Auteur Topic: Donder en Flo, Krieltje en Specs... Wie heeft een man voor Feathers??  (gelezen 34816 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Feathers krijgt een eigen huis, vlakbij bij Donder en Bliksem
« Reactie #60 Gepost op: december 08, 2011, 00:16:53 am »
Ok, effe afwachten tot ie groot is dan  ;)

Offline Joortje

• Net zelfstandig
  • Juke, mijn signaalhond en maatje
« Reactie #61 Gepost op: december 09, 2011, 17:17:17 pm »
De mevrouw van de bakker heeft mij uitgelegd dat ik met mijn Blackberry wel een beetje kan inzoomen, dus....

Dit is lieve Feathers

Donder en Bliksem boven in het raam, Feathers op het touw (ook hoog, hoor!)

En Bliksem op haar toverbal!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #62 Gepost op: december 09, 2011, 18:11:52 pm »
ze worden heel leuk hé ,nu ze hun draai hebben gevonden

zo'n toverbal ziet er leuk uit  :thumsup:

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #63 Gepost op: december 09, 2011, 19:18:30 pm »
wat een mooierds!!!! :a036:

Offline Joortje

• Net zelfstandig
« Reactie #64 Gepost op: december 09, 2011, 21:10:00 pm »

Ze hebben vandaag wel met zn drieën in de speeltuin gespeeld. dwz Feathers alleen en Donder en Bliksem samen. En arme Feathers zoekt aansluiting, maar met name Bliksem (de heks!) accepteert helemaal niks van hem. En hij is nog te jong om voor zichzelf op te komen, dus taait ie dan snel af. Hij kan natuurlijk ook niet vliegen, dus als het mis gaat dondert ie op de grond. Nu gaat het hem redelijk af, hij snapt nu wel hoe hij moet vallen en kan zijn val wat breken. Ik hou ze continue in de gaten, zodat Feathers het niet te zwaar krijgt (met Bliksem, goh wat is ze snel!). Zijn kooi staat tegen de speeltuin aan en hij kan zich daar terugtrekken, maar hij vindt de speeltuin ook wel heeeel leuk. Hij geniet ervan! En soms ging ie vandaag even in zn kooi wat trosgierst eten.
Maar net heb ik zó de schrik gekregen! Donder en Bliksem waren stiekem in de kooi van Feathers gekropen en zaten al zijn snoepgoed op te eten. Het leek of ze nooit meer weg wilden. Ik zag Bliksem loeren op Feathers, dus ik hield ze heel goed in de gaten. Feathers ook, trouwens. En... die slimmerd dacht op een gegeven moment: bekijk het maar, ik ben moe en toen trok hij zich -voor het eerst- terug in zijn slaapzakje! Lieffff!
Donder en Bliksem zijn geluk al snel daarna naar hun eigen huis gegaan. Gauw hun deur op slot gedaan, morgen weer een spannende dag.

Ik denk toch dat Feathers een maatje moet hebben. Zou er nog eentje rondlopen, ipv vliegen...?

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #65 Gepost op: december 09, 2011, 22:01:03 pm »
wat een verhaal, spookjes! ik weet nog wel een spookje dat rondvliegt en een huisje zoekt.
weet je het geslacht van Feathers?
« Laatst bewerkt op: december 09, 2011, 22:26:53 pm door Ineke »

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #66 Gepost op: december 09, 2011, 22:06:56 pm »
Ik heb het niet helemaal begrepen geloof ik. Waarom kan Feathers niet vliegen?
Ik lees mishandeld door zijn moeder, maar wat mankeert ie dan eigenlijk?

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #67 Gepost op: december 09, 2011, 23:27:53 pm »
moeders heeft te hard geplukt aan de vleugels van feathers , zo erg dat het mis is met dat vleugeltje
het werd ook telaat opgemerkt door het baasje ,wat ze heel jammer vond ,maar ja het was gebeurd

joortje sorry  :cry:
ik heb je 2x geantwoord, maar krijg geen enkel bericht naar jou weg (slechte verbinding sinds een paar dagen )
en thx voor de foto  :thumsup: :thumsup:

Offline Joortje

• Net zelfstandig
« Reactie #68 Gepost op: december 09, 2011, 23:43:07 pm »
wat een verhaal, spookjes! ik weet nog wel een spookje dat rondvliegt en een huisje zoekt.
weet je het geslacht van Feathers?
Ik denk dat het een jonge man is, maar ik heb net pas zakjes gevraagd bij Gendika gevraagd, dan doe ik Donder en Bliksem ook maar gelijk ;)

