Auteur Topic: Kost adoptie?  (gelezen 2994 keer)

Elysia

• Gast
Kost adoptie?
« Gepost op: september 17, 2010, 23:46:24 pm »
Hey iedereen,

Ik ben van zin morgen te gaan kijken bij het asiel voor een nieuw parkietje. Nu vraag ik me wel af wat zo'n grasparkietje adopteren eigenlijk kost? Mijn andere vogeltjes heb ik "nieuw" gekocht, en die waren 12,50eur. Volgens mijn moeder zou het veel kost om te adopteren, maar dat lijkt me dan weer heel onlogisch dat het meer zou kosten dan een jong "nieuw" vogeltje, dan adopteert toch niemand meer?

Kan er iemand mij een idee geven wat ik van budget moet meenemen?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Kost adoptie?
« Reactie #1 Gepost op: september 17, 2010, 23:49:49 pm »
Voor een parkietje weet ik het niet maar een kat kost ook € 110,- maar dan zijn ze onderzocht en geholpen,dus dat zijn meer de kosten die ze maken, maar ook als ze nog niet geholpen zijn betaal je hetzelfde.

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2010, 08:33:36 am »
Bij ons in Vlaardingen kost een vogel adopteren 10 euro.

Elysia

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2010, 17:31:35 pm »
Zo, ik heb een nieuw kietje geadopteerd in het asiel! :hart: Het is zeker geen bange, hij mocht in het reiskooitje mee de bus op en zat al dadelijk bovenin naar buiten te kijken, te tsjippen en te knabbelen! Nu staat hij naast mij tot ik straks aan de reservekooi kan zodat hij voorlopig ff apart kan wennen aan de nieuwigheden rondom hem.

En voor amper 5 euro!!!

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2010, 17:52:52 pm »
Zo, ik heb een nieuw kietje geadopteerd in het asiel! :hart: Het is zeker geen bange, hij mocht in het reiskooitje mee de bus op en zat al dadelijk bovenin naar buiten te kijken, te tsjippen en te knabbelen! Nu staat hij naast mij tot ik straks aan de reservekooi kan zodat hij voorlopig ff apart kan wennen aan de nieuwigheden rondom hem.

En voor amper 5 euro!!!

Tof , gefeliciteerd  :thumsup:
  vrgr Bert

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2010, 19:06:24 pm »
Veel plezier met 'm  :thumsup:

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #6 Gepost op: september 18, 2010, 19:18:40 pm »
Fijn dat je een grasparkietje een huisje biedt. :thumsup:

Zelf haal ik al sinds 2004 vogels uit het asiel en herplaatste ze dan.  Toendertijd mocht je ze gratis meenemen, maar ik deed altijd wat in de pot. Ze kunnen het hard genoeg gebruiken.

Nu kan ik ze niet meer zomaar uit het asiel halen en herplaatsen. Je tekent een overeenkomst dat de vogel bij je blijft en dat je hun toestemming nodig hebt om de vogel een ander plekje te geven.

Nu kost het 10 euro. Vind ik nog belachelijk weinig, ik maakte meer geld over dan ze vroegen, ze werken keihard voor dieren die óf buiten de deur zijn gezet óf niet meer verzorgd konden worden.

De laatste valkparkiet die ik bij hun heb gehaald valt onder bovenstaande regels.
Ik haal geen vogels uit het asiel omdat het goedkoop is. Ik gun die vogels een 2e kans (of misschien ben ik hun 5e kans wel :CENS)

Ik zal ze op een rijtje zetten (allemaal valkparkieten):
Bertje: in 2005 herplaatst vanuit het asiel naar een goed adres. Helaas moest Bertje daar om diverse redenen weg in 2008 en is toen bij mij komen wonen.
Muis: in 2009 uit het asiel hier komen wonen.
Tipo: haalde ik deze zomer uit het asiel.

Ook heb ik nog 3 herplaatsers die voor hetzelfde geld ook daar terecht waren gekomen:
Tommie: ooit bij mij geboren, nu jaren later moest ie weg en woont sinds 2008 weer bij mij.
Nano: een giller waarvoor een ander adres gezocht werd.
Pino: een stevige plukker die onder de Haldol gehouden werd vanwege het plukken. Werd magerder en magerder, sliep teveel om zichzelf door te eten op gewicht te houden.
Sneeuwwitje: een herplaatser die eigenlijk heel veel tekort kwam, is bang van speelgoed, ruimte is eng, takjes zijn eng. Ik ben haar nu aan alles aan het laten wennen.

Ik kreeg een mailtje van iemand: leuk, heb je weer gratis een vogel. :o

Daar gaat het mij helemaal niet om. :angry: Sommige mensen willen dit niet snappen. ???

