Eigenlijk zie je er maar weinig aan hoor, als het allemaal getrokken is... ja de slagpennen ontbreken, maar als je gewoon kijkt valt het niet echt op (ziet er dan uit alsof hij flink gekortwiek is). En ik denk als je onder de dekveertjes gaat kijken, dat je dan vast wel vel ziet. Maar nadat alles getrokken was, heb ik Ozzie zijn vleugels een paar maanden met rust gelaten, omdat het wel pijnlijk voor hem is.
En zijn veren zijn raar omdat hij er veel aan zit, maar hij heeft soms ook afwijkende veren (we dachten eerst dat het PBFD was), de veerschagt wijkt dan af, waardoor de veren makkelijk uitvallen. En ook zitten er nog wel aardig wat stress-lijnen in. En hoe dat allemaal precies komt weet ik niet. Een deel zal misschien komen door het verkeerd kortwieken, maar sommige dingen ook niet, zoals die stresslijnen. Dr. Hedwig zei dat het ook misschien wel aangeboren was, maar dat dat niet meer na te gaan was, omdat hij toen niet bij haar onder controle stond. En het kan ook nog wel zijn dat ie over die rare veren heen groeit. En ze had vaker zulke veerproblemen gezien en dan bleek na allerlei dure onderzoeken dat er toch niet veel uitkwam.
Groetjes,
Wendy