Auteur Topic: Kortwieken  (gelezen 27303 keer)

rmb

• Gast
Re: Kortwieken
« Reactie #90 Gepost op: juni 05, 2005, 22:19:34 pm »
Wat mij trouwens ook opviel bij Doormalen (ten op zichte van anderen dierenartsen) dat ze voor het kortwieken een speciale ronde schaar hebben. Weet iemand waar die te bestellen is?
even rondkijken op internet bij medische instrumenten.

Sommig biologische snijsets / prepareersets hebben ook verschillende soorten scharen.
Zijn wat duurder, maar gaan jaren mee.

Offline --Lydia--

• Eendags kuiken
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is top
« Reactie #91 Gepost op: juni 05, 2005, 22:20:36 pm »
Dat ziet er niet best uit Jaantje, hopelijk komt het helemaal goed voor hem!

Onze Jimmy is nu 5 jaar, ik denk dat ie zelfs in paniek zou raken als we hem nu laten kortwieken.
We zijn het niet van plan hoor, want hij vliegt nu in huis en weet goed de weg.  ;)
Wij hebben verder geen huisdieren dus hij mag hier altijd vrij rond vliegen.

Maar ik kan me ook voorstellen dat het keigaaf is als je m overal mee naartoe kan nemen. :D

jaantje

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: juni 05, 2005, 22:22:47 pm »
Hoi lydia,
Het gaat nu weer harstikke goed met poekie.
We hebben de geknipte pennen onder narcose laten verwijderen en hij kan nu al een beetje vliegen.

Offline --Lydia--

• Eendags kuiken
  • Dit forum is top
« Reactie #93 Gepost op: juni 05, 2005, 22:25:50 pm »
Gelukkig maar Jaantje, wel zielig voor m.
ik zou er kapot van zijn.  :(

Was de reden dat ie te vroeg gekortwiekt was? Hoe jong is hij dan?

jaantje

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: juni 05, 2005, 22:29:01 pm »
hij was al met 16 weken gekortwiekt.
hij had nog nooit gevlogen.
maar wij wisten dus niet dat een vogel eerst moet kunnen vliegen eer je hem kortwiekt.
En ze zeiden dat het met 6 maanden weer aangegroeid was.
Dus niet, als we de pennen niet hadden laten verwijderen zou hij nog niet kunnen vliegen en poekie is nu inmiddels 14 maanden.

Wickingh

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: juni 05, 2005, 22:32:53 pm »
hij was al met 16 weken gekortwiekt.
hij had nog nooit gevlogen.
maar wij wisten dus niet dat een vogel eerst moet kunnen vliegen eer je hem kortwiekt.
En ze zeiden dat het met 6 maanden weer aangegroeid was.
Dus niet, als we de pennen niet hadden laten verwijderen zou hij nog niet kunnen vliegen en poekie is nu inmiddels 14 maanden.

Hai Diana,

ik vind het erg jammer dat jij net als zovele beginnende papegaaienhouders 1st in aanraking bent gekomen met de prutsers in deze wereld,

mvg Frank

Offline --Lydia--

• Eendags kuiken
  • Dit forum is top
« Reactie #96 Gepost op: juni 05, 2005, 22:33:54 pm »
Dat is inderdaad wel vroeg.
Maar ja, ik wist het ook niet hoor, mocht dat een troost zijn  ;)
Wij hebben vanaf het begin ervoor gekozen om niet te kortwieken.

Ik hoop dat ie snel kan vliegen, ik denk dat er een wereld voor m open gaat!  :thumbsup:

Groetjes Lydia

jaantje

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: juni 05, 2005, 22:37:33 pm »
hij schrok net omdat ton moest niezen en jawel hoor poekie vloog een heel eindje al.
en blij dat hij dan is!!! oohhhh zei hij,hahaha
groetjes Diana.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #98 Gepost op: juni 06, 2005, 10:53:34 am »
Wat een rotverhaal weer.. Sjakko vliegt al 7 jaar... Ik kan het nog steeds niet over mijn hart verkrijgen te wieken, zelfs nu ik er van de winter veel over gedacht heb en het weer nu lekker is om hem mee naar buiten te nemen... Als je bedenkt dat ik vroeger de keus moest maken met mijn kauwen (mijn ouders stelden me voor die keus): of weer laten kortwieken of weg... en dat ik ze dan de vrijheid gaf. terwijl ik stapelgek op ze was...  :'( :'(
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2005, 14:22:50 pm door Loes »

