Auteur Topic: NOP bij Radar  (gelezen 46850 keer)

Ingmar

• Gast
Re: NOP bij Radar
« Reactie #75 Gepost op: januari 12, 2009, 21:25:55 pm »
Citaat
Het is echt niet allemaal zuivere koek.

Denk dat dat ook bijna niet kan, in die zin, dat er best wel eens een vogel verhandeld zal worden of geruild zoals ze het daar noemen.

Waar anders moet al die bloed verversing vandaan komen om onze bestanden goed te houden, Import is ook al verboden.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #76 Gepost op: januari 12, 2009, 21:26:34 pm »
Wanneer komt er een uitzending over Hooijmeijer? Dat is niet zo'n onschuldig persoon als die zich voordoet.....

Klopt maar dit keer ging het over het nop niet over hooijmeijer die hebben we al vaker afgezeikt

Ingmar

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: januari 12, 2009, 21:26:58 pm »
Klopt maar dit keer ging het over het nop niet over hooijmeijer die hebben we al vaker afgezeikt
:)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #78 Gepost op: januari 12, 2009, 21:28:12 pm »
Denk dat dat ook bijna niet kan, in die zin, dat er best wel eens een vogel verhandeld zal worden of geruild zoals ze het daar noemen.

Waar anders moet al die bloed verversing vandaan komen om onze bestanden goed te houden, Import is ook al verboden.

Moeten er dan nog meer vogels komen?
nee toch 800 vogels per jaar is genoeg om je bestand te voorzien van nieuwbloed.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #79 Gepost op: januari 12, 2009, 21:32:30 pm »
stilte voor de storm?  :CENS

Essie

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: januari 12, 2009, 21:33:15 pm »
Moet je je voorstellen dat je onwetend bent en het beste voor je gaai wil,
echt te walchelijk voor woorden.........geloof dat de beesten het in een asiel beter hebben,
die krijgen wel elke dag hun eten en hun drinken  :cry:

Ingmar

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: januari 12, 2009, 21:33:39 pm »
Moeten er dan nog meer vogels komen?
nee toch 800 vogels per jaar is genoeg om je bestand te voorzien van nieuwbloed.

Ik bedoel dat er vogels buiten het park geplaats worden, wat nu hadel genoemd wordt. Maar het is algemeen bekend en door hun ook toegegeven dat soms vogels in fokprogramma's worden gezet buiten het park.
Er wordt zelfs uitgewisseld met het Loro parc in Tenerife, die geven daar zelfs aan dat dit gebeurd.

Ingmar

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: januari 12, 2009, 21:34:36 pm »
Moet je je voorstellen dat je onwetend bent en het beste voor je gaai wil,
echt te walchelijk voor woorden.........geloof dat de beesten het in een asiel beter hebben,
die krijgen wel elke dag hun eten en hun drinken  :cry:

Vindt dit zo typisch. 1 verhaal op TV en we lopen er al;s een kip zonder kop achter aan en gaan meteen mee in hun mening zonder zelf eens goed navraag cq onderzoek te doen, dat vindt ik pas walgelijk.

cosch

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: januari 12, 2009, 21:38:58 pm »
Ik ook. Ik snap de ommekeer van de meningen echt niet hoor.  :cry:

Jullie hebben toch met eigen ogen gezien hoe de vrijwilligers met die vogels om gaan?
Zoals het bestuur met Ouwe Jan om gaan of hoe die vrijwilligers met de vogels spelen in de volieres. Jullie hebben tocg gezien wat voor een moeite er gedaan is om die grote reuze volieres met tonnen speelgoed voor de gaaien te maken?
Hoe kunnen jullie nu dan ineens zeggen: Ik heb het altijd al geweten?

Denk jullie echt dat die mensen die hun ziel en zaligheid stoppen in jet park willen dat er vogels doodgaan?

arnootje

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: januari 12, 2009, 21:41:00 pm »
stilte voor de storm?  :CENS

Dat zijn wijze woorden, er kan nog heel veel en heel lang gepraat worden. Maar we zullen toch moeten wachten totdat er een onafhankelijk onderzoek is gedaan.

Het punt is dat hier echte papegaaien vrienden zitten en het NOP beschouwen als het walhalla voor papegaaien. Maar als je in dat park rondloopt dan moet je eens door die roze wolk prikken, en objectief kijken.
Tuurlijk is er een hoger sterftecijfer, vogels die in een dierentuin zitten zijn afkomstig van werelds beste kwekerijen. Daar is een veel en veel lager sterftecijfer.
Zoals ook met handel en uitwisseling van bedreigde soorten niks mis is, maar hier moet wel duidelijkheid en openheid over bestaan.

giggles

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: januari 12, 2009, 21:41:52 pm »
Sja, dat niet alles in de haak is. Is volgens mij niet echt shockerend...
De dubieuze verhalen gingen al langer de ronde...

