Ik vind het een dubbel verhaal ...
Natuurlijk begrijp ik dat je een gezonde vogel wilt, zéker wel maar ...
Als blijkt dat hij wel kds heeft, dan is het goed mogelijk dat jouw
nieuwe grijsje het ook heeft of ontwikkelt. Evengoed als de andere
vogels die in die dierenwinkel zitten.
Je hebt al twee "gezonde" vogels, dus ik zou afwachten wat het
verdere vervolg is met Mica.
De winkel is dus ook echt niet zo'n mega goeie 
Wij komen al (met heel veel plezier) in deze speciaalzaak vanaf de dag dat hij bij ons in de buurt gevestigd is.
Je krijgt er altijd goed advies. De eigenaar heeft echt veel kennis van papegaaien.
Daarom vindt hij het juist ook zo erg, dat het nu zo mis is gegaan.
Al zijn jonge vogels zitten apart en komen niet in contact met andere dieren. Ze zitten in quarantaine in een baby-ruimte. Je kunt ze alleen vanachter glas bekijken.
Bovendien worden ze gelijk getest op de papegaaienziektes. Zelfs op kds. Dat doet lang niet iedereen, helaas.
Dus dat heeft hij wel goed geregeld. Ik vind niet dat hij nu veroordeeld moet worden.
Dat doen wij zelfs niet eens!!
Micah heeft zich gewoon in het begin van de celdeling niet goed ontwikkeld. Misschien moeten we het vergelijken met wat bij mensen voorkomt "het syndroom van down'.
ergens is er een chromosoom te veel of te weinig ontwikkeld. Er is in elk geval geen aanwijsbare oorzaak. De andere vogels van hetzelfde nest zijn kerngezond.
Na ons gebeuren met Micah is dat gelijk onderzocht. Wij (en Micah) hebben gewoon domme pech gehad. Dit heeft niemand in de beginfase kunnen doorzien.
Toen eenmaal duidelijk was dat er iets mis was, was het al te laat.

Dat van dat pootje had hij wel moeten zien, en dat neemt hij zich ook erg kwalijk.