daar ga ik heen dierenarts
www.dierenkliniekbroerdijk.nl
Broerdijk Dierenkliniek
Broerdijk 1
6523GM Nijmegen
en ze schrijf over voeding dat deze goed is harrison korrelvoeding lees maar.
Goede voeding is van groot belang om een vogel gezond te houden. Bij een aankooponderzoek krijgt u hier dan ook een advies op maat over. Als basis adviseren wij Harrison korrelvoeding, gemaakt van hoogwaardige grondstoffen uit de biologisch-dynamische landbouw, waarbij geen kunstmest en bestrijdingsmiddelen worden gebruikt. Uit jarenlange ervaring weten wij dat dit voer graag gegeten wordt en de vogel in een prima conditie houdt. Het is in de kliniek verkrijgbaar in diverse samenstellingen en verpakkingen.
is het gewoone voer van papagaai niet goed ik heb voer die zonnepitten in zit
Hai Riekie,
Deze arts is ook onze vogelarts, ik ben persoonlijk erg tevreden over hem, het is iemand die wil meedenken en op een prettige manier advies geeft.Zijn enige nadeel is dat hij erg duur is,in het begin heb ik ook Harrissons gegeven opzich zeker een goede brok alleen door het gebrek aan een grote variatie niet geschikt voor al mijn vogels. Daarom ben ik overgestapt op ecobird , ik moet zeggen dat het ook een stuk goedkoper is ,maar voor mij het belangrijkste dat het voor elke papegaai "" op maat"" is.
Als je in de buurt van Nijmegen woont ben je altijd welkom om eens te komen kijken hoe het bij ons gaat.
Hai Jefta,
sorry dat ik wat uit mijn slof schoot, maar ik probeer aan een leek duidelijk te maken hoe belangrijk goede voeding is, waarbij ik ook goede huisvesting en goede opvoeding zeer zeker niet wil negeren.
Wel is het zo als iemand begint over een plukkende gaai en ik vraag naar de voeding dit in 99% van de gevallen niet optimaal is. Naar aanleiding van de vogels die ik heb gekregen ,waarbij er diverse een zeer slecht [ aangevreten ] verenpak hebben, heb ik me verdiept in het geven van zo'n uitgebalanceerde voeding als mogelijk is.
Binnen een jaar tijd heb ik al deze vogels goed inde veren gekregen, waarbij ik wel wil aantekenen dat er niet een zeer neurotische verenplukker bij zat, maar wel dus vogels die ermee begonnen.
Die vogels kwamen eigenlijk allemaal uit volieres die ze deelden met een partner, dus in principe natuurlijker gedrag moeten hebben dan huiskamervogels.
Ook heb ik van mijn dierenarts de bevestiging gekregen dat slechte voeding , vaak kan leiden tot plukgedrag.
Naar mijn bescheiden mening is voedsel niet de enige oplossing van dit probleem , maar wel vaak, JB geeft in dit topic wel een goede aanvulling.
We moeten ons realiseren dat leken die zonder kennis van zaken een vogel aanschaffen meerdere fouten kunnen maken, zoals over voeding ,opvoeding en een papegaaiwaardig bestaan.
Kortom ik zeg dat je het 1 niet zonder het ander kan zien, dus het houden van een gezonde papegaai de combinatie is van meerdere faktoren , waarvan 1 van de belangrijkste dus een goede voeding is,
mvg Frank