Auteur Topic: Rick en Yakkoe  (gelezen 4263 keer)

leaf_famke

• Gast
Rick en Yakkoe
« Gepost op: mei 21, 2005, 11:26:08 am »
Als je Rick en Yakkoe echt als jouw papegaaien ziet, snap ik niet dat je niet ziet dat het helemaal niet goed met ze gaat!!
En wat je allemaal wilt gaan fokken weet ik niet, maar volgens een expert op dit gebied (lees: Michel van der Plas) zijn het twee mannelijke exemplaren, dus dan gaat het fokken wat moeilijk...School had deze vogels nooit aan moeten nemen!! Ze weten niets af van de verzorging van deze dieren en hebben eerst ook niet gekeken naar wat de vereisten zijn om deze dieren goed te kunnen houden. Heel erg jammer...
Zelf zit ik ook op deze school en ik zie de vogels elke dag...ze zitten er niet lekker bij vinden elkaar helemaal niet zo leuk en hebben veel te weinig ruimte...Jammer maar helaas, als het zo doorgaat zijn er weer twee papegaaien verwaarloosd. Breng ze naar stichting Papegaaienhulp en daar krijgen ze alle aandacht en de juiste verzorging die ze nodig hebben.

Liefs ina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Papegaaien eigenaren en/of kwekers
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2005, 11:30:48 am »
Dit hoort niet zo thuis in dit topic, ik maak er een nieuiw topic van, maar ik vind eigenlijk dat je bericht ietwat beschuldigend klinkt... :CENS

Nanda

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2005, 11:31:19 am »
Ik vindt het ook een berichtje met een nare ondertoon hoor :'(

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2005, 11:32:33 am »
Hai Ina,

en dan ben ik weer benieuwd waaraan de expert ziet dat het 2 mannetjes zijn?
Moet iedereen nu gelijk alle papegaaien naar stichting papegaaienhulp brengen, omdat jij daar als vrijwilliger werkt?
Ik weet het niet hoor, ik kan vanuit hier geen inschatting maken hoe ze erbij zitten, maar het lijkt er wel een beetje op dat je iemand op een lelijke manier voor schut wil zetten.Dat komt zo niet erg aardig over,

mvg Frank

Riboet

• Gast
Re: Rick en Yakkoe
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2005, 11:32:35 am »
Het is mij een beetje (veel) onduidelijk op wie je reageert?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: mei 21, 2005, 11:33:51 am »
Ik vind dit nogal beschuldigend klinken naar Miekje toe. Misschien heb je gelijk dat de school ze niet aan had moeten kopen, maar wat kan Miekje er aan doen? En hoe kan zij weten dat het niet man en pop zijn, zodat kweken niet mogelijk is?

Nanda

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 21, 2005, 11:37:06 am »
Hoi,

Je zit op dezelfde school als Miekje, je vindt dat de gaaien er niet lekker bij zitten, probeer en dan wat aan te doen.
Verdiep jullie eens goed in de verzorging en bekijk wat er eventueel beter kan, waar de knelpunten zitten.
Samen sta je sterk en kun je er een hoop van leren.

Volgens mij zijn er best oplossingen voor dit probleem en is het niet meteen nodig om ze naar de opvang te brengen. dat vindt ik wel een hele snelle en makkelijke oplossing.

en trouwens, met papegaaien fok je niet maar kweek je :-[

groetjes

Wickingh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 21, 2005, 11:46:31 am »
Hai Ina,

ik heb dan ook mijn bedenkingen bij de werkelijke motieven van je post.
Ook al omdat je gelijk na plaatsing het pand heb verlaten en niet bent gebleven om verder uitleg te geven,

mvg Frank

Riboet

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 21, 2005, 11:51:03 am »
Nou, ik had een heel verhaal getikt, maar dat wilde niet geplaatst worden omdat het topic verplaatst was.

Ik wil toch even iets kwijt en dan in algemene zin. En wel het volgende:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit scholen gezien heb waar de dieren het goed hebben! Ik heb zelfs erg slechte ervaringen met scholen in dier'management' (het woord alleen al).
Dieren horen niet thuis op scholen, simpelweg omdat er geen continuiteit in verzorging is. Het ene jaar doet die klas het, het daarop volgende jaar die etc.. Ik heb meegemaakt dat ik de stagaire die ik voor een week snuffelstage had in de winkel na die week meer wist dan zijn eigen lerares in jaaaaaaaren!!! Ik heb haar ook even goed de les gelezen. Ze zetten daar een aquariumstelling neer. Ja, want dan kunnen we de leerlingen laten zien dat er alg komt etc.. Ik zeg nog: kan je diezelfde leerlingen ook vertellen WAAROM de alg verschijnt? En vooral HOE je die alg laat verdwijnen. Nee, dat wist ze niet. Vervolgens vertelt mijn leerling haar precies hoe ze het wel moest doen en wat er allemaal verkeerd was aan die stelling op school (en trots dat ik op hem was en verbaasd dat ie het zo snel opgepakt had tijdens zijn werk bij ons!)

