Auteur Topic: Kortwieken  (gelezen 27196 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kortwieken
« Reactie #210 Gepost op: juni 28, 2007, 20:08:20 pm »
Veel succes Corrina!
Wij doen het met zijn tweetjes hier, ik hou Kaya vast in een handdoek en mijn dochter (ze is 10) knipt langs de vorige gewiekte lijn de nieuwe veren af.

ede

• Gast
« Reactie #211 Gepost op: juni 28, 2007, 20:13:13 pm »
:yahoo: :yahoo:

Het is me gelukt!

Hij is wat moeilijk om in de handdoek te krijgen. Hij draait zich in de vreemdste houdingen. Maar toen ik em had, ging het super. Heb maar even vleugel voor vleugel gedaan.  :)

Ohhh ik ben zo blij dat het lukt. Nu kan ik het gewoon zelf mocht er even niemand in de buurt zijn die me kan helpen. Met zn 2-en is wel veel makkelijker, dat wel! 

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #212 Gepost op: juni 28, 2007, 20:22:14 pm »
 :a036: :a036: :thumsup:

TWEETY

• Gast
« Reactie #213 Gepost op: juni 28, 2007, 20:22:49 pm »
proficiat corina  :-*
je hebt geen idee hoe zeer ik je bewonder  ;)

ede

• Gast
« Reactie #214 Gepost op: juni 28, 2007, 20:29:43 pm »
 :)

Zou Kaya nou een beetje respect voor mij gekregen hebben?  ;D  ;D
Hij doet nog steeds lief tegen me.. dus ik denk dat het allemaal wel mee viel! :yahoo:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #215 Gepost op: juni 28, 2007, 20:40:29 pm »
Ja het zijn allemaal wel indrukken die je op hem achter laat! Door hem te pakken en te wieken laat jij duidelijk zien de baas te zijn... ik ben benieuwd hoe dit de komende dagen voor je gaat uitpakken. Ik zal nooit vergeten hoe groot de omslag hier was meteen na het wieken (1x). Voor het wieken was ik bang en Kaya had dat door en hapt naar mijn handen. Na het wieken was ze als was in onze handen  :)

miekje

• Gast
« Reactie #216 Gepost op: juni 29, 2007, 13:04:27 pm »
Wat goed Corina!!  :a036:
Kaya was vast onder de indruk  :thumsup:

De valkjes hier wiek ik zonder handdoek, maar voor Harley hadden we wel een handdoek nodig  :o
Sjongesjonge wat was die beledigd zeg  :)

Dorian

• Gast
« Reactie #217 Gepost op: juni 29, 2007, 18:15:53 pm »
ooooooooow wat geweldig Corina  :thumsup:
knap hoor.
denk inderdaad dat je nu wel duidelijke de baas bent...  :thumsup:

ede

• Gast
« Reactie #218 Gepost op: juni 29, 2007, 18:26:03 pm »
Gaaf he?
Is wel een fijn idee hoor, om het een keer gedaan te hebben!  :thumsup:

Zonder handdoek durf ik voorlopig nog niet!  :)

ede

• Gast
« Reactie #219 Gepost op: juli 28, 2007, 11:52:28 am »
Schrok me net een ongeluk. Ik wilde Coco bovenop de kooi pakken. Liet em opstappen en vervolgens springt hij van mijn hand en fladdert zo richting mijn open raam. (heeft weer 2 nieuwe veren) Gelukkig kon ik em uit de lucht in duw geven zodat hij niet meer verder kon vliegen en viel naar beneden. Had het hart in mn keel zitten! Woon op de 2e verdieping dus 3 hoog (als ik het goed zeg :S )

Die word vandaag dus weer gewiekt!

giggles

• Gast
« Reactie #220 Gepost op: juli 28, 2007, 12:36:50 pm »
Zoiets heb ik gehad met Diva, alleen waren we toen buiten... Ze vloog (omdat ze schrok) zo de straat over en landde in een voortuin... Gelijk 2 katten over de heg... Ik erachteraan gesprint om die katten weg te jagen... Ik had helemaal niet gezien dat er alweer veren aangegroeit waren...

Snap wat je bedoelt met hart in de keel  :o

miekje

• Gast
« Reactie #221 Gepost op: juli 28, 2007, 14:03:34 pm »
 :o Wat schrikken voor jullie allebei
Gelukkig dat het goed afgelopen is  :hot:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #222 Gepost op: juli 28, 2007, 14:32:52 pm »
 :o zo schrikken zeg  :hot:

Zo heb ik er ook weleens een mep verkocht in de lucht uit schrik  :-[

Caiolinda

• Gast
« Reactie #223 Gepost op: juli 28, 2007, 14:46:18 pm »
dIk zal eerst uitleggen hoe ik woon 1e verdieping groot balkon aan de voorkant bij de voordeur mijn buurman ernaast zit niet aan ons vast maar een meter of 3 ernaast met daar tussen het balkon aan de voorkant zit een railing en aan de achterkant ik liep net boven met Quinzy en die maakte een duikvlucht ging tussen de spijlen door naar beneden. Ik ben als een idioot naar beneden gerend (eerst m`n nichtje in de maxicosie neer gezet) ben als een gek rond het hele blok met huizen gerend geen idee waar ie was geland natuurlijk had ik daar niet op gewacht bij de buren de tuin in gerend en daar zat ie rustig om zich heen te kijken waar ben ik nu weer geland er was al een kat in de buurt die dacht lekker happie dus was blij dat ik er erg snel bij was.

Ben me eigen echt rot geschrokken en we hebben hem ook gelijk weer gewiekt.  M`n zus die ik ging halen beneden had het niet gezien die zag mij alleen maar als een gek rennen die had zoiets van wat gaat die nou doen.

En met Khiara die hebben we nu voor de derde keer gewiekt en nu voor het eerst kan ze nog maar 4 meter ver komen We hebben haar eerst laten wieken bij Bastiaanse binnen twee dagen vloog mevrouw weer rond. Later hebben wij haar bij gewiekt en je raad het al na twee dagen vloog mevrouw weer rond. Nu hebben we haar weer bij gewiekt ze komt nu 4 meter ver we hebben haar nu gewiekt tot aan de dekveren aan de zijkant en iets langer in het midden en ze begint al weer verder te vliegen dus zitten we eraan te denken om met de lijn van haar dekveren mee te knippen wat vinden jullie ik vind 4 meter nog erg ver om mee naar buiten te nemen.

Groetjes Linda

ede

• Gast
« Reactie #224 Gepost op: juli 28, 2007, 16:08:09 pm »
Ja vind 4meter het ook iets te. Je hebt dan bijna geen speling meer van als er 1 veertje doorgroeit zal hij al verder kunnen komen!
Ik zou ook met de lijn van de dekveren mee knippen.  :thumsup: En dan wat korter omdat hij blijkbaar aardig sterk is!

Ohhh wat schrikken. Ik zag mezelf dat ook al helemaal gebeuren.  :o