Auteur Topic: gek gedrag  (gelezen 8200 keer)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
Re: gek gedrag
« Reactie #15 Gepost op: februari 04, 2009, 20:08:54 pm »
Ik heb 27 parkieten.
15 grasjes,
8 Neophema ( 2 eleganten, 2 splendids en 4 bourke )
2 valkparkieten
2 kakarikies

Het is een onverwarmde kamer van ong 2 bij 3meter en 2.30 hoog met een buitenvlucht van 2 bij 1,5 meter en 75cm diep. Ze kunnen via het schuifraam naar buiten dus.

En in de muur naar de huiskamer toe zit een raam waardoor ik die kamer in kijk. Levend schilderij dus.  :dance:

Offline Merel

• Eendags kuiken
« Reactie #16 Gepost op: februari 04, 2009, 20:14:38 pm »
Wat gaaf!
Maar woon jij op die boot?
heb toen ontzettende mooie foto's gezien van die ene voliere die  ook naar buiten loopt, dat ze daar naar buiten kunnen.
volgens mij waren dat jou foto's van de vogelkamer.
Dat vond ik wel zooo gaaf:D
Zoiets wil iedereen wel!
Ik wil ook wel een papagaai of een dwergpapagaai maar mijn vriend vind alleen grasparkieten leuk (hij kent alleen grasparkieten).
hoop dat hij er wat meer overleert en het toch overweegt :D

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #17 Gepost op: februari 04, 2009, 20:20:09 pm »
Ja, het is op een boot en als alles mee zit woon ik daar met het voorjaar zelf ook!
Enne, grasparkieten vind ik nog steeds het leukst!  ;)
En mijn adhd kippies natuurlijk. ( kakarikies ).
Ik zat ook heel erg te twijfelen voor grote, maar ik vind een voliere waar ze lekker in hun element zijn toch het leukst. En kunnen vliegen!
Ik vond het een hele ervaring om toen een poos terug op 2 grijze roodstaarten te mogen passen maar de volière vind ik toch leuker.
Het is zo leuk om te zien hoe ze aan het vliegen en spelen zijn, want dat doen grasje nu eenmaal, het zijn net clowntjes.
Die neophema zijn mooi van kleur en rustig maar ze zijn niet zo leuk om gade te slaan als de rest.
Mijn grijze valk komt ook steeds meer los en speelt lekker en kan heel mooi fluiten maar boven aan staan toch de grasjes!

Offline Merel

• Eendags kuiken
« Reactie #18 Gepost op: februari 04, 2009, 20:23:43 pm »
Ja ik vind het heel leuk dat tommie ook lekker op zijn stokje heen en weer beweegt echt heel snel.
en lekker meefluiten en luna vind het ook leuk maar die slaapt nog heel veel omdat ze nog jong is. (ik zeg nog steeds zij) maar ik weet echt neit wat het is :P
ik hoop een vrouwtje, maar jah.. kan niet alles hebben ;p
wil later ook wel heel graag een voliere.
ook heel leuk aan grasparkieten is dat ze in zoveel mooie kleuren zijn echt heel vrolijk!
Maar je vodn het niet zo leuk als die voliere om op die 2 papagaaien te passen?
maakten ze zoveel lawaai of gingen ze bijten of is het gewoon niks voor jou.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #19 Gepost op: februari 04, 2009, 20:33:49 pm »
Ja, wat was het precies, ze maken veel rommel en stof dat zowiezo,   :seestars: haha en het scheelt natuurlijk als je ze net zoals Vivke in een eigen gaaienkamer hebt.
Maar eerlijk gezegd doen ze niet zo veel, dan zitten, beetje klimmen, eten en iets slopen als je het ze geeft.
Vliegen kan niet, zeker niet zomers als je ramen of deur open hebt. Je moet er, zeker als je er maar 1 hebt ook zelf mee bezig zijn, terwijl het spul van mij elkaar vermaakt en ik er van geniet om het te zien, kan er uren naar kijken.
Het is gewoon zo leuk om te zien dat ze het naar hun zin hebben. Als je een beetje een natuurlijke omgeving voor ze kan creëren is het zoveel leuker dan een kooi. Maar je moet er wel de ruimte voor hebben of creëren.
Maar moet ik een dagje of zelfs een paar weg, kan dat gewoon, zet gewoon de grotere zaadsilo neer en voldoende water.
Ze zijn niet zo afhankelijk als grotere huiskamer gaaien.
Dus ik denk dat dat gewoon niets voor mij is.

