Auteur Topic: NOP bij Radar  (gelezen 46831 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: NOP bij Radar
« Reactie #165 Gepost op: januari 13, 2009, 19:52:25 pm »

Neemt niet weg dat het helemaal niet netjes is dat ze het nu pas horen en voorheen niet ingelicht zijn..

Ik had ergens op het Radar forum gelezen dat mensen die hun vogel afstaan er ook bij moeten melden dat mocht hij overlijden ze dit willen weten.
Geven ze dat niet aan, dan weten ze het waarschijnlijk niet.

Maar dit las ik, geen idee of het klopt.  ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #166 Gepost op: januari 13, 2009, 19:59:28 pm »
ik kreeg deze mail in mijn mailbox,terwijl ik de dame helemaal niet ken

Beste reactie,

Net als u had ik NOP hoog zitten. Vriendelijke mensen, goede verzorging: een prachtig initiatief.

14 Mei 2008 hebben wij onze Goffini kakatoe, Coco, naar het NOP overgedaan. Dit omdat we hem, na 32 jaar, graag meer ruimte en medesoortgenoten gunde. Het NOP stond goed aangeschreven en na een eerste orientatiebezoek vonden we het een goede plek. Dachten we dus.

Coco is opgenomen door ene Perry. Het nummer van Coco is 13955. We hebben wekelijks contact gehad met het NOP; de laatste keer na de kerst. Tijdens deze gesprekken werd verteld dat het goed met hem ging, dat hij is aangekomen, het naar zijn zin etc. Allemaal goed nieuws.

Naar aanleiding van de TROS Radar uitzending waren we veronrust en heb ik weer contact gehad met NOP. Toen bleek hij al 24 oktober te zijn overleden. Vier maanden lang zijn we dus voorgelogen over het welzijn van Coco! Bovendien gaf de receptioniste aan dat hij in een '8/10' zat; een kooi die volgens de receptionist ook vrij klein is.

We zijn hier enorm verdrietig over, omdat hij maar 5 maanden ondergebracht is geweest. En dat na 32 (!) jaar liefdevolle verzorging waarin hij altijd in goede gezondheid heeft verkeerd.

Ik hoop dat deze email uw ogen heeft geopend ten opzichte van het NOP en dat deze organisatie snel gesloten wordt of sterk wordt geprofessionaliseerd.

Met vriendelijke groet,
Tara van Oyen
Alkmaar

dit soort mailtjes gaan er veel meer rond.
Ook veel positieve mailtjes.

Maar ja meestal zijn deze mensen toch al partijdig, dus word het toch een welles nietus spelletje.
We wachten gewoon verdere onderzoeken af blijkt het dan echt slecht te zijn, hopen we maar dat er iets aangedaan word door de juist mensen.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #167 Gepost op: januari 13, 2009, 20:05:29 pm »
Ik had ergens op het Radar forum gelezen dat mensen die hun vogel afstaan er ook bij moeten melden dat mocht hij overlijden ze dit willen weten.
Geven ze dat niet aan, dan weten ze het waarschijnlijk niet.

Maar dit las ik, geen idee of het klopt.  ;)

Klopt. Staat ook op de website van de NOP.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #168 Gepost op: januari 13, 2009, 20:24:44 pm »
Precies, dus in hoeverre hebben al die mensen die zich nu afvragen  of hun vogel nog wel in leven is, dit aangegeven?
Ook hier weer 2 kanten.  ;)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #169 Gepost op: januari 13, 2009, 20:33:59 pm »
vergeet de 3e kant niet,
mensen die dit soort verhalen verzinnen om hun mening of geloof kracht bij te zetten!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #170 Gepost op: januari 13, 2009, 20:38:14 pm »
vergeet de 3e kant niet,
mensen die dit soort verhalen verzinnen om hun mening of geloof kracht bij te zetten!

