Auteur Topic: Hoe maak ik mijn 7 maanden oude Timneh Tam???  (gelezen 19696 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Hoe maak ik mijn 7 maanden oude Timneh Tam???
« Reactie #45 Gepost op: juni 15, 2005, 18:28:42 pm »
aande ogen kan je zien of het om een jonge gaat of niet chanel heeft lichte ogen maar de mijne ook en die is ouder als 7 mnd kan ik je zeggen :CENS

Als ze jong zijn hebben ze juist donkere ogen, dus Chanel is ouder... ;)

roodrunner

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: juni 15, 2005, 18:32:45 pm »
kijk dat bedoel ik te zeggen mijn thimmy heeft ook lichte ogen.en is ouder dan 7 mnd een jonge gaai heeft toch het eerste jaar donkere ogen.Of vergis ik mij wie weet dit :o

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #47 Gepost op: juni 15, 2005, 18:38:53 pm »
Dat klopt, dus Chanel is ouder....  ;)

roodrunner

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: juni 15, 2005, 18:42:05 pm »
 >:D rentenaar gebeld beweert nu dat de thimmy niet ouder is als 5 mnd hhuuuuu wat kan die :-X liegen zeg

miekje

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: juni 15, 2005, 19:49:11 pm »
Hij zegt ook elke keer wat anders??
Snap t nu helemaal niet meer  ???
Maar hoe gaat het met Chanel?
Is ze al wat meer gewend in huis?

Tommy

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: juni 15, 2005, 21:28:36 pm »
Hoi hoi :-*,
ik heb ook een wildvang timneh zonder ring. Hij heet Tommy :hart:
Ik heb even een bericht van mij uit een ouder topic gekopieerd, dan hoef ik het niet helemaal opnieuw te typen :-[

Hay
Hier een heel positief verhaal over een wilde vogel!

Tommy was heeeel wild en maakte alleen maar oerwoud geluiden  En je zag alle schade nog van zn vangst en reis
Dat wisten we van te voren en hebben hem ,vorig jaar begin mei, heel bewust overgenomen van mensen die hem ook weer hadden opgevangen.
Hij was toen ook al 1 jaar, misschien wel ouder hoor, dat weet je nooit zeker.

Ik heb Tommy in een kleine kooi gedaan (niet heel klein, maar wel draagbaar) en sleepte hem steeds mee.
Dus sAvonds stond hij naast t bed op de grond en kreeg hij even een verhaaltje voor het slapen  sOchtends ging hij weer mee naar beneden. Ik heb HEEL erg veel tegen hem gepraat en hem dingen laten zien. Maar vooral zag Tommy MIJ dingen doen zonder dat ik naar hem keek. Ieder geschreeuw negeerde ik totaal.

Na ongeveer 1 week...Iedere avond nam ik Tommy mee in de badkamer en zette hem daar op de grond met een lage zitstok. Hij klom daar natuurlijk op. Dan had ik een krant in mn mouw (ja bang voor de snavel  ) en zei in t half duister...Stap op! Even duwen en hmmm het lukt een beetje  Maar doordat ik dit iedere avond zon 10 min deed en hem steeds mee sleepte was het toch echt snel voormekaar hoor. We zijn nu een jaar verder, maar hij gaat al sinds vorige zomer mee naar buiten . Hij fluit me na en praat sinds kort(was voor mij bijzaak, maar is wel heel leuk) ik kan hem op zn snavel kussen en kroelen .Hij stapt op bij de kinderen bij mij en mn man en bij iedereen eigenlijk wel. Hij kan kleuren herkennen en vormen is niet erg bang voor nieuwe dingen en leeft nu los op zijn eigen klimboom met Guano (aratinga)

Hij is zo vreselijk leuk en ik heb totaal geen spijt van deze actie. Ik ben nooit bij Hooimeijer geweest, maar ben er wel van overtuigd dat als hij je helpt, je met de vogel op je arm buiten komt en je heel veel leert over hun gedrag. Maar je kunt het misschien ook zelf? Lees veel, vraag veel en denk vooral goed na over hoe de dingen overkomen voor een wilde vogel.En vergeet niet dat leven zonder angst echt fijner voor ze is! Ik heb regelmatig gehuild als ik dacht over Tommy zn verleden, maar als ik zie hoe vrolijk hij nu is en brutaal over de tafel rent om iets te pakken...dan ben ik heeeeeel erg blij! Misschien wel blijer dan wanneer het begin anders was geweest.

