Auteur Topic: Witte vlekjes op de veren?  (gelezen 10588 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Witte vlekjes op de veren?
« Reactie #90 Gepost op: december 17, 2005, 22:21:19 pm »
Ik heb niet alles gelezen van dit topic maar ik zag toevallig witte vlekjes staan.
Trassi van mij heeft dit ook.Hij is op z'n rug voornamelijk blauw en sinds een tijdje (waarschijnlijk na de laatste rui)heeft hij een wit vlekje.Ik dacht dat het misschien een foutje was van moeder natuur en zei al tegen de kids dat hij een pigmentvlekje heeft.
                                                                                   :)
Toch krijgt hij al zeker een half jaar pellets en krijgt maar winig zonnepitjes door het voer.

Gr.Antonia

Cosch

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: december 17, 2005, 22:36:50 pm »
Als het 1 wit vlekje is, kan het inderdaad een foutje zijn. Of dat een half jaar pellets nog niet voldoende is. Maar 1 vlekje  :CENS De witte vlekjes hier, zijn er echt een aantal op 1 veer.
Aan het begin van dit topic (geloof ik) heb ik foto's gezet!

Gr Corina

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #92 Gepost op: december 17, 2005, 23:53:03 pm »
Ja,ik heb even gekeken naar de foto.
Bij Trassi is het

Wickingh

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: december 18, 2005, 03:01:26 am »
Hai,

Citaat
Toch krijgt hij al zeker een half jaar pellets

zoals eerder gezegd de ene pellet is de andere niet en lang niet elke vogel doet het goed op nutribird,

mvg Frank

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #94 Gepost op: december 18, 2005, 21:01:21 pm »
Hallo,
De agaatjes krijgen trouwens nog pretty-bird omdat ik geen andere kon vinden voor ze,maar als deze op zijn ga ik over op kaytee.De rest die nu nutribird krijgen gaan dan ook over op kaytee.
Volgens de da is dit een hele goeie pellet,dus proberen dan maar.
Gr.Antonia

Cosch

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: april 06, 2006, 11:24:54 am »
De witte vlekjes zijn erger geworden!  ???

Eco??

Dit is augustus 2005

Nu

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #96 Gepost op: april 06, 2006, 11:29:26 am »
Ja het is erger. Ik vind Sjakko ook niet mooier worden. Maar ik denk ook steeds aan het douchen en het vele kalk wat hier in het water zit. Ik heb echt heel erge kalkaanslag op alles wat in aanraking komt met water, dus dan móet Sjakko toch ook kalkaanslag hebben? :)

Cosch

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: april 06, 2006, 11:31:40 am »
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het met de kalk bij ons is, in het water.
Maar het viel me laatst al op bij coco. Kaya geeft het trouwens ook zo erg! Die witte vlekjes!
Nog erger dan Coco!
 ???

miekje

• Gast
« Reactie #98 Gepost op: april 06, 2006, 11:33:06 am »
dus dan móet Sjakko toch ook kalkaanslag hebben? :)

Misschien een beetje antical gebruiken  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: april 06, 2006, 11:34:03 am »
 ;D

Heb even op de website van de gemeente gekeken. Wij hebben zacht water! Dus weinig kalk!

Wickingh

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: april 06, 2006, 16:49:03 pm »
Tja Corina,

de Ecobird kan geen goed bij je doen he? Waarom ga je dan niet gewoon terug naar de pellet waar je wel vertrouwen in hebt.

Het vreemde is dat ik met mijn vogels (17 stuks) waaronder 4 grijzen absoluut niet de klachten heb die jij wel hebt.
Bij mij goed bevederde vogels , geen witte plekken en geen afwijkende ontlasting.
Maar misschien is het een idee om de verhouding zaad en pellets eens aan te passen  ???

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: april 06, 2006, 16:55:18 pm »
 ;D  ;D
Deze had ik al verwacht!  :-* Maar dit soort dingen zijn gekomen sinds eco! Dus nee, ik vertrouw ecobird niet nee!
Maar ik moet even bekijken of ik weer terug ga naar Harrisons! Ik heb nog een halve bak eco. En als die op is, ga ik denk ik weer terug!

Gr Corina

Riboet

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: april 06, 2006, 17:04:18 pm »
Eh, hier ook witte vlekjes bij de nieuwe slagpennen van Favo. Ik geloof dat Wendy (Brede W) het als eerste gebruikte: de term stresslijnen. En ik heb het idee dat de witte vlekjes daar ook onder vallen.

Ik zie ze hier dus wel bij Favo (niet zo erg als op jouw foto). Het is bijna een jaar geleden dat ze begon met plukken. Het plukken is gestopt en de geplukte veren worden nu langzaam aan vervangen door nieuwe, maar die nieuwe veren vertonen nu wel wat van die witte vlekken. Maar ja, er is ook heel wat aan voorafgegaan voordat die nieuwe veren konden uitgroeien, dus dat het bij mijn Favo door stress zou komen, vind ik dan nog wel logisch.

Favo eet dus geen ecobird dus ik zou niet durven concluderen dat ecobird de boosdoener is.

Cosch

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: april 06, 2006, 17:15:06 pm »
Nee dat concludeer ik ook niet hoor. Ik weet namelijk niet wat het is. Maar is wel toevallig! Je zou het eerder bij de voeding zoeken. En aangezien in 5 maanden geleden op eco ben over gegaan zou hij daar tekorten in kunnen hebben. ofzo! Ik zette er ook bewust een vraagteken achter! Meer van: zou het kunnen???

Tja, het zou stress kunnen zijn! Maar dat had hij in augustus bij mijn weten niet!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #104 Gepost op: april 06, 2006, 17:30:26 pm »
;D

Heb even op de website van de gemeente gekeken. Wij hebben zacht water! Dus weinig kalk!

oké....