Auteur Topic: Rick en Yakkoe  (gelezen 4276 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Rick en Yakkoe
« Reactie #30 Gepost op: mei 21, 2005, 19:46:42 pm »
Hai Marieke,

nav jouw reakties, heb ik de indruk gekregen dat je serieus bezig bent geweest met de vogels,ik hoop dat je je niet op je kop laat zitten.
Als er sexerapporten zijn hecht ik daar meer waarde aan dan de observaties van een zogenaamde papegaaienkenner.
Er zijn vele gevallen bekent dat een pop zich als man gedroeg en een man zich als pop.

mvg Frank

Ronald

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: mei 21, 2005, 19:49:32 pm »
Zo ook in de grote mensen wereld.. :) ;D

Ronald.

miekje

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: mei 21, 2005, 22:51:38 pm »
Nee ik laat me niet op mijn kop zitten, maar ik was eigenlijk wel benieuwd naar wat dat voor gedrag is.
Mij is namelijk niks opgevallen...
Heb trouwens een voorlopig cijfer op mijn portfolio, op wat ik tot nu toe heb ingeleverd. dat is een 8,1!!  :thumbsup:
En maandag eindelijk weer naar school!
Groetjes Marieke

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #33 Gepost op: mei 22, 2005, 09:40:37 am »
Een 8,1!  :thumbsup:

leaf_famke

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: mei 22, 2005, 12:49:07 pm »
Wanneer een vrouwtje zin heeft om te paren maakt ze vreemde bewegingen met de vleugels, net alsof ze wil gaan vliegen. Dat is bij onze vogel niet het geval...Deze reageert juist tegenovergesteld en maakt regelmatig pikbewegingen naar de ander...Voor meer informatie zou je Michel ff moeten vragen, want die weet er natuurlijk alles vanaf...
Ik wist niet dat marieke de papieren gezien had...want voor zover ik weet zijn deze vogels gewoon opgehaald bij oudere mensen die er niet meer voor konden zorgen...en het schijnt ook dat één van de twee niet gesekst is...Vandaar dat we dachten dat het twee mannetjes waren.

Dat je er een band mee krijgt kan ik me op zich wel begrijpen, heb ik ook met de vogels van stage...maar wat ik niet snap is dat je dan niet gezien hebt dat het niet zo goed met ze gaat...of dat doen ze alleen als ik er ben...Onze dierverzorger van school is daar ook niet een ster in en die gelooft de leerlingen ook niet echt snel...
Nou jah we moeten ze maar goed in de gaten houden en mocht het nou echt niet gaan, dan moeten ze uit elkaar gehaald worden...wat volgens Michel zowiezo al moet...

Groetjes Ina
oh jah robert is mijn vriend en loopt ook stage bij stichting papegaaienhulp.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #35 Gepost op: mei 22, 2005, 12:53:55 pm »
Het kan allemaal best waar zijn wat jij zegt, dat kan ik niet beoordelen en ik weet niet of Marieke de papieren gezien heeft! Maar mensen altjeblieft praat met elkaar, als je allemaal het beste met Rick en Yakkoe voorhebt.
Ik kan me toch niet voorstellen dat de school een kweekprogramma laat doen als de papegaaien niet gesext zijn...  ???

Riboet

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: mei 22, 2005, 23:31:56 pm »
Ja, daar ben ik dan ook erg verbaasd over. Want als je wilt kweken, zul je eerst zeker moeten weten dat je met een koppel van doen hebt. Ik zou het een erg lage streek van de school vinden als ze echt met zekerheid weten dat het twee mannen zijn en ze geven een leerling de indruk dat haar project kans van slagen heeft door te zeggen dat het toch man en vrouw is.

Ik denk dat het inderdaad nog steeds wijs is, dat men even met elkaar babbelt daar.
Ik heb mijn Pappa- en Mammagaai ook wel eens lelijk naar elkaar zien doen hoor (op afstand dan) en toch heb ik nu weer een eitje. Ik heb trouwens nog nooit een paring bij mijn gaaien kunnen gadeslaan (helaas), wel baltsgedrag (waaronder veel knikbewegingen met het hoofd) dat is wel een machig mooi gezicht.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #37 Gepost op: mei 23, 2005, 09:07:48 am »
Ik weet dat ze heeft gezien dat een van hen de ander voedsel uit de krop gaf...

Cheetah

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: mei 26, 2005, 23:27:14 pm »
Netjes hoor een 8.1!!

Paco

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: mei 26, 2005, 23:57:54 pm »
Ja meiden......samen zijn jullie sterk.....en niet ieder voor zich!!
Hoe goed bedoeld (voor de vogels) ook! ::)
Volgens mij gaat dat ook wel lukken!! :thumbsup: Succes!!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #40 Gepost op: mei 27, 2005, 12:06:03 pm »
Ik weet niet of iedereen het heeft meegekregen, maar Rick en Yakkoe zijn volgens de papieren echt een man en een pop én....... ze hebben een eitje... misschien volgen er nog meer!!!  :P  :-X

Paco

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: mei 27, 2005, 12:19:43 pm »
Oh wat leuk!!!! :thumbsup:
Ja wie weet komen er dan nog meer.......spannend!!! :-*

miekje

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: mei 27, 2005, 17:52:41 pm »
kijk maar eens bij "kweken", Bij "Tijd voor een feestje!"
 ;)