Oh ja, Tommy kon niet vliegen door de beschadigingen, maar anders kun je hem beter kortwieken...dat doen wij nu ook.
Kan hij lekker mee wandelen en inmiddels gaat Tommy ook mee op de fiets :)

Groetjes daphne en heel veel succes! Geef de moed niet te snel op hoor 

miekje

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: juni 15, 2005, 21:44:54 pm »
Wat een mooi verhaal!  :thumbsup:

Patyar

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: juni 15, 2005, 21:55:34 pm »
Jaaaaaaa geweldig om te horen, raak helemaal gestressd van al die negatieve berichten over wildvang. HET KAN DUS GEWOON WEL!!!

miekje

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: juni 15, 2005, 22:18:03 pm »
Jaaaaaaa geweldig om te horen, raak helemaal gestressd van al die negatieve berichten over wildvang. HET KAN DUS GEWOON WEL!!!

Ja maar liever niet.... ;)

Patyar

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: juni 15, 2005, 22:26:28 pm »
nee eigenlijk niet maarja so be it en we maken er wat van toch???

Tommy

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: juni 15, 2005, 22:30:13 pm »
Liever geen wildvang nee ;) Om de vogels dan.
Maar als ze hier 1x zijn kun je ze beter een fijn leven geven zonder allemaal angsten of alleen maar sneu weggestopt worden in een kooi :hart:
En ik weet bijna 100% zeker dat dat bij iedere vogel mogelijk is :-[

miekje

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: juni 15, 2005, 22:41:50 pm »
That´s the spirit!  :thumbsup:  ;)

roodrunner

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: juni 15, 2005, 23:25:18 pm »
Als je het toevallig is overkomen,dat je een wildvang heb.Maak er dan wat van.Ookl wij hebben ereen maar met veel geduld en aandacht en liefde kan er wel een hele lieverd uitvoortkomen.Helaas ja de wildvang gaat door en hoe.Waarom zou je zeggen er kan hier toch zelf gekweekt worden>ja zou ik zeggen maar er zijn mensen die dolgraag een papagaai willen.Maar daar het geld niet voor hebben.maar wel dierenvrienden zijn.ja die komen terecht aan een wildvang..Ik ben er zwaar tegen hou me te goede,maar de nl wet is zo lek als een zeef maar ze zijn er de onze zijn vleugel is kapot,we hebben het laten spalken maar vliegen zal ze nooit meer kennen.maar na lang geduld en liefde is het nu een lieverd danst fluit en praat.Maar als het even kan spaar even door en vraag dan hier waar je een gaai kan halen (geen wildvang) ik heb begrip voor de mensen die perongelijk een wildvang hebben neem de tijd geef de vogel een kans dat verdienen ze na de rottijd die ze gehad hebben     

EENS VLOOG ZE NOG
       een papagaai zit in zijn kooi
      te denken aan vroeger
      aan al zijn vrienden

toen vloog ze nog
     ze begint te doezelen
     en dacht aan de tijd
     vliegen in het wild

toen vloog ze nog
     met haar vrienden
     zo vrij als een vogel zo vrij
     plots een klap ,angst pijn
      een klapnet was op hun geklapt

toen vloog ze niet meer
       ze werd ruw opgepakt
       in een fles gepropt
       met veel van zijn vrienden

nu werd ze gevlogen
    velen stierven onderweg
    maar aangekomen weer in een kooi
    wat was er gebeurd wat waren dat
   die beesten op 2 poten

vliegen nee nooit meer
     hij werd opgehaald
     in een huis in een kooi kreeg zijn eten en drinken
     maar de angst bleef
     hij lag zich er maar bij neer
     want vliegen nee dat kon hij nooit meer

een diepe zucht
    verlangen naar toen
    waarom daar nog aan denken
    hij wilde niet meer 

hij was een wilde geweest
     maar nu een getemd beest
     ga maar slapen lieve gaai
     en leef in je dromen

ALS EEN VOGEL ZO VRIJ       roodrunner

Nanda

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: juni 15, 2005, 23:28:56 pm »
Wat een mooi gedichtje. ontroerend ook :'(
Zo bekijk je wildvang door hele andere ogen :'(

roodrunner

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: juni 15, 2005, 23:36:03 pm »
Hallo dit gedicht heb ik om,23.30 zelf verzonnen niet ergens opgezocht..Ik wil hier mijn gevoelens uiten over de wildvang .En me in de vogel plaatsen  Voelen wat hun voelen  hoop dat velen het mooi vinden en begrijpen   

roodrunner