Hallo, Ik ben nieuw hier, en sommige kennen me van dwergpapegaaitjes.nl.
Ik ben op zoek naar een nieuw en goed huisje voor lieve 4 doerakken, met heel veel pijn in mijn hart. Ik voel heel veel spijt dat ik dit moet doen, maar ik kan niet anders, en ik wil ze een goede tweede kans geven hierin. Het zijn echt mijn schatjes dus ik wens ze echt het beste toe..
Het was een heel bewogen jaar afgelopen jaar, en ik ga binnenkort intrekken bij mijn vriend. Maar daar is geen plek voor 4 dwergjes. Ik heb meerdere opties bekeken, maar het gaat niet lukken. Ik kan ze dan nog wel bij mijn ouders laten, maar dan krijgen ze niet de aandacht die ze zouden moeten krijgen, en dat is jammer.
Ik zal even wat meer vertellen over de 4 musketeers.
Ik ben begonnen met Izzy en Paddy, heb ik nog een paar weken met de hand moeten opvoeden. Dat ging GELUKKIG goed. Nu zijn het twee vrouwtjes die tot een jaar geleden samen in de kooi hebben gezeten, daarna ging het fout en nu zitten in 2 kooien naast elkaar. Ze zijn gelukkig zo. Ik heb ze steeds gewiekt, Maar ondertussen hebben ze hun vleugels weer terug, maar ze kunnen zo weer gewiekt worden. Izzy kan weer gewoon vliegen, paddy is nog steeds een klein kneusje, die niet zjn spierkracht terug kan vinden daarin. Kan niet echt opstijgen en zo.
Izzy heb ik nog steeds niet op kunnen voeden, en die doet dus wat ze zelf wil. Heeft ook nog steeds controle over mij, maar als je bestand bent tegen wat bloed zweet en tranen, dan kan dat ook omgdraaid worden. Maar in een voliere zou ze zich ook zo kunnen thuisvoelen. Paddy moet je niet in een voliere zetten, want die is daar echt te kneusje voor zeg maar. Vooral omdat ie weinig spierkracht in vleugels heeft. En deze kleine is wel aardig tam, kan kusjes geven en lekker op je schouder rondhangen, niet bang voor handen, en je kan er mee spelen.
Leggen allebei wel eieren. Izzy is een turqouise vrouwtje, Paddy ook maar met donkere factoren, waardoor ze donkergrijs uitvalt
Daarna kwam Pinkie, een kruising tussen roseicolli en fischeri. Heel leuk vrolijk vogeltje. Mannetje, en dat merk ik wel. Laat zich makkelijk ondersneeuwen tussen al die vrouwen. Maar is wel in zijn nopjes!
En toen kwam Lyla, een vrouwtje die meteen klikte met Pinkie. Zijn niet elkaars grote liefde, maar wel vriendjes. En zijn vaak lekker aan het spelen, scharrelen en andere vieze dingen..
Pinkie heeft zich snel aangepast aan allerlei veranderingen, makkelijk vogeltje dus, alleen onvruchtbaar dankzij de kruising. Is dus wel gewoon groen met rood hoofdje en een kringetje rond zijn oog. Pinkie is niet tam, en nog steeds handenschuw, maar wanneer je hier tijd in steekt zou dat nog goed kunnen veranderen. Ik vond het niet zo nodig, omdat hij goed in zijn nopjes was zo, en met wieken was hij nog lang niet zo stresserig, alleen het vangen is wat moeilijker en stresseriger.
Lyla, is een mooi lila vrouwtje. Komt lekker voor zichzelf op. Is niet tam, maar ook niet heel schuw, dus kan heel makkelijk nog tam worden.
Ze zijn allen verzot op zaadjes en Dieca-pellets. Andere pellets gaan er ook in, maar moeilijker.
Al met al leuke vogeltjes, en ik zoek er dus nog een ontzettend leuk en goed huisje voor, waar ze ook de aandacht krijgen die ze nodig hebben, lekker de kooi uitkunnen, minimaal een paar keer per week om met elkaar, het baasje of met andere vogeltjes te kroelen (in een voliere is dat natuurlijk niet nodig, maar voor Paddy zeker wel).
Voor de vogels vraag ik alleen een zeer goed en leuk huisje bij een agaliefhebber. Wil je er nog kooien bij, dan komt er wel iets bij kijken. Maar het huisje en mensen waar ze terecht komen gaan voor!
wat ik overigens nog was vergeten te zeggen:
Izzy en Paddy zijn vanaf December 2006
Lyla vanaf september 2006
en Pinkie is nu ongeveer 5 jaar dus vanaf 2004 (weet niet precies de maand)
Wanneer iemand is geinteresseerd, laat het even weten op c.boelen@home.nl
Groetjes