Auteur Topic: Kortwieken  (gelezen 27118 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Kortwieken
« Reactie #30 Gepost op: mei 13, 2005, 20:35:52 pm »
Hallo,

Vanaf welke leeftijd kan je ongeveer gaan kortwieken???

Groet Ruud

Hai Ruud ,

dat is per soort verschillend, je mag pas de 1ste keer knippen als alle veren uitgegroeid zijn,

mvg Frank

ruudswart

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: mei 13, 2005, 21:16:03 pm »
Ok,

Hartstikke bedankt voor het antwoord Frank.

Groet Ruud

Reina

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: mei 30, 2005, 15:30:24 pm »
Ik zit ook te denken om mijn grijsje te laten kortwieken, alleen weet ik niet waar ik zijn moet. de dierenartsen hier in zeeland vertrouw ik niet meer. en ben erg bang dat mijn grijsje pijn voelt als ze haar kortwieken.
weet iemand waar ik iemand kan vinden om te kortwieken?
Of is een tuigje ook een veilige optie.
ik wil dolgraag dat mijn grijsje ook mee naar buiten kan en mee op vistie kan enz.
paar dagen geleden met het mooie weer is ze wel hier bij ons achter in de tuin geweest, maar dan wel op mijn schoot. dat ging gelukkig goed. :thumbsup: alleen toen ik haar ff op een tafeltje zette en haar een stokje gaf , daar zat ze ff mee te spelen, gings ze boven op het stokje staan en precies op de rand van de tafeltje en toen viel het stokje eraf daar schrok ze dus van en vloog ze weg, maar ver kwam ze niet ;D, ze vliegt ook niet hoog , meer net boven de grond.

wie kan mij vertellen wat ik moet doen, wil graag meer dingen met haar gaan doen
groetjes reina

Cheetah

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: mei 30, 2005, 15:39:18 pm »
Hoi,

Als jij een mogelijkheid heb om in Utrecht of Amsterdam te komen, in Amsterdam heb je Doormalen, waar ik mijn papegaaien laat knippen en in Utrecht heb je de Universiteit voor dierengeneeskunde.

Verder denk ik dat er genoeg dierenartsen moeten zijn die goed kunnen knippen. Een tuigje kan ik sowieso aanbevelen, ook als je je vogel hebt gekortwiekt.

Cosch

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: mei 30, 2005, 15:41:00 pm »
Altijd even in de gaten houden of hij toch niet verder komt dan je verwacht! Dus eerst even een paar dagen aankijken! Of even op de grond zetten. Om te kijken of tie omhoog kan vliegen!

Gr Corina

Reina

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: mei 30, 2005, 16:00:31 pm »
is een tuigje eigenlijk wel veilig? kunnen ze daar niet in verstrikt raken?
want dat zal een goeie optie zijn in plaats van kortwieken.

Cosch

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: mei 30, 2005, 16:09:48 pm »
Ik persoonlijk zou er niet op vertrouwen.
En kortwieken doet niet zeer hoor!
Ik doe het bij mijn grijze ook zelf bij houden. Je moet gewoon naar een vogel/dierenarts en de eerste keer laten doen. Zodat je het zelf ook leert enzo! Zodra het gebeurt is, is het even wennen voor de vogel! Eerst veel droogvliegen enzo! Maar dat word vanzelf minder! En dan kun je hem overal mee naar toe nemen!

Gr Corina

Reina

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: mei 30, 2005, 16:15:32 pm »
bij de dierarts hier worden de vogels onder nacose gebracht als ze willen kortwieken, dat zie ik niet zo zitten eigenlijk.
en hier in zeeland hebben we geen vogelarts/ en de dierarts hier heeft niet zoveel verstand van vogels.
ik wil het wel laten doen door iemand die ervaring daar in heeft om te kortwieken.
weet iemand wie er in zeeland dat kan, of misschien wil iemand het doen voor ons.

Cosch

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: mei 30, 2005, 16:19:11 pm »
Narcose is ook helemaal niet nodig!
Waarschijnlijk durft die dierenarts het niet!  ;D Hihi!
Kijk anders even onder het topic dierenartsen of er een in jouw buurt zit!

Gr Corina

maria

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: mei 30, 2005, 16:22:58 pm »
Wij kiezen toch voor de veiligheid voor een tuigje als ze naar buiten gaat binnen kort.. ik wil niet dat ze weg vliegt, mijn oma heft ook een grijzje gehad (coco :hart:) en hij was net gekortwiekt dus dacht een oom van we laten hem ff los, en hij zat prins heerlijk op de groote achterstraat door de bloemen en planten te banjeren tot op een moment dat hij dacht eej die lucht is mooi daar wil ik wel eens naar toe  :'(

Anderhalve week later toen mijn oma heb al had opgegeven vanwege de jonge leeftijd en het feit dat ie nog niet zo goed at, waren wij op een trouwerij van die oom... toen werdt ik gebelt door een nichtje van de andere kant van de fmailie dat ik meteen moest komen en mun vader moest mee..... wij daar naar toe en tot onze grote verrassing zat daar een grijzje op het dak, hij reageerde op de naam 'COCO!!!' mijn vader klom op het dak door een zolderraampJE heen en zij Coco kom maar... en hij kwam voorzichtig naar hem toe.... t eerste wat hij deed dat ie weer veilig thuis was was eten en drinken  :CENS gek eh na anderhalve week uithongering......    :thumbsup:
Aangezien ik dit niet mee wil maken, want dan zou ik gek worden van verdriet wil ik een tuigje en kortwieken.

Maria

Reina

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: mei 30, 2005, 16:32:43 pm »
In zeeland is er dus geen vogelarts te vinden ???
ik weet ook niet of een dierenarts wel goedknipt enz..
ik wil natuurlijk wel het beste voor mijn lieveling.
en zelf durf ik het niet en weet ook niet hoe ik het moet doen.
maar een tuigje kun ik toch gerust gebruiken als ik mijn jojo op visite mee wil nemen? zonder dat je gekortwiekt heb.

maria

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: mei 30, 2005, 16:34:39 pm »
gheghe als je het touwtje maar goed vast houd  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #42 Gepost op: mei 30, 2005, 16:35:33 pm »
Ja hoor, een tuigje gaat prima als het je lukt om het om te krijgen!!  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: mei 30, 2005, 16:36:41 pm »
gheghe als je het touwtje maar goed vast houd  ;D
Hihi!
Maaruh ga je dan terug trekken als hij omhoog gaat?  ;D
Wat doe je dan?

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: mei 30, 2005, 16:37:10 pm »
Hai,

en die gast van dat breedmax dan?
Dat is toch een dierenarts met verstand van vogels.
Ennuh een vogel onder narcose brengen om te kortwieken het moet toch niet gekker worden,

mvg Frank