Auteur Topic: Warmtelamp  (gelezen 12619 keer)

linnuhpin1985

• Gast
Re: Warmtelamp
« Reactie #15 Gepost op: mei 08, 2005, 19:50:34 pm »
Nu ik dit lees, brengt het me ineens op een idee!

Dus als ik het goed begrijp, zn warmtelamp die goed is voor mensen, kan ik dus ook gebruiken voor me vogeltjes? Zover ik weet hebben wij wel zn lamp. We hebben er ook 1 in de zonnebank zetten, maarja die ga ik niet helemaal uit klappen voor 4 vogeltjes  ;D

is zn lamp dan beter dan een 5 watt lampje waar ik ze nu mee probeer warm te houden??

senna

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 08, 2005, 22:08:58 pm »
Nee, zo'n lamp word gebruikt voor zieke vogels en niet om zo maar even aan te zetten.

Het gaat echt om vogels te laten aansterken. Er zitten namelijk ook nadelen aan de lamp.

Wij hebben er ook één voor nood. En je ziet ze dan opknappen.

gr corina

rmb

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 08, 2005, 23:29:30 pm »
Nu ik dit lees, brengt het me ineens op een idee!

Dus als ik het goed begrijp, zn warmtelamp die goed is voor mensen, kan ik dus ook gebruiken voor me vogeltjes? Zover ik weet hebben wij wel zn lamp. We hebben er ook 1 in de zonnebank zetten, maarja die ga ik niet helemaal uit klappen voor 4 vogeltjes  ;D

is zn lamp dan beter dan een 5 watt lampje waar ik ze nu mee probeer warm te houden??
Hou er rekening mee dat de infrarood werking bij de mens door de huid zijn werking heeft.  :o Ergo onderhuids in ons lichaam merk je de warmte in bijvoorbeeld ene spier. Die ligt redelijk onderhuids weggestopt.
Als je de diepte van de ligging van die spier nu projecteert op een vogellichaam, en je bewust bent van het feit dat dit met warmte te maken heeft. Loop je een redeklijk risico als je dit langdurig op een vogel laat schijnen. Ze moeten zelf uit de straling kunnen en op die wijze de noodzakelijke temperatuur zelf kunnen kiezen.

Verder veel vocht ter beschikking houden, want die kleine lijfjes hebben niet zoveel vocht als wij mensen.........
bij mensen is een IR lamp op ca. 35 cm werkzaam .......... denk dat dit te dichtbij voor vogels ........
Maar dit is een kwestie van proberenen heel goed opserveren wat de vogel doet.

senna

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: mei 09, 2005, 10:27:11 am »
kleine aanvulling.... :)

Geen voedsel verstrekken binnen de straal van de lamp. Het voedsel verliest al zijn waarde want het wordt doogemaakt door de stralingen. Dus hou hier rekening mee.

gr corina

Tommy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 09, 2005, 10:49:10 am »
Bedankt voor de nieuwe informatie corina en rmb :thumbsup:

Koko

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: mei 09, 2005, 11:09:58 am »
ik heb er 2, maar ik gebruik deze nu voor de Jak Russell pups als ze geboren zijn en dan 2 a 3 weken lang :)
Maar ook handig om te weten dat het bij vogels ook kan als ze ziek zijn

Groetjes
Boudewijn

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: mei 09, 2005, 16:40:29 pm »
Oke bedankt!

Dan gebruik ik hem niet!  :)

rmb

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: mei 09, 2005, 21:35:09 pm »
kleine aanvulling.... :)

Geen voedsel verstrekken binnen de straal van de lamp. Het voedsel verliest al zijn waarde want het wordt doogemaakt door de stralingen. Dus hou hier rekening mee.

gr corina
goed te weten, nooit bij stilgestaan ..................  :thumbsup:

kijk .............. dat vindt ik nou zo leuk aan dit forum..........soms steek je binnen een half uur een paar dingen op,waar je zelf nooit over nagedacht hebt .....

Cosch

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: mei 10, 2005, 09:27:11 am »
Nee, zo'n lamp word gebruikt voor zieke vogels en niet om zo maar even aan te zetten.

Dat vroeg ik me inderdaad af!
Ik lees wel eens dat mensen hun vogel bijvoorbeeld na het douchen onder zo'n lamp zetten. Maar ik bedenk me nu ook dat het misschien ook wel zieke vogels kunnen zijn!

Maar als ik het goed begrijp heeft bijna niemand zo'n lamp voor het geval dat de vogel ziek is? Ik bedoel dan degene met een huiskamervogel?

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #24 Gepost op: oktober 20, 2006, 15:02:34 pm »
Zo, ik ga deze topis eens een hele grote schop geven  :cool:

Ik was aan het zoeken of dit forum naar warmtelampen.

Ik weet alleen nu niet welke ik moet hebben. Ik heb een aga die strontverkouden is, uiteraard mee naar de vogelarts geweest, zit aan de antibiotica en ik lees overal dat ik hem dan warm moet houden.
Maar welke lamp moet ik nou hebben, een gewone warmtelamp of zo'n infrarood ding?  ???

En bij dierenwinkels heb ik al gekeken en gevraagd om warmtelampen, maar niks hoor, waar kan ik ze dan vinden?

Tommy

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:15:44 pm »
Die rode lampen liggen vaak wel in de kringloop voor een paar euro. Ligt hij er niet...vraag dan even of ze hem in t magazijn hebben. :)
Ik denk dat beide lampen kunnen hoor Janina, maar die gewone zonder licht heb ik nog niet ergens gezien ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #26 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:28:19 pm »
Ik heb er heen gebeld, ze hadden helaas niks staan, ze hebben hem wel regelmatig.
Even zien of ik hem ergens anders vandaan kan halen.
Ja zonder rood licht heb ik ze wel gezien op internet.

russelltje

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:43:07 pm »
Wat dacht je van een kruik?

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #28 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:49:41 pm »
Ja die heb ik ook niet, maar is ook wel een goede voor als ik weg ga, dan durf ik die lamp niet aan te houden eigelijk.
Maar leg je zo'n kruik dan, bijv, ingewikkeld in een handdoek in de kooi, of hoe doe je dat?

Dankjewel voor de tip.

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #29 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:56:53 pm »
Welke temperatuur wil je maken dan???

Ik denk 25 graden wel genoeg is, hier voor is een doodgewone gloeilamp al genoeg.

Henk