Ik heb dit al eerder gehoord van mensen, ook toen het nop nog in het goede daglicht stond ;)
Het zullen dus heus niet allemaal leugens zijn  :CENS

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #171 Gepost op: januari 13, 2009, 20:38:59 pm »
dat zeg ik ook niet!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #172 Gepost op: januari 13, 2009, 20:41:00 pm »
Ok duidelijk ;)

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #173 Gepost op: januari 13, 2009, 20:42:19 pm »
Ik ben vandaag bij de NOP geweest en gesproken met de dames van de Administratie. Heb ook een rondje op het park gemaakt en ik kan jullie vertellen dat de vrijwilligers/stagaires diep verslagen daar rondlopen. Aftastend op mijn reactie reageerden ze terug. Bang om vragen of verwijten naar hun hoofd te krijgen. Hoe moeten deze mensen in hemelsnaam weer vertrouwen krijgen in het goede werk dat zij verrichten.  :(

Als je weer gaat, wil je ze dan een hart onder de riem steken en uitleggen dat hun geen blaam treft? Als ik alle nu 12 pagina's doorlees, dan denk ik dat iedereen op dit forum het hier wel mee eens is.

Offline matybu

• NOP Sponsor
  • Net geringd
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #174 Gepost op: januari 13, 2009, 22:52:57 pm »
Wij hebben contact gezocht met Petra en George Roelants en gevraagd naar hun reactie en kregen hierop het volgende mailtje terug.
"Allereerst nog de beste wensen voor een mooi, gelukkig en vooral een gezond 2009.
Helaas is de aanleiding "Radar"minder leuk. George en ik zitten beide nog steeds in het bestuur  van de Vrienden van het N.O.P..
Eind vorige week vernamen wij van het N.O.P. dat de Radar uitzending eraan zat te komen en dat het weinig positiefs zou gaan betekenen.
Wij hebben beide met kromme tenen voor de buis gezeten. Om onze visie hierop kort maar krachtig te houden, wij vinden het jammer dat een
programma als Radar op deze wijze hun kijkcijfers probeert binnen te halen. Op de gehele uitzending valt heel veel te zeggen/toe te lichten en heel
veel te  verklaren. Jammer dat ze tevens het N.O.P. en Tonnie van Meegen ook geen voordeel van de twijfel hebben gegeven en zeker geen zendtijd
om de aangekaarte zaken te verklaren en verder uit te lichten..
Het was een goed staaltje : knip en plakwerk" waar,zoals jullie al aangeven, de dieren nu de dupe van worden. Daarnaast vinden wij het ook een schande
dat Radar alleen op negativiteit uit is geweest. Bij het gesprek met Tonnie van Meegen was ook onze Patholoog Anatoom aanwezig en ook hij komt niet aan het woord.
Voor al onze vrijwilligers en stagiairis en iedereen die zich op eigen wijze voor het N.O.P. inzet, is dit een klap in het gezicht. Het zijn ook zij die het park dragen en
hebben gebracht tot wat het nu is.
Wij kunnen hier nog veel over zeggen, maar wij wachten nu vooral het onafhankelijke onderzoek af die zal worden verricht door Dhr. Dorrestein,Directeur Dierentuin  Blijdorp.
Wij hopen jullie zeker dit jaar weer te mogen begroeten bij het N.O.P. en willen deze nare affaire graag nog eens aan jullie toelichten, als daar bij jullie behoefte aan is.
Wij danken jullie hartelijk en al jullie medesponsoren van Parkietenland voor jullie (financiele) steun en dit mailtje, wij voelen ons hierdoor erg gesteund.
Blijf komen en doe het voor al onze fijne en lieve dieren, die mensen zoals jullie allen zo hard nodig hebben.

Met vriendelijke groet en het N.O.P. en al haar medewerkers gaan door!!!!!!
Petra & george Roelants."

Ik denk dat de meeste leden die bekend zij met het N.O.P. hun conclusie wel hebben getrokken en het rustig afwachten op wat er gebeuren gaat.
Wat er ook gebeurd "Wij Blijven Steunen"

Groetjes Kees.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #175 Gepost op: januari 14, 2009, 10:53:52 am »
Ik vind het zo erg voor iedereen daar..  :cry: Dit is al de tweede nacht dat ik constant over het NOP aan het dromen ben geweest. Kan me de verslagen stemming daar zó goed voorstellen!! Om ziek van te worden..  :(

Thagoony

• Gast
« Reactie #176 Gepost op: januari 14, 2009, 10:59:07 am »
Nogmaals, Radar functioneert als waakhond en dit is maar goed ook. En natuurlijk is er een 'sensationele' documentaire nodig om zaken op de politieke agenda te krijgen. Politiek reageert (helaas) te veel op incidenten. In dat opzicht vond ik de actie van Radar een zeer toepasselijke actie.