En zo kan ik nog wat voorbeelden opnoemen van zulke scholen. De leraren moeten les geven over iets waar ze zelf geen verstand van hebben. De genoemde lerares uit bovenstaand voorbeeld was er trots op dat ze 100 mg nitraat in haar aquarium thuis had. Nou, wees er maar trots op dat je vissen zwemmen in een voor hun dodelijk niveau nitraatgehalte (ter vergelijking: 50 mg nitraat in leidingwater is al verboden). Hoe ze het moest verlagen, dat wist ze ook niet. En zo iemand moet dan iets over aquaristiek vertellen aan leerlingen? DRAMA!

Wij hebben als speciaalzaak meerdere keren aangeboden aan de school om workshops te geven, om uit leggen hoe het wel zit in de aquaristiek (net als de vogelwereld een ondergeschoven kindje op dergelijke scholen). Tot op heden hebben we niets gehoord op ons aanbod. En dan vinden mensen het raar dat dierenspeciaalzaken geen kennis van zaken hebben. Nee, de school die ze voor dergelijk 'management' opleiden heeft ook geen kennis, maar erger nog: wil het dus ook niet opdoen!

Ik vind het overigens niet netjes van de topic starter om  hier iemand op het forum op een zo laffe manier aan te vallen. Ik heb begrepen dat Mieke het juist heel goed bedoelt met de vogels. Het is de school die niet de juiste omstandigheden schept. Leer die school dus zelf waar ze op moeten letten. Schop tegen hun, niet hier op het forum tegen iemand die daar op die school juist eens verandering wil brengen (ze zal tegen een muur oplopen, dat geloof ik best, die ervaring hebben wij ook).

Mijn reactie is dus geen instemming met wat de topic starter schrijft over het desbetreffende koppel vogels, maar helaas wel een instemming  met het feit dat dieren op een school niet ideaal is. Maar dat komt door de ervaring die ik met dergelijke scholen en hun leerlingen heb.
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2005, 11:55:05 am door Riboet »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: mei 21, 2005, 11:52:34 am »
Eén ding is zeker: Miekje is stapelgek met die papegaaien en precies wat Nanda zegt, je had veel beter samen kunnen kijken naar verbeteringen etc.. Ik vind dit een trap onder de gordel......  :(

Ronald

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2005, 11:54:51 am »
Dit is niet netjes... :o

Ronald.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: mei 21, 2005, 11:55:29 am »
Mijn bericht was getypt voor ik het jouwe gelezen had Barbara, maar dat maakt niet uit. Ik vind het dus ook niet netjes wat Ina hier flikt. En het lijkt mij ook geen goede zaak papegaaien op scholen te hebben. Maar ook dat is niet Miekjes schuld: ze zijn er...  :(

Riboet

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 21, 2005, 12:03:23 pm »
Maar dat zeg ik ook, hoor  ;D! Het is niet Miekje die hier de trap verdient. Het is sowieso de topicstarter (want zo ga je niet met collegaleerlingen om) en de school!

Ik vermoed wel dat Miekje met haar goede bedoelingen omtrent het koppel helaas weinig bijval van de school zal krijgen. Ze is nu waarschijnlijk een van de weinigen die echt iets weet of wil leren over papegaaien. De leraren daar interesseert het waarschijnlijk geen bal. Als die beesten maar verzorgd worden. En als medeleerlingen dan ook nog eens gaan schelden en trappen naar elkaar, zal het die school helemaaaaaaal een worst zijn wat er met de dieren gebeurd.

En als topicstarter  door haar werk bij Papegaaienhulp weet wat er fout is bij de vogels op school, weet ze meteen ook waarom er een papegaaienhulp nodig is. Omdat ze het op die school zo geleerd hebben en men niet bereid is een ander te helpen met het verbeteren van verzorgingsfouten en omdat ze te beroerd is de school te leren dat als ze zo doorgaan er nog veel meer dieren de vernieling ingeholpen worden  >:D >:D
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2005, 12:09:51 pm door Riboet »

Riboet

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 21, 2005, 12:09:15 pm »
Pfff, ben een beetje boos (was niet te merken toch  ;D ;D).

Schoppen en schelden kan iedereen. Het is blijkbaar maar voor weinigen weggelegd om ook de moed te hebben er iets aan te doen.
Ook al zou Miekje nu proberen twee mannen te koppelen, in mijn ogen verdient ze alleen door te willen zorgen voor betere omstandigheden voor de vogels een pluim  :thumbsup:. En dat het niet uitpakt zoals ze wil, is niet haar schuld. School en medeleerling = topic starter zijn daar mede debet aan.

Ik zal Miekje dan ook eerder willen steunen en raad geven dan achteloos achter het gewauwel van iemand die toevallig een andere stageplek heeft aan te gaan, ondanks mijn antipathie tegen de school van Miekje en topic starter.

Wickingh

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 21, 2005, 12:13:31 pm »
Hai Barbara,

ik kan niet zeggen of je in dit geval gelijk hebt,ik geloof je gelijk dat er veel mis is op de diverse scholen die dieren hebben.
Dit betekent echter niet , dat dat overal hetzelfde is, de school waar mijn dochter naar toegaat heeft ook dieren .Na een gesprek met de verantwoordelijk leraar, heb ik de indruk gekregen dat hij wel wist waar hij over sprak en het welzijn van deze dieren boven alles ging voor hem.

Ik ben ook voor hoor en wederhoor, maar mocht Ina niet genegen meer zijn om alhier te reageren hoop ik dat dit topic snel geruimd wordt,

mvg Frank