Ik heb het niet helemaal begrepen geloof ik. Waarom kan Feathers niet vliegen?
Ik lees mishandeld door zijn moeder, maar wat mankeert ie dan eigenlijk?
Vivke had je vraag al eerder gelezen en beantwoord. Zijn moeder heeft te hard geplukt en zijn vleugels zijn helaas erg beschadigd  :angry:

« Laatst bewerkt op: december 09, 2011, 23:45:06 pm door Joortje »

Offline Kwibus

• Aangepikt eitje
  • Save a cow, eat an vegetarian!
« Reactie #69 Gepost op: december 13, 2011, 07:36:33 am »
Lieve feathers  :hart:..
Ben benieuwd wat voor geslacht ie is en hopelijk voor jou vind je snel een maatje voor die kanjer.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #70 Gepost op: december 13, 2011, 07:58:14 am »
Ik denk dat je toch erg voorzichtig moet zijn met het zoeken naar een maatje voor Feathers.
Want als je een agaatje vraagt die loopt ipv vliegt heb je snel kans dat je een kruipertje aangeboden krijgt. Een kruipertje is een vorm van polyoma, maar valt niet via de test vast te stellen. Kruipertjes kunnen niet vliegen dus dat zie je aan de buitenkant. Maar een kruipertje erbij is geen goed idee..

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #71 Gepost op: december 13, 2011, 08:54:10 am »
Wat een schatjes! Zie steeds meer agaatjes op t forum, ze zijn leuk  :hart:

@ Jejah: Hoe kom jij aan die info over kruipertjes en dat dat niet via een test is vast te stellen? (wij hebben/hadden dat probleem namelijk in onze voliere, vandaar mijn interesse) Wij kweken overigens om die reden niet  ;)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #72 Gepost op: december 13, 2011, 09:18:13 am »
Wat een schatjes! Zie steeds meer agaatjes op t forum, ze zijn leuk  :hart:

@ Jejah: Hoe kom jij aan die info over kruipertjes en dat dat niet via een test is vast te stellen? (wij hebben/hadden dat probleem namelijk in onze voliere, vandaar mijn interesse) Wij kweken overigens om die reden niet  ;)

Ik denk dat dat een combinatie is van verschillende algemene informatie via vnl vogelfora en informatieve sites in cimbinatie met interesse.
(je krijgt echt ontzettend veel info als je googelt op polyoma, kruipersziekte en Franse Rui/French Moult)
Natuurlijk moet je wel oppassen dat je niet alles voor waarheid aannneemt wat je leest.
Daarnaast heb ik info gehad via va.
Niet dat ik er ooit in huis mee te maken heb gehad, maar ik heb mijzelf goed geinformeerd.
Natuurlijk zou de wetenschap op een moment zo ver kunnen zijn dat ook alle kruipersziektes wel via tests vast te stellen is, daar krijg ik natuurlijk geen automatische update van. Maar tot nu toe heb ik niet gehoord dat het verandert is.
(want ik hoorde ook pas van het testen op KDS toen eht aleen paar maand kon  ;))

Ik wilde in elk geval Joortje toch waarschuwen.

Offline Joortje

• Net zelfstandig
« Reactie #73 Gepost op: december 13, 2011, 13:42:32 pm »
Ik denk dat dat een combinatie is van verschillende algemene informatie via vnl vogelfora en informatieve sites in cimbinatie met interesse.
(je krijgt echt ontzettend veel info als je googelt op polyoma, kruipersziekte en Franse Rui/French Moult)
Natuurlijk moet je wel oppassen dat je niet alles voor waarheid aannneemt wat je leest.
Daarnaast heb ik info gehad via va.
Niet dat ik er ooit in huis mee te maken heb gehad, maar ik heb mijzelf goed geinformeerd.
Natuurlijk zou de wetenschap op een moment zo ver kunnen zijn dat ook alle kruipersziektes wel via tests vast te stellen is, daar krijg ik natuurlijk geen automatische update van. Maar tot nu toe heb ik niet gehoord dat het verandert is.
(want ik hoorde ook pas van het testen op KDS toen eht aleen paar maand kon  ;))

Ik wilde in elk geval Joortje toch waarschuwen.

Wow! Bedankt voor de tip Angelique. Daar had ik echt geen idee van! Ik zal heel goed opletten en overleggen op het forum, mocht zo'n vogeltje opduiken! Bedankt dus  :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #74 Gepost op: december 13, 2011, 14:03:36 pm »
het opvangen van een handicap vogeltje wel lief is ,maar ik toch denk dat er een gewoon vogeltj ebij kan, als het gewiekt is kan het toch ook niet vliegen  ;)