In dit forum is het tegengeluid (vanuit nop hoek) sterk vertegenwoordigd. Het is ook zeer belangrijk om ook voor dit tegengeluid hier ruimte te bieden, zodat iedereen zijn eigen mening kan vormen met betrekking tot dit onderwerp. Het is ook moeilijk te accepteren dat de NOP, die hier heel hoog in het vaandel staat, zo 'doorgelicht' wordt. Al met al zullen er nu onderzoeken (een zeer goede zaak) plaatsvinden die in een eerdere situatie wellicht niet hadden plaatsgevonden.

Die zogenaamde 'waarheid' ....die wordt nu gezocht....door onderzoekers....dus in die zin vind ik de uitzending van Radar een zeer goede zaak. Zoals ze zo mooi zeggen: Liefde maakt blind...

Met vriendelijke groet!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #177 Gepost op: januari 14, 2009, 11:51:25 am »

Zoals ze zo mooi zeggen: Liefde maakt blind...

Ik vind dit een vreemde opmerking  ???
Volgens mij is niemand die 'voor' het NOP is, tegen een goed en onafhankelijk onderzoek.

Maar ( ik kan alleen voor mezelf spreken ) de manier waarop Radar hier te werk gegaan is, kan niet.
Of dit nu bij het NOP is of bij het Wereld Natuur Fonds... dit is gewoon het afkraken van iets gebaseerd op...ja op wat eigelijk.  ???
Dit hadden ze heel anders moeten ( en ook kunnen ) aanpakken.

Nogmaals, heel fijn dat ( op initiatief van het NOP ) er nu een goed onderzoek komt, maar veel schade  ( dankzij een misplaatst 'onderzoek' ) zal inmiddels al wel geleden zijn.

En mocht straks blijken na het onderzoek dat Radar de plank volledig misgeslagen heeft, dan zijn daar alle dieren die er zitten er de dupe van.  :(

Mocht blijken dat Radar wel goed zat, dan is het hoog tijd dat er maatregelen getroffen worden, maar ik vraag me af in hoeverre en dan nog iets te redden valt en ook dan zijn weer de dieren de dupe.

En dat allemaal dankzij een 'onderzoek' van Radar :CENS

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #178 Gepost op: januari 14, 2009, 12:27:50 pm »
En het is niet alleen het liefde maakt blindprinccipe wat hier de kop opsteekt. Wij hebben met eigen ogen de mensen gezien en bezig gezien met de vogels. Horen praten over hun passie en over hun denkbeelden. We kennen veel mensen persoonlijk, vooral een aantal vrijwilligers. Neem Frank (op het radarforum veel gepost). Een vrijwilliiger die altijd klaar staat en stapel op de vogels is (heb hem vaak bezig gezien met de vogels) en zo zijn er velen meer. Dat klopt niet met het beeld dat gegeven wordt dat de vogels verwaarloosd worden..  :(

Waarom heeft Radar de patholoog die op Omroep Brabant wél te zien was en die Radar ook geinterviewd heeft, niet laten zien? Ze hadden in ieder gevakl het voordeel van de twijfel kunnen geven nietwaar? :(

arnootje

• Gast
« Reactie #179 Gepost op: januari 14, 2009, 18:27:44 pm »
Radar vervult in dit opzicht een 'waakhondfunctie'....de berichten zijn daarom mogelijk enigzins ongenuanceerd (niet vooropgezet) en eenzijdig. Maar dat is ook nodig om het op de politieke agenda te krijgen. Door politieke actie en onderzoek worden de nuances aangebracht en mogelijke oplossingen geboden.

Zoals bovenstaand door Thagoony al geschreven is, is het misschien wel goed dat het heel zwart wit weer gegeven is. Slechter als dit kan niet, het kan vanaf nu alleen maar beter worden, maar dat zal tijd kosten, voor sommige vogels zal dat waarschijnlijk te laat zijn anderen zullen een bloeiende toekomst tegemoet gaan.