Hallo allemaal,
Inmiddels zijn we een maandje verder dus ik kom even verslag uitbrengen.
Ik vind het wel heel erg jammer dat ze zich nu blijkbaar aangevallen voelt en dus niets meer laat weten wat ze met onze tips heeft gedaan en hoe het gaat.
Als je je daar al door uit het veld laat slaan dan kan zo'n vogel dat helemaal. Die voelt dat echt wel aan.
Dus als je dit nog leest: kom op, zet je trots opzij en ga er gewoon voor.

Ik heb helemaal geen notificaties ontvangen van de reacties die later gevolgd zijn anders had ik wel eerder gereageerd.
En dit is iets wat tijd nodig heeft dus elke dag vermelden hoe vaak ze gegild heeft, heeft ook weinig zin.
Daarnaast was onze starttiming (na jullie adviezen) ook niet zo geweldig want we werden allebei hartstikke ziek.
We hebben dik 5 dagen hoge koorts gehad (40) en aan de Penicilline gezeten.
Maar ondanks dat zijn we toch begonnen met Bobbetje in de bak (in de gang) te zetten zodra ze begon te krijsen.
(Over wilskracht, doorzettingsvermogen en goede wil gesproken. En die 3 eigenschappen worden de laatste 3 jaar al heel intensief door ons gebruikt dus daar geen gebrek aan...)
Maar goed, dag 1 en 2 verliepen prima!

Na een minuut of 5 "afkoelen" in de bak was ze terug in de kooi zo beduusd van alles dat ze haar snavel hield.
Maar dag 3... Vreselijk! Ze bleef krijsen, ongelooflijk, in 6 uur tijd hebben we ze bijna 20 keer in de bak gedaan, zonder resultaat...

Uiteindelijk doek over de kooi en ze was en bleef stil.
Inmiddels weet ze precies hoe laat het is want zodra ze gaat krijsen en ik naar haar toe ga, gaat ze nog harder tekeer.
Ze komt moeilijk bij me zitten en probeert weg te vliegen. Gelukkig is ze niet gaan bijten!
In de bak zelf maakt ze geen geluid, ze klimt er alleen doorheen.
Eenmaal terug in en uit de kooi en bij rust/stilte krijgt ze haar gewone aandacht.
Alleen beantwoordt ze die veel met erg broeds gedrag dus dat negeren we dan ook want dat willen we niet stimuleren.
Ze zit nog steeds meerdere malen per dag in de bak met helaas weinig resultaat.

In extreme situaties gaat toch de doek er weer over en dan is ze stil.
Ze krijgt dus ontzettend veel reactie op haar negatieve gedrag.
Ik heb ook nog bij andere kenners geinformeerd en de hoofdregel die ik al wist en wat eigenlijk het beste is, is negeren, want ook negatieve aandacht is aandacht.
Maar dat hebben we ook al zo vaak geprobeerd en helpt helaas niet.
Haar gedrag is dus helaas heel erg moeilijk te doorbreken na al die jaren...
Maar we gaan nu de 2e maand in en proberen vol te houden.