Ik hoop dat je bezoek hem goed heeft gedaan en dat ie nu gaat knokken. Heel veel sterkte en natuurlijk beterschap voor Orrie  console

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #115 Gepost op: november 25, 2008, 08:52:16 am »
 :cry: :cry: :cry:

jet

• Gast
« Reactie #116 Gepost op: november 25, 2008, 09:42:18 am »
 :cry: :cry: hoop dat orrie er snel weer bovenop komt console

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • japie en Bowy.
« Reactie #117 Gepost op: november 25, 2008, 10:19:06 am »
sterkte voor jou  console
en laten we hopen dat Orrie toch nog genoeg kracht heeft om er bovenop te komen. :boxer:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #118 Gepost op: november 25, 2008, 10:19:11 am »
En nog steeds een kaarsje voor Orrie!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...