Auteur Topic: NOP bij Radar  (gelezen 46882 keer)

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
Re: NOP bij Radar
« Reactie #120 Gepost op: januari 12, 2009, 23:52:29 pm »
Ik heb net de uitzending van Radar op het internet zitten kijken en ondanks dat ik geschrokken ben van de beelden moet ik zeggen dat mijn mening over de NOP niet veranderd is na het zien van deze uitzending. ALS het klopt wat Radar heeft uitgezocht, dan heb ik er vertrouwen dat de NOP hier iets mee gaat doen.

Teven hoop ik dat de overheid zijn verantwoordelijkheid zal nemen en dat zij met voldoende middelen zullen komen om het prachtige park wat is ontstaan te behouden. Al dan niet met de benodigde aanpassingen. Het is gewoon realiteit dat er zoveel dieren worden afgestaan. Mij maak je niet wijs dat deze dieren dan ook allemaal een fijn huisje kunnen vinden bij iemand anders. Dan krijg je straks 1000 kleine NOP's en dan is het leed helemaal niet meer te overzien omdat er geen controle meer uitgeoefend kan worden.

Wacht nu alsjeblieft eerst de onderzoeken af alvorens je conclusies te trekken. Een verhaal heeft namelijk altijd 2 kanten en zoals ze altijd zeggen is een verdachte pas schuldig tot het tegendeel is bewezen.

Wat mij betreft blijven we gewoon sponsoren. Ik wil in ieder geval geen veroorzaker zijn van een stijging van het aantal sterfgevallen. De NOP en dus alle dieren in het park hebben onze steun nog steeds HEEL HARD nodig en die steun zal ik ze blijven geven. De dieren kunnen aan dit verhaal niets doen en mogen in mijn ogen niet de dupe worden.

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #121 Gepost op: januari 13, 2009, 00:55:36 am »
ik heb de uitzendng ook gezien dan wel via me pc , maar ik vertrouw rader niet zo , als he echt zo slecht park zu zin dan zou het allang dicht moeten zijn  wand  dan zou de dieren bescherming allang heben in gegrepe maar dat is ook niet gebeur , die mary ziet beelden van rader op n tv vogels mij ja dan ga je wel zo praten, ondankt dat ze verstand heb van papagaaien . en om nou de sponsering stop te zetten  vind ik nou niet nodig.

wacht maar eerst wat er uit kom uit de onderzoeken.

groetjes rolf

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #122 Gepost op: januari 13, 2009, 01:07:23 am »
Ik lees telkens dat er maar van één kant gesproken wordt,
maar de meeste mensen aan het woord waren toch die van
het nop zelf, al was het voor verborgen camera  ???
Zij waren toch diegenen die zeiden dat de gaaien soms geen
eten krijgen en dat ze er geld aan kunnen verdienen en dus
geen dief van eigen portemonee gaan zijn om het niet te doen.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat dit verhaal alleen een geldkwestie
is, want er gaat een nieuw park opgezet worden in Suriname om
te kweken met andere vogels  ???

Essie

• Gast
« Reactie #123 Gepost op: januari 13, 2009, 02:09:33 am »
Ik lees telkens dat er maar van één kant gesproken wordt,
maar de meeste mensen aan het woord waren toch die van
het nop zelf, al was het voor verborgen camera  ???
Zij waren toch diegenen die zeiden dat de gaaien soms geen
eten krijgen en dat ze er geld aan kunnen verdienen en dus
geen dief van eigen portemonee gaan zijn om het niet te doen.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat dit verhaal alleen een geldkwestie
is, want er gaat een nieuw park opgezet worden in Suriname om
te kweken met andere vogels  ???

Inderdaad Antonia, als daar geld voor is........dan kunnen ze ook de nodige maatregelen
treffen lijkt mij.
Helaas is zo'n park nodig, omdat wij mensen vaak impulsief aan een dier beginnen of dat dat er
om wat voor reden dan ook niet meer voor het beest gezorgd kan worden.
Maar laat het dan wel een park zijn waar je met een gerust hart je beest naartoe kunt brengen.

edwinvdb

• Gast
« Reactie #124 Gepost op: januari 13, 2009, 08:18:36 am »
Hoi dames en heren, ik was een paar jaar geleden lid (eddy kiprich) en heb de discussie aandachtig gelezen.

