Sja, dat niet alles in de haak is. Is volgens mij niet echt shockerend...
De dubieuze verhalen gingen al langer de ronde...
Toch stoor ik me aan de super cliché's dat de vogels wel 100 jaar kunnen worden...
De gemiddelde leeftijd van de papegaai in gevangenschap is maar 20 jaar...
Dit door slechte voeding, te weinig beweging, etc...
Als een gemiddeld 17 jarig oude papegaai bij het NOP binnen komt, kan deze er van de buitenkant prima uitzien, maar zijn hele binnenwerk kan al helemaal naar de kl*te zijn...
Dat zo'n vogel niet de, volgens het programma, oude leeftijd van 100 jaar zal bereiken is toch geen verassing voor de mensen hier?
Verder vind ik dat een stichting die het alleen moet hebben van giften en donaties, vooral draait op stagieres en vrijwilligers ook niet echt verbazingwekkend, dat deze vrijwilligers en stagelopers niet de know how hebben om de boel draaiende te houden.
Als er al een taak ligt, dan zal het aan de overheid zijn, om de stichting te helpen om de boel beter op de rit te krijgen. Het initiatief is goed, zeer goed zelfs.
Maar door geldgebrek kan een mens/organisatie gekke dingen doen.
Een kat in het nood maakt gekke sprongen.
Dat een hoofd verzorger zo'n opmerking maakt in een besloten kring, onder collega's vind ik meer één van een zwaar gefrustreerd man die blij is met alle hulp die hij krijgt.
Door vrijwilligers af te blaffen hou je ze niet natuurlijk, dus de opmerking dat je beter je bek erover kan houden komt in deze uitzending in geheel verkeerde context omhoog.
De hoge sterftecijfers van de vogels door gevechten, stond ik deels wel en deels niet van te kijken.
Ook hier is te spreken over oorzaak en gevolg. Geen, slecht, of te weinig hulp, leidt tot slecht gevulde voerbakken, leidt tot hongerige en gefrustreerde vogels...
Nogmaals... Oorzaak en gevolg...
Verder kan ik niet tegen de mensen die nu heel zielig gaan zitten reageren...
Mijn Cocootje heb ik naar dat park gebracht en nu is hij waarschijnlijk dood...
Het spijt me verschrikkelijk, maar mensen verdiep je eerst in een huisdier voor je er eentje aanschaft.
Dan was het park in eerste instantie niet zo vol geweest