Dus, mensen, plek voor een vogel? Ga eens naar het dierenasiel, ook daar zitten vogels en hele leuke zelfs. :thumsup: Gun ze een huisje. :hart: en gun het asiel de terechte bijdrage.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #7 Gepost op: september 18, 2010, 20:04:03 pm »
Die opmerkingen heb ik ook wel gehad.
Van zo, dat is snel verdiend, een gratis papegaai, bla bla bla ...
Natuurlijk, als je toch met die beessies bezig bent, het balletje draait aan alle kanten maar ...
Als je eerst kijkt wat een dierenarts bezoekje kost met alle testen erbij, en dan nog vaak
de problemen die je met de vogel mee krijgt, want je krijgt vaak niet het hele verhaal erbij.
Je hebt vaak heel wat te stellen met de opvangertjes hoor, vooral als het al het zoveelste
adresje is voor de vogel, daar heb je echt je handen aan vol soms.
Nu ga ik echt niet klagen hoor maar die opmerkingen zijn niet terecht.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #8 Gepost op: september 18, 2010, 20:48:21 pm »
zo is 1 van onze honden uit het asiel. We begrijpen niet waarom ze daar terecht is gekomen (was niet gechipt, onbekende geschiedenis behalve dat ze zwierf toen ze (op)gevangen werd). We willen haar echt NOOIT meer kwijt, ons trutje  :thumsup:

Elysia

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 18, 2010, 21:53:08 pm »
Ik ga volledig akkoord, dieren uit het asiel zijn ZO dankbaar! Ik vind het fantastisch wat je voor die vogeltjes gedaan hebt, Bobbie. Spijtig dat het nu niet meer kan, maar je hebt al heel veel gedaan!!

Mja, de opvanger in het asiel kon me ook niet veel vertellen over de parkietjes, enkel dat ze waarschijnlijk rond de 2 jaar waren en meestal weg gedaan waren omdat mensen verhuisden of om een andere reden geen vogeltje meer konden houden.

Dit is het vogeltje dat ik geadopteerd heb (niet de foto van het lieverdje zelf, maar zo ziet hij eruit):

clearwing budgie

Hij zit nu in een proper kooitje, voorlopig nog ff apart van de anderen zodat hij rustig kan wennen. Vers water, een mineraalblokje, XTraVital met B12 druppeltjes, vers eivoer, een stukje trosgierst en oestergrit... Hij weet niet waar hij het heeft! Hij zit al een hele tijd met zn bekje te knarsen, te tsjippen en af en toe lekker naar buiten kijken. Enja, af en toe die blik in mijn richting... Maar wie IS dat toch?!   :)  Fantastisch om zo'n vogeltje te redden! Volgens mij had hij hiervoor zelfs nog nooit trosgierst gegeten!!

@Naomi: is dat de naam van je hondje? Heb je haar al lang?  :thumsup:
« Laatst bewerkt op: september 18, 2010, 21:54:59 pm door Elysia »

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #10 Gepost op: september 18, 2010, 23:12:46 pm »
wat goed zeg, weer een vogeltje gered :thumsup: :thumsup:
en alstie al lekker zit te knarsen komt het echt wel goed :thumsup:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #11 Gepost op: september 18, 2010, 23:28:12 pm »
@Naomi: is dat de naam van je hondje? Heb je haar al lang?  :thumsup:

Landa is haar naam, Orlando vanuit het asiel, maar dat vonden we maar niks. Sinds april is ze bij ons, een amerikaanse stafford van nu bijna 2jr denk ik. Ze was nog pup toen, maar wel al eens loops geweest (merkten we aan haar gedrag toen ze dat weer was, mannetjes uitdagen enzo). Echt een schat van een beest waar ik 100% vertrouwen in heb (al blijven we haar in de gaten houden natuurlijk gewoon omdat ze zo'n sterke hond is). Eind van de middag komen ze naar binnen tot de volgende ochtend. Dan liggen ze lekker bij ons op de bank. Hij bij mn vriend (was al zijn hond) en zij bij mij. Het is dan net een kindje dat ik tegen me aan heb liggen. Dat vindt ze ook ZO heerlijk he!

Op dit moment is ze hoogstwaarschijnlijk zwanger van onze reu, Mongo, en hebben we gekozen om ze te laten komen. Eind oktober zitten we als het goed is met pups  :dance:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: september 19, 2010, 11:26:59 am »
Whaaaa, heerlijk hoor puppies!!! Wel veel werk hoor!

Wat ik me afvraag Bobbie, met je vogeltjes van het asiel: ze zijn dan zeker niet getest? Ben je dan niet bang voor je andere vogels?

Ik begrijp heel goed dat je het niet doet voor het goedkope hoor, mensen die dat niet snappen zijn van een andere planeet denk ik..

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #13 Gepost op: september 19, 2010, 15:47:50 pm »
Whaaaa, heerlijk hoor puppies!!! Wel veel werk hoor!

Ja he  :hart: Wat zullen we daar van genieten! En door met handen in het haar gaan zitten  ;D

We hebben de ruimte voor ze en Frans is om 14.30 thuis van het werk. Vorige keer heeft ze een abortusprik gehad, net verhuisd en totaal geen tijd voor extra werk. Nu hebben we het rustiger en zien we het wel zitten  :dance:

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #14 Gepost op: september 19, 2010, 18:04:57 pm »
hoi Elysia,
vraagje.. in welk asiel heb je het kietje gehaald? als ik zo brutaal mag zijn?
het is namelijk zo dat ik een paar maanden geleden 2 vogeltjes heb verkocht.. (grasjes) en diegene heeft ze nu weer weggedaan.. :seestars:
en 1 van die vogeltjes zag er dus ook zo uit.. dus misschien.............heeft het beestje een ringetje om?

als het zo zou wezen dat jij een vogeltje van mij heb kan ik je misschien meer info geven en zal ik heeeeeeeel blij zijn dat jij die dan heb..
wel heeeeeeeeel toevallig natuurlijk maar zou kunnen..

Groetjes!