Ik mis het verhaal Suriname; toekanopvang, zeer lucratief. Dit zorgt voor mij dat er een zeer raar luchtje aan de zaak zit; zeker als je ook de uitspraken ziet dat de NOP hoopt dat de inbeslag genomen vogels "vrijgegeven worden voor plaatsing" want wat zei die man ook; "we plaatsen ze echt niet; mooi vers bloed".

Lijkt me toch vooral een $$$ verhaal te worden.

Wat ik ook niet begrijp. Wij als vogelliefhebbers melden standaard in onze adviezen aan nieuwe leden; plaats vogels apart; zeker agressieve soorten. Wat doen we bij de NOP; giga kooien met gigantisch agressieve dieren bij elkaar; gaat dit fout; ja! Maar het ziet er zo mooi uit; het is een publiekstrekker.
Wij raden nota bene al aan om geen valkparkiet of roodrug bij een andere kromsnavel te plaatsen en hier gaan we agressieve vogels in tientallen bij elkaar plaatsen.
Hoeveel er sterven, maakt niets uit; het is een mooie publiekstrekker...

Uiteraard is het verhaal erg van één kant en ja; wie zijn de dupe; de dieren.. maar toch; met een sterfte van >500 per jaar; en dan hebben we nu nog geen tropische week gezien (waarbij er enkel in de tropische kas al ca 2 per dag sterven...) vind ik dat de dieren nu ook al de dupe zijn. Als het hartje zomer is; en warm en de vrijwilligers komen niet; bv lekker even zwemmen dan worden de dieren niet gevoerd volgens de eigen mensen; wat zal dan de sterfte wel niet zijn; daar wordt je toch gewoon akelig van als je je dat indenkt; 2 per dag in de tropische kas; en de rest???

Ook ik heb al diverse malen genoten van het NOP maar ben toch zeer, zeer geschokt door dit programma.
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2009, 08:35:08 am door edwinvdb »

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #125 Gepost op: januari 13, 2009, 08:50:18 am »
Ik denk dat het gewoon goed is dat er een grondig onderzoek komt, waarin alle problemen en misstanden duidelijk zullen worden. En dan onder controle van de overheid, dan moet het goedkomen. Er zijn zoveel dierenparken die eerst heel negatief in het nieuws waren (bijvoorbeeld Avifauna in het verleden) die nu gewoon goed zijn. En vlak sommige regionale dierenbeschermingen ook niet uit, kan daar boekdelen over schrijven.
De geldkraan dichtdraaien lijkt mij geen oplossing, waar moeten dan in godsnaam al die dieren naartoe?? En een grondig onderzoek naar de handel en wandel van de leiding van het geheel lijkt mij niet overbodig.  :CENS

Het zal misschien niet zo netjes zijn dat Radar zaken eenzijdig aan het licht brengt, maar......... er is nu iets aan het licht gekomen, en er kan iets gedaan gaan worden. Als die uitzending er niet was geweest, dan had dit misschien nog jaren doorgegaan zonder dat iemand er iets van wist en zijn zeker de dieren de dupe. Waar ik nog het meeste van schrik is

Ik voel wel heel erg mee met al die mensen die in goed vertrouwen hun dier naar het NOP hebben gebracht, omdat ze geen andere oplossing zagen die beter was. Wat moet dat een rot gevoel zijn.  :cry:

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #126 Gepost op: januari 13, 2009, 10:19:08 am »
ik heb gister met tranen in me ogen zitten kijken  :cry: nou heb persoonlijk niks met hooimeier vindt hem arrogant. heb ooit een aanvaring met hem gehad toen een jongen wat aan hem vroeg en hij die jonge voorschut zette midde in die zaal     :angry: echt erg.
heb hem daar op aangesproken en ook verteld wat ik er van vondt hoe hij bepaalde mensen benaderde  :angry: dat hij weinig respect naar mensen toehad. en dat een curcus in hoe benader ik iemand wel voor zijn was weggelegen   :angry: maar eerlijk
is eerlijk de cijfers en de beelden van de verborgen camera liegen er niet om  :CENS en zoveel dode vogels per dag is nou niet echt normaal vindt ik  :o en die engelse vrouw zal er toch ook wel de nodige ervaring en verstand van hebben over hoe en wat in zo een park  :CENS tja en vrijwilligers  :(  de vogels moeten toch eten en drinken dus daar hoort iemand die die dag daar verantwoordelijk voor het team is (teamleider zeg maar)  hoort daar toch op in te springen  ;) ik heb toch een heel naar gevoel gekregen over hoe er met de dieren wordt omgesprongen  :cry: zelfde het verhaal over dat ie toch dieren verkoopt. hij blijft volhouden van niet. en als je een gaai hebt gekocht en het gaat niet en je besluit dat je hem niet in de verkoop wil maar toch een goed thuis wil geven en hem daarheen breng  :CENS en dan opeens is je gaai verkocht of nergens meer te vinde? das toch te zot voor woorden vindt ik  :angry:
ik heb bevoorbeeldt in mijn laaste wil staan dat djarno en prada naar 1 van mijn kids gaat. maar mocht dat niet lukken omdat hun gezinssituatie of noem maar op daar niet toerijkt  :CENS ze hun dan naar de moderne papagaai brenge omdat ik niet wil dat ze op marktplaat kome als ik er niet meer ben. of als ik dement in een tehuis zit.en dan ga ik er van uit dat ik dat zo goed mogelijk heb geregeld  ;) nee stel je voor brenge hun ze naar het nop en is me vogel binne een aantal dage dood of weg of ongelukkig in een te  kleine kooi  :angry: nou dit park stond ook in mijn laaste wil maar gaat er mooi vannaf  :angry: 
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2009, 10:21:22 am door Marian »