Toch stoor ik me aan de super cliché's dat de vogels wel 100 jaar kunnen worden...
De gemiddelde leeftijd van de papegaai in gevangenschap is maar 20 jaar...
Dit door slechte voeding, te weinig beweging, etc...

Als een gemiddeld 17 jarig oude papegaai bij het NOP binnen komt, kan deze er van de buitenkant prima uitzien, maar zijn hele binnenwerk kan al helemaal naar de kl*te zijn...
Dat zo'n vogel niet de, volgens het programma, oude leeftijd van 100 jaar zal bereiken is toch geen verassing voor de mensen hier?

Verder vind ik dat een stichting die het alleen moet hebben van giften en donaties, vooral draait op stagieres en vrijwilligers ook niet echt verbazingwekkend, dat deze vrijwilligers en stagelopers niet de know how hebben om de boel draaiende te houden.

Als er al een taak ligt, dan zal het aan de overheid zijn, om de stichting te helpen om de boel beter op de rit te krijgen. Het initiatief is goed, zeer goed zelfs.
Maar door geldgebrek kan een mens/organisatie gekke dingen doen.
Een kat in het nood maakt gekke sprongen.

Dat een hoofd verzorger zo'n opmerking maakt in een besloten kring, onder collega's vind ik meer één van een zwaar gefrustreerd man die blij is met alle hulp die hij krijgt.
Door vrijwilligers af te blaffen hou je ze niet natuurlijk, dus de opmerking dat je beter je bek erover kan houden komt in deze uitzending in geheel verkeerde context omhoog.

De hoge sterftecijfers van de vogels door gevechten, stond ik deels wel en deels niet van te kijken.
Ook hier is te spreken over oorzaak en gevolg. Geen, slecht, of te weinig hulp, leidt tot slecht gevulde voerbakken, leidt tot hongerige en gefrustreerde vogels...

Nogmaals... Oorzaak en gevolg...

Verder kan ik niet tegen de mensen die nu heel zielig gaan zitten reageren...
Mijn Cocootje heb ik naar dat park gebracht en nu is hij waarschijnlijk dood...
Het spijt me verschrikkelijk, maar mensen verdiep je eerst in een huisdier voor je er eentje aanschaft.
Dan was het park in eerste instantie niet zo vol geweest   :angry:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #86 Gepost op: januari 12, 2009, 21:43:20 pm »
Lieve corina

De vrijwilligers zijn 99% allemaal aardig en super goed voor de beesjes.
Het is vaak de vaste staf die niet helemaal zuiver is.

Kennisen hebben bij het nop gewoon een koppel grijze kunnen kopen.
Ze hebben er veel plezier van en doen het super maar het lijkt me toch niet de bedoeling.

En ik heb het idd altijd geweten dat het niet zuiver is, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het Nop niet steun.
Ik zal ook gewoon blijven gaan wat ze er ook mee doen.
Het is niet voor het nop maar voor de dieren, want de dieren bepalen of je er een leuke tijd hebt of niet niet het nop.

Essie

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: januari 12, 2009, 21:43:32 pm »
Nou, ik heb dat allemaal niet gezien Corina.
Maar ik geloof niet dat Radar dit heeft opgezet, wat winnen ze ermee dus ja, ik vind het te triest
voor woorden, dat er zo met dieren word omgesprongen.
En ik heb inderdaad mijn bedenkingen over die oprichter, vind 'm nogal gladjes overkomen.
Ik vind wel dat je je verantwoordelijkheid moet nemen, als je zo'n project runt, en daar zet ik tocch vraagtekens bij.

Ingmar

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: januari 12, 2009, 21:45:49 pm »
Citaat
het NOP beschouwen als het walhalla voor papegaaien

Persoonlijk heb ik het nooit als het walhalla gezien, maar meer als een soort noodzakelijk kwaad, waarbij zelfs ik als kweker een oorzaak van ben. wij kweken en die vogels moeten allemaal weer onderdak hebben, daar komen uiteindelijk vogels van verkeerd terecht hoe je het ook went of keert. Die vogels komen uiteindelijk weer bij het NOP terecht. Vaak al in zeer slechte toestand en dat laten ze ook gewoon zien. Dat er daardoor veel dood gaan lijkt me bijna onoverkomenlijk.

arnootje

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: januari 12, 2009, 21:47:12 pm »
Ik zeg hierbij niks over de werknemers/vrijwilligers die er werkzaam zijn, zei doen wat ze opgedragen krijgen. Zei zullen het allerbeste voor hebben met de vogels en al dikwijls zullen er goede suggesties gedaan zijn voor verbeter punten.

Maar als de basis rot is zal alles als een kaartenhuis in elkaar vallen.

En met de Basis bedoel ik directie en raad van toezicht evenals AID, LID en overheid.