Offline Merel

• Eendags kuiken
« Reactie #20 Gepost op: februari 04, 2009, 20:40:33 pm »
Ja maar goed.
Ik ben er sowieso nog langer niet klaar voor om aan zoiets te beginnen.
want het is gewoon veel aandacht geven enzo.
maar als ik er eentje wil ooit, misschien wel nooit dan ga ik er wel actief mee bezig en dan mag die ook wel mee naar buiten enzo.
maar ze maken wel heel veel rommel. bij tommie en luna is dat veel minder :P het valt allemaal onderin een bak en die kun je zo eruit halen en verschonen en dan de speeltjes nog ff  dan ben je wel echt klaar haha.
maar kan je mij nog wat advies geven?
ik had eerst 5 spiegels waar tommie helemala gek van was.
nu heb ik er 3 weggehaald en nu heb ik er nog maar 2 , eentje waar die minder naar omkijkt en zijn lievelinsgsspeeltje met een rateltje eraan dat kan je dus draaien dat vind ie heel mooi.
maar normaal vind die ook altijd als die los is dan gaat die tegen de spiegel praten, dan hou ik hem vast en dan gaat die kusjes geven.
maar het is nu een beetje over nadat ik die spiegels heb weggehaald.
dit heb ik gedaan omdat hij meer aandacht aan luna moet besteden.
maar is het misschien beter dat ik alles weghaal?

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #21 Gepost op: februari 04, 2009, 20:53:15 pm »
Ja, speelgoed is prima maar spiegeltje beter niet als je meerdere vogels hebt, zeker als je wilt dat ze naar elkaar trekken.
Je kan van alles verzinnen, ze spelen overal mee, en glimmen is goed maar geen echte reflectie want ze zien er wel degelijk een ander vogeltje in!
Ik heb 1 klein spiegeltje in de volière en daar is Spikey helemaal gek op, hij zit de hele dag dat spiegeltje onder te voeren ( opgeven van voer dus ) en er op te rijden!  :seestars:
Hij is de eerste maanden ook een kooi vogeltje geweest en is anders dan de rest qua sociaal zijn. Ik denk dat ik toch ook dat spiegeltje weg ga halen, al hoeft hij van mij niet echt een partner te zoeken/vinden, ik heb al koppeltjes zat om straks mee te broeden.  :)
Maar hij is er zo mee bezig dat ik het ergens ook sneu vind, de rest kijkt er niet naar om dus is echt zijn spiegeltje, alleen Boef de kakarikie jaagt hem er weleens weg maar dat is meer om het eten van het spiegeltje te likken, de vreetzak!  tongue2

Offline Merel

• Eendags kuiken
« Reactie #22 Gepost op: februari 04, 2009, 20:59:17 pm »
ja ik kijk het nog ff aan. maarjah hij vind het ook wel heel leuk.
maar hij probeert wel soort van te braken maar er komt niks uit, volgens mij probeert hij wel het vrouwjtje het hof te maken.
ze zitten nu heeel dicht bij mekaar alletwee te slapen met de nek in de rug :P heeel lief :D

Offline Merel

• Eendags kuiken
« Reactie #23 Gepost op: februari 06, 2009, 18:47:04 pm »
Het gaat steeds beter!
luna gaat tommie al lekker kroelen in de nek met zijn snaveltje, denk dat dat zo heet of het is soort van wassen.
en ze zitten heel lekker tegen mekaar aan (heel dicht bij elkaar :D) te slapen.
echt heeeeeeeeel leuk:D Tommie gaat nog steeds scharrelen, maar kwam ook nog naar mij toe vliegen en luistert iets beter.
groetjes

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #24 Gepost op: februari 06, 2009, 18:59:01 pm »
 :thumsup:

Offline Merel

• Eendags kuiken
« Reactie #25 Gepost op: februari 11, 2009, 17:12:08 pm »
Ik heb nog een vraagje
tommie die probeert elke x over te geven/ braken/ opboeren. we hebben er nu  dus een parkiet bij maar hij probeert denk ik gewoon charmant te doen ofzo, maar er komen geen zaadjes of pitjes of wat dan ook uit.
hij zit dus als het ware te kokhalzen bijna de hele dag maar er komt niks uit
is dit niet ernstig of dat ie een kropontsteking heeft? (had ik ergens gelezen)
of komt dit vanzelf goed
groetjes

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #26 Gepost op: februari 11, 2009, 17:14:26 pm »
Als ie het de hele dag door doet, lijkt het me niet zo best ;)

Offline Merel

• Eendags kuiken
« Reactie #27 Gepost op: februari 11, 2009, 17:24:08 pm »
Ja ongeveer de een kwart van de dag sowieso, maar daarnaast slapen ze samen heel dicht bij elkaar en gewoon spelen. alleen als die in de kooi is, buiten de kooi doet ie dat niet.

Offline Merel

• Eendags kuiken
« Reactie #28 Gepost op: februari 11, 2009, 17:55:31 pm »
"http://i597.photobucket.com/player.swf?file=http://vid597.photobucket.com/albums/tt59/mettulmerel/SV_A0028.flv">

kunnen jullie ook zien of die gele vogel een vrouwtje is?
en waarom tommie zo raar doet.
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2009, 18:17:16 pm door Merel »

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #29 Gepost op: februari 11, 2009, 21:29:24 pm »
Ik kan op het filmpje de neusdop niet duidelijk genoeg zien van het gele vogeltje. En welke is Tommie? Hij zit te knagen aan de stok die bedoel je met Tommie? Is dat een zandhuls stokje? Heb je wel een kalkblok in de kooi hangen? En geef je grit? Zou kunnen als hij dat niet krijgt dat hij daarom aan dat stokje knaagt, maar het is maar een gok van mij want ik kan het niet echt duidelijk zien op de film.