Auteur Topic: Kortwieken  (gelezen 27266 keer)

Reina

• Gast
Re: Kortwieken
« Reactie #45 Gepost op: mei 30, 2005, 16:38:24 pm »
weet iemand toevallig hoe ik zo'n tuigje om moet doen, of zit daar een gebruiksaanwijzing bij?
ik ben lastig ik weet het. maar ik heb zoveel vragen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #46 Gepost op: mei 30, 2005, 16:40:19 pm »
Er is een topic over tuigjes. Druk even oip de knop Zoeken hier boven aan het forum en typ in: tuigje. Wie weet staat daar meer in...  ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: mei 30, 2005, 16:41:01 pm »
Hai Reina,

dat is helemaal niet lastig hoor, maar er moet hier ergens een topic zijn waar dat in beschreven werd, volgens mij door Ann,ehhhhhhhhh.....
Loes weet dat vast wel te vinden,

mvg Frank

Reina

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: mei 30, 2005, 16:42:55 pm »
Thnx :thumbsup: ik zal straks ff kijken, ga zo eerst ff eten

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #49 Gepost op: mei 30, 2005, 16:48:45 pm »
Hier is een topic over tuigjes: https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,5720.0.html
en hier:https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,6131.0.html
en hier:https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,4205.0.html
 ;)

Reina

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: mei 30, 2005, 17:51:17 pm »
ik wordt er niet echt wijzer van. ???om zo'n tuigje om te doen.

nog ff een vraagje.
Kun je gewone dierenarsten vertrouwen met kortwieken, ben bang dat ze dan anders verkeerd knippen.
een vogelarts bv in utrecht is te ver voor ons. en durf ook niet zo lang haar in de auto te houden.

Cheetah

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: mei 30, 2005, 18:17:48 pm »
Nee, je kan niet zomaar dierenartsen vertrouwen.

Ik ken genoeg vogels die verkeerd geknipt zijn en waarbij het waarschijnlijk nooit meer goed komt.
Wat je zou kunnen doen is gewoon wat dierenartsen bij jou in de buurt bellen en dan vragen of ze ervaring hebben met het kortwieken van een papegaai. Stel dat je er 1 gevonden hebt kan je het hier op het forum plaatsten, misschien dat er iemand dan een ervaring met die dierenarts heeft en dat met jou en ons kan delen.

miekje

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: mei 30, 2005, 18:50:04 pm »
Als een gaai gekortwiekt is kan hij zeker niet meer wegvliegen voor bijvoorbeeld een kat of een hond?
Die kunnen ongelofelijk snel zijn. Zo snel dat je eigen reactie misschien wel te laat is.
Maar aan de andere kant kan je inderdaad veel meer doen met je gaai!
Moeilijk onderwerp!

Reina

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: mei 30, 2005, 18:56:35 pm »
Ik denk dat ik maar bij een tuigje houdt.
dat vindt ik persoonlijk wat veiliger.
jojo vliegt niet echt veel, alleen als ze ergens van schrikt maar dan vliegt ze alleen laag.
ze vliegt ook niet naar mij toe als ze eruit is maar ze komt naar mij toegelopen op de grond. en dan zit ze naar mij te kijken van mag ik op je schoot en dan moet ik haar optillen. ze springt nooit omhoog ofzo.
Haar kooi staat namelijk laag, wij hebben de poten wat korter gemaakt. die kun je verstellen. dus ze kan zo via haar kooi op de grond komen.

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #54 Gepost op: mei 30, 2005, 22:41:36 pm »
bij ons zijn ze alle drie gekortwiekt en we hebben ook een hond en een kat die trachten er niet naar om naar de papegaaien te gaan .

heb het een keer bij de dierenarts gedaan maar dat doe ik niet meer het was voor schandaal.

Reina

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: mei 31, 2005, 09:55:58 am »
als je een grijsje laat kortwieken moet het dan bij alle twee de vleugels of alleen één vleugel
wie weer dit?

Cosch

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: mei 31, 2005, 10:04:41 am »
Alle 2 de vleugels. Eerste 7-10 pennen!

Gr Corina

Reina

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: mei 31, 2005, 10:06:31 am »
want bij een dierenwinkel deden ze dat ook, maar die doen 1 vleugel, daarom mijn vraag

Cosch

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: mei 31, 2005, 10:12:30 am »
Dan kan hij nog steeds vliegen. En dan vliegt hij uit balans. Daar kunnen natuurlijk valpartijen van komen.
Door de eerste paar pennen kan hij opstijgen. Dus als je hem echt zo los mee naar buiten wil nemen, moeten die er ook af! En ik persoonlijk vind het zelfs mooier als die er ook af zijn!

Gr Corina

Reina

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: mei 31, 2005, 10:17:29 am »
dus beide vleugels de eerste 10 pennen? maar hoef je dan als ie gekortwiekt is geen tuigje te gebruiken als je met hem weg wilt naar buiten? of is het kortwieken alleen al veilig