jaantje

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: juni 06, 2005, 11:52:36 am »
Ik wil poekie iniedergeval de mogelijkheid geven om te vliegen.
En dan willen we het met een tuigje gaan proberen want poekie gaat vaak mee naar buiten.
En dat wil ik hem toch echt niet ontnemen want dat vind hij echt heerlijk.
Mocht het met het tuigje echt niet lukken dan kortwieken we hem weer maar dan niet zoveel als de eerste keer.
Want ik wil echt niet meer dat hij weer verkeerd terecht komt.
Onze jacko is niet gekortwiekt en als we de kooi wel eens buiten zetten vind hij er echt niets aan.
Dus is er geen reden om hem te kortwieken vind ik.

senna

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: juni 06, 2005, 13:51:02 pm »
Je moet wel voorzichtig zijn, want veel vogels vliegen niet en zijn de hele tijd bij je, maar ze kunnen wel vliegen. Als ze buiten ergens van schrikken, dan kunnen ze zo ineens wegvliegen.

Hun vliegbehoefte is dan niet zo groot. Maar ze kunnen het wel.

gr corina

Ronald

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: juni 16, 2005, 13:48:21 pm »
Ik heb een vraagje, ik heb net assistente van hooimeijer aan de lijn gehad vanwege de uitslag van de ontlastingtest maar daardoor ben ik wat vergeten te vragen.

Wie weet of Hooimeijer ook kortwiekt? Ik ga er eigenlijk van uit van wel, maar wie heeft er ervaring mee? Knipt hij mooi of niet? Geef maar wat informatie. Ik weet nog niet zeker of we het laten doen, maar daar denken we nog even over na.

Oja de uitslag van de test was dat er teveel bacterien in de ontlasting zaten. Moet maar even langskomen.

Ronald.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #102 Gepost op: juni 16, 2005, 14:10:45 pm »
Ik heb een vraagje, ik heb net assistente van hooimeijer aan de lijn gehad vanwege de uitslag van de ontlastingtest maar daardoor ben ik wat vergeten te vragen.

Wie weet of Hooimeijer ook kortwiekt? Ik ga er eigenlijk van uit van wel, maar wie heeft er ervaring mee? Knipt hij mooi of niet? Geef maar wat informatie. Ik weet nog niet zeker of we het laten doen, maar daar denken we nog even over na.

Oja de uitslag van de test was dat er teveel bacterien in de ontlasting zaten. Moet maar even langskomen.

Ronald.

Geen idee voor het kortwieken. Oplossing van Hooijmeijer is vast Harrisons. Of krijgt Tjickie dat al? Zo niet, dan scheelt dat weer consult.  ;D

Pascal

Cosch

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: juni 16, 2005, 14:29:56 pm »

Ronald.

Hooimeijer knipt zeker weten! Juist Hooimeijer kortwiekt! Ik persoonlijk denk dat hij het beste kan kortwieken zodat de vogel niet wegvliegt! Hij knipt juist heel mooi en recht zodat de denkveren over het geknipte valt!  :thumbsup:

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je zeer waarschijnlijk een consult erbij krijgt, incl. de 5 stappen en dergelijke! En ja, dan zal hij ook ivm de ontlasting de Harrisons willen geven!

Gr Corina

Nanda

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: juni 16, 2005, 14:41:50 pm »
Hooimeijer knipt zeker weten! Juist Hooimeijer kortwiekt! Ik persoonlijk denk dat hij het beste kan kortwieken zodat de vogel niet wegvliegt! Hij knipt juist heel mooi en recht zodat de denkveren over het geknipte valt!  :thumbsup:

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je zeer waarschijnlijk een consult erbij krijgt, incl. de 5 stappen en dergelijke! En ja, dan zal hij ook ivm de ontlasting de Harrisons willen geven!

Gr Corina

Op zich is dat natuurlijk hartstikke leuk, een extra consult, zolang je maar niet hoeft te betalen.
Maar ik vrees het ergste ;)