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #127 Gepost op: januari 13, 2009, 10:47:56 am »
Ik snap dat het voor sommige mensen tegen het zere been is, de aan de kaak stelling van de problemen bij het NOP, maar je moet het zien als een weg naar een oplossing voor de problemen waar de vogels de dupe van zijn ( en eventuele tijgers als die zot daar mee door zet! ).
Ik vind Radar een goed programma en ze zetten iets in beweging want het blijft niet bij alleen die uitzending, ze zetten iets opgang door hun manier van programma maken.
En we hadden daar toch ook geen probleem mee toen ze de praktijken van Dennis aan het licht bracht.....Dat had nog harder gemogen voor sommige.
Feit is dat het niet goed gaat met de dieren en dat dat beter moet, ik zeg ook niet aan de galg met het NOP,miscchien wel nieuw regime en meer geld/subsidie. :CENS

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #128 Gepost op: januari 13, 2009, 10:53:00 am »
sluit me aan bij nicky. Ik vind het nop een goed iets, maar net als met zoveel instellingen en instanties moet het in de gaten worden gehouden, zodat ze op het recht pad blijven. Bij het nop gaat er op het moment iets fout, nu mogen ze laten zien dat ze dat kunnen veranderen. Hopelijk wordt hieraan dan ook een uitzending besteed.

jeannette

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #129 Gepost op: januari 13, 2009, 11:11:47 am »
Hier staan de reacties voor en na de uitzending van liefhebbers van dieren maar ook stagieres die er gewerkt hebben, best intressant om te lezen;

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=67338&postdays=0&postorder=asc&start=0

Er staan zowel negatieve als positieve opmerkingen na Radar toe, ook naar het NOP.
Geeft mss wat meer achtergrond als je zoals ik niet zo bekend bent met het NOP.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #130 Gepost op: januari 13, 2009, 11:32:25 am »
Hier staan de reacties voor en na de uitzending van liefhebbers van dieren maar ook stagieres die er gewerkt hebben, best intressant om te lezen;

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=67338&postdays=0&postorder=asc&start=0

Er staan zowel negatieve als positieve opmerkingen na Radar toe, ook naar het NOP.
Geeft mss wat meer achtergrond als je zoals ik niet zo bekend bent met het NOP.

Ik heb daar ook gelezen na gisteravond.
Zo kun je er dus ook lezen dat er veel meer mensen geïnterviewd zijn, maar dat dit niet iets uitgezonden. ( paste dat niet in het straatje van Radar? )
Dat de uitzending van gisteren gebaseerd was op lang niet alle cijfers, dat er in het voordeel van Radar geknipt en geplakt is... enz.enz.enz.

Dat er onderzoek wordt gedaan naar de opvang is meer dan prima, hopelijk helpt dat alle dieren daar,  maar op deze manier?  :( :CENS

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #131 Gepost op: januari 13, 2009, 11:38:13 am »
Ik ben het helemaal met Nicky eens. Goed van Radar of niet, er is een weg geopend naar verbetering en oplossing van problemen.

