Auteur Topic: happy bird pellets  (gelezen 17810 keer)

Reina

• Gast
Re: happy bird pellets
« Reactie #60 Gepost op: juli 12, 2005, 13:39:32 pm »
nu probeer ik het vol te houden ;)
ze zit nu continu aan de pellets, ze heeft er nu ééntje in haar pootje en zit zo daaraan te knabbelen.
als het zo door gaat ligt er straks geen pellets meer in het bakje :)

Ronald

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: juli 12, 2005, 13:44:34 pm »
Mooi zo! Laat ze er maar lekker mee kliederen. Dit gaat helemaal goed komen! Kruimelen is niet erg want ze krijgt ze evengoed binnen en ze proeft het ze dus. Zometeen wil ze niet anders! ;D

Ronald.

Tommy

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: juli 12, 2005, 15:04:56 pm »
Nou, ik moet zeggen dat het ineens wel heel snel gaat zeg :thumbsup:

Reina

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: juli 12, 2005, 15:07:45 pm »
ik stond er ook versteld van :thumbsup:

Nanda

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: juli 12, 2005, 16:50:24 pm »
 :thumbsup:
Wat goed zeg, zo zie je maar.
ik vindt het dapper van je gaai dat hij er nu op aan het peuzelen is (en er gaat volgens mij ook stiemen het een en ander naar binnen hoor)
Ook dapper van jou hoor, dat je het toch weer probeert. ;)

Ik zou zeggen, volhouden nu, binnen de kortste keren wil ie niet anders meer :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #65 Gepost op: juli 12, 2005, 19:07:28 pm »
Moet je nagaan.... en hij heeft nog wel de keuze tussen zaad en pellets en tóch eet ie het al!!  :thumbsup:  Ik heb er met Sjakko véél langer over gedaan hoor en dan moest ik het nog besprenkelen met sinaasappelsap in het begin. Gelukkig heb je niet na één dag opgegeven!!  :thumbsup:

Reina

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: juli 12, 2005, 19:11:30 pm »
Ik blijf het gewoon aanbieden.
hij heeft net wel haar oude voer gegeten. maar ze zit in iedergeval aan haar pellets dat is al een grote stap.

Reina

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: juli 13, 2005, 21:07:00 pm »
ben toch maar weer gestopt, ze heeft vanaf vanmorgen half 7 tot vanavond 20;00 uur niks gegeten. ze moest niks meer van de pellets hebben, heb zelfs gemengd met haar oude voer, en zelfs dat moet ze niet, als ik haar bij haar het bakje voor haar snavel hou dan schut ze met haar hoofd, en duwd ze de bakje weg. ze moet totaal niks weten.
dus ik stop ermee, heb haar haar eigen oude voer gegeven en nu eet ze gelukkig weer. ik heb gelukkig zaad van witte molen premium, dus er zit niet zoveel zonnebloem pitten in. maar nog haal ik de meeste er toch uit.
sorry, ik weet dat jullie nu terleurgesteld zijn, maar ik ben ermee gestopt en heb het ook weggegooit.
Ik vindt het veelste zielig dat ze niet eet, en als ze niks eet is het ook niet gezond.
ze is er niet bang voor, ze lust het gewoon niet.

Nanda

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: juli 13, 2005, 21:16:29 pm »
Ik weet dat je het niet horen wil maar ik begrijp het eerlijk gezegd niet zo goed. ???
het ging zo goed, hij zat eraan te peuzelen enz, en nu stop je ermee :(

Ik zal er verder niet over doorgaan aangezien ik uit je bericht begrijp dat je er ook niet meer voor open staat omdat je alles hebt weggegooid, maar ik vindt dit echt heel erg zonde.
Naar mijn mening ligt het probleem niet bij de papegaai (dat hij het niet zou lusten) maar eerder aan het gebrek aan motivatie om het echt te proberen.....
Maar goed, jouw keuze. Maar nogmaals, ik vindt het erg zonde...... :'(

Reina

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: juli 13, 2005, 21:25:56 pm »
je mag denken wat je wilt, ik heb er alles aan gedaan, ik heb het zelfs in mijn eigen mond gedaan om te laten zien, maar ze heeft gisteren er wel aan gezeten maar niet gegeten, en vandaag raakte ze het totaal niet aan, ik gaf haar zelfs eentje en die smeet ze gelijk weg en schude met haar kopje van nee.
ik heb er sap overheen gedaan van druiven wat ze erg lekker vind, maar nog moet ze er niks van hebben, toen heb ik het met haar voer gemengd en ook dat liet ze staan.
Ja, ik ben niet zo hard, ik laat mijn beestje geen honger lijden, ze heeft vanaf vanmorgen half 7 tot vanavond 20:00 uur niks gegeten, en nou is het voor mij genoeg. ik ga haar niet langer iets op dwingen wat ze helemaal niet lust.
dan kun je zeggen dat ik een probleem heb of dat het aan mij ligt en dat ik toegevelijk ben, dan zij het maar zo.
ik dwing mijn vogel niet tot iets wat ze niet lekker vindt, want dat zie ik zo, het is gewoon puur dwingen wat je doet.
nee, sorry, dat hoeft voor mij niet. ik heb genoeg geprobeert, ze moet het niet dus dan accepteer ik dat.

Ronald

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: juli 13, 2005, 21:43:51 pm »
:-X

Ronald.

Reina

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: juli 13, 2005, 21:50:38 pm »
waar slaat het op?? alleen omdat ik gestopt ben met pellets??
 :-X

jaantje

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: juli 13, 2005, 21:53:08 pm »
je moet wel respect hebben voor iemands besluit ronald!!!
ze is zo eerlijk om het te vertellen.

Ronald

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: juli 13, 2005, 21:56:14 pm »
Inderdaad.

Ronald.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #74 Gepost op: juli 13, 2005, 21:57:20 pm »
Zonde Reina. Laat het gewoon rusten en probeer het over een poos nog eens. Je hebt al aangegeven dat je het niet aan kunt zien wanneer je gaai honger lijdt. En aangezien dat de enige manier is om hem over te krijgen wanneer ze de pellets in eerste instantie niet willen eten, zou ik er inderdaad maar mee stoppen. Je kwelt jezelf meer dan je gaai  ;)

Laat het lekker rusten en probeer het later nog weer eens. Misschien dan met andere pellets van een andere fabrikant. Wie weet vindt ze die wel interessant om te eten.

Pascal