Fijn dat je een grasparkietje een huisje biedt.

Zelf haal ik al sinds 2004 vogels uit het asiel en herplaatste ze dan. Toendertijd mocht je ze gratis meenemen, maar ik deed altijd wat in de pot. Ze kunnen het hard genoeg gebruiken.
Nu kan ik ze niet meer zomaar uit het asiel halen en herplaatsen. Je tekent een overeenkomst dat de vogel bij je blijft en dat je hun toestemming nodig hebt om de vogel een ander plekje te geven.
Nu kost het 10 euro. Vind ik nog belachelijk weinig, ik maakte meer geld over dan ze vroegen, ze werken keihard voor dieren die óf buiten de deur zijn gezet óf niet meer verzorgd konden worden.
De laatste valkparkiet die ik bij hun heb gehaald valt onder bovenstaande regels.
Ik haal geen vogels uit het asiel omdat het goedkoop is. Ik gun die vogels een 2e kans (of misschien ben ik hun 5e kans wel

)
Ik zal ze op een rijtje zetten (allemaal valkparkieten):
Bertje: in 2005 herplaatst vanuit het asiel naar een goed adres. Helaas moest Bertje daar om diverse redenen weg in 2008 en is toen bij mij komen wonen.
Muis: in 2009 uit het asiel hier komen wonen.
Tipo: haalde ik deze zomer uit het asiel.
Ook heb ik nog 3 herplaatsers die voor hetzelfde geld ook daar terecht waren gekomen:
Tommie: ooit bij mij geboren, nu jaren later moest ie weg en woont sinds 2008 weer bij mij.
Nano: een giller waarvoor een ander adres gezocht werd.
Pino: een stevige plukker die onder de Haldol gehouden werd vanwege het plukken. Werd magerder en magerder, sliep teveel om zichzelf door te eten op gewicht te houden.
Sneeuwwitje: een herplaatser die eigenlijk heel veel tekort kwam, is bang van speelgoed, ruimte is eng, takjes zijn eng. Ik ben haar nu aan alles aan het laten wennen.
Ik kreeg een mailtje van iemand: leuk, heb je weer gratis een vogel.

Daar gaat het mij helemaal niet om.

Sommige mensen willen dit niet snappen.

Dus, mensen, plek voor een vogel? Ga eens naar het dierenasiel, ook daar zitten vogels en hele leuke zelfs.

Gun ze een huisje.

en gun het asiel de terechte bijdrage.