Ik vind alleen wel dat de medewerkers (en dan bedoel ik niet de vrijwilligers) van het NOP zich heel diep moeten schamen dat zij betrokken zijn bij deze werkwijze zonder al veel eerder aan de bel te trekken dat er iets behoorlijk mis is bij het NOP. Wat mij betreft mag mijnheer van Meeghen direct op non actief, want als hij 1 ding heeft bewezen dan is het wel dat hij een dergelijke organisatie niet naar behoren kan leiden. Hij had dit zelf aan de orde moeten stellen en hulp moeten vragen.  :angry:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #132 Gepost op: januari 13, 2009, 11:39:15 am »
Ik heb daar ook gelezen na gisteravond.
Zo kun je er dus ook lezen dat er veel meer mensen geïnterviewd zijn, maar dat dit niet iets uitgezonden. ( paste dat niet in het straatje van Radar? )
Dat de uitzending van gisteren gebaseerd was op lang niet alle cijfers, dat er in het voordeel van Radar geknipt en geplakt is... enz.enz.enz.

Dat er onderzoek wordt gedaan naar de opvang is meer dan prima, hopelijk helpt dat alle dieren daar,  maar op deze manier?  :( :CENS

Er staan zeker intressante stukken tussen zowel positief als negatief.
Wel een beetje over de stukjes van 'losbollen' lezen die hun bek maar een douw geven om het grof te zeggen, die heb je er altijd bij.  ;)

Offline VampieraNL

• Lovey & Whiskey
  • Pas uitgevlogen
  • Dierenleed mag niet!
« Reactie #133 Gepost op: januari 13, 2009, 12:20:46 pm »
Wow wat een stroomversnelling van reacties (logisch) zowel hier maar zeker op het tros radar forum. Ik hou het niet bij om alles te lezen (zit op mijn werk en het is druk).

Hoewel ik NOP nog steeds voordeel van de twijfel geef vind ik wel dat ze steekies laten vallen! Ik hoop dat ze dit rechtzetten in het belang van de dieren en geen mensenredpraktijken er op na houden. (En dan doel ik voornamelijk op de sterfte.)

Als ik de directeur zie krijg ik een dubbel gevoel, maar het kan ook sjacherijnigheid van hem zijn door het agressieve ondervragen. Ik ken de man verder niet.

Ik ben zelf een aantal keer in NOP geweest en zag niks van al die voorgespiegelde vuiligheid, ik zag een goede omgeving voor de beestjes. Best mogelijk dat radar de 30 procent shit laat zien waar er 70 wel goed is en dat buiten beeld blijft. Zo gaan die dingen vaak, ik vertrouw Hooij voor geen cent, hij zat er iets TE heilig bij.

Verder kan ik nu geen duidelijke mening vormen over het geheel, ik wacht de onderzoeken af en wellicht dat ik er nog eens heen ga.

Maar erg jammer dat een organisatie die het juist van de giften moet hebben, daar nu juist zo op aangevallen wordt. (Geen experts maar alleen vrijwilligers.)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #134 Gepost op: januari 13, 2009, 12:34:25 pm »
Sja, de meest nobele hulpinstanties hebben er rotte appels tussen, die belachelijke premies e.d. krijgen. Zodra er geld in het spel is, kan iemand helaas helemaal veranderen. Het is zeker niet verkeerd dat er eens controle komt en er hier en daar wat mensen op de vingers worden getikt.

Ook is het zo dat net als wat Nicky over het forum van Radar opmerkt, er mensen zijn die hun bek maar een dauw geven. Dit geldt ook voor mensen op dat park! Overal, in elke organisatie, bij elk bedrijf, hoe goed die ook is, zijn er wel mensen te vinden die uitspraken doen die veel te overdreven of gewoon belachelijk zijn. Ook al is dit met een verborgen camera opgenomen, wil het nog niet zeggen dat de opmerkingen 100% waar zijn he. (De opmerkingen dus)

En hier wordt toch ook gemerkt dat ook al zijn vogels van hetzelfde soort, dat er soms gevochten wordt? Dat zul je daar ook hebben. En we weten ook dat een zwakke vogel (hoeft nog nieteens ziek te zijn) de dupe kan zijn tot de dood daar op volgt. Daar zijn ook hier ervaringen mee helaas. Op het park zul je dat dus ook tegenkomen... Maar om de een of andere reden wordt daar dan denk ik even niet aan gedacht, dat daar dat risico ook is... En als ze alle onhandelbare vogels (waarvan er vast redelijk wat binnen komen) apart moeten gaan houden, hebben degenen die ze daar hebben gebracht nog niet dat hun vogel eindelijk in een grote ruimte met soortgenoten kan zitten. Daarbij zal er ook de ruimte en het geld niet voor zijn om die vogels allemaal apart te voeren.