Auteur Topic: Discussie over dr. Hooimeijer!  (gelezen 9521 keer)

fujimo

• Gast
Re: Discussie over dr. Hooimeijer!
« Reactie #30 Gepost op: september 20, 2005, 23:07:44 pm »
hahahahahaha
is dit een grap eric???? je laat me wel lachen in elk geval...
ga jij maar eens voor 5 euro naar de huisarts... ja per minuut misschien wel...
dit heeft niets met persoonlijke welvaart te maken!!!!
daar is ie echt niet eens op uit!!!!
zijn hart wil papegaaien helpen.. en om daar van te kunnen leven heeft hij geld nodig...
weet je hoeveel tijd hij in je steekt???
weet je hoevaak hij mensen matst?? ik heb van de 3 consults maar 1 keer de volle pont moeten betalen en dat doe ik meer dan graag omdat iemand met zoveel kennis en ervaring best wat meer mag vragen dan de ordinaire DA
en weet je hoeveel cursussen en dagen hij gratis organiseerd???
welvaart mn reet!!!
hij heeft echt geen dikke auto en een vet huis hoor!!!
hij draait nog maar net quitte met zn praktijk...
hij heeft 7 man personeel klaar staan om alle vern**kte papegaaien van nederland op te vangen..
betaal jij die maar eens met een consult van 30 euro per uur!!!
kijk als je blieft wat dieper !!!

gr Jefta

Nee dank je Jefta ik heb al te diep gekeken.
ben 2 keer op Cosult geweest , heb 4 lezingen bijgewoond en over zijn visie over het gedrag valt niks op aan te merken.
Maar 1x 139 euro en 1 keer 106 euro vindt ik genoeg en achteraf bleek het geen gedrags probleem te zijn maar 1 van die ordinaire dierenartsen keek verder dan H en Constateerde KDS en onze Riko was 4 weken na het laatste consult over de beroemde brug vertrokken.

Trouwens die ordinaire DA vroeg maar 29 euro ( inclusief alle onderzoeken) maar helaas was het al te laat, daarmee wil ik niet zeggen dat H hier debet aan is want die had hem ook niet kunnen helpen maar hij had naar mijn mening eerst lichamelijke mankementen uit moeten sluiten en niet meteen aan het psychische moeten denken.

Hij heeft dus zijn duur betaalde tijd verkeerd in mij gestoken, dus begin AUB niet weer met het gez**k dat de gaaien wereld alleen maar naar H moet luisteren want er zijn meer goede vogelartsen dan jij je voor kan stellen.

Wat moet ik trouwens doen om er voor te zorgen dat hij ook mij en anderen matst :CENS
waarschijnlijk alleen als ik , nee laat ik dat alleen maar denken voordat ik weer een hetse opstart.

Nogmaals zijn methodes sta ik achter, maar de manier waarop hij zijn patienten hun knip leeg haalt bevalt me niet.

En trouwens Els ik heb de klepel ook hoor,
Zijn 2 consulten en lezingen niet genoeg , met andere woorden jij wilt mij waarschuwen om niet te snel te oordelen maar trek zelf die broek maar eens aan

gr eric

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #31 Gepost op: september 21, 2005, 08:19:47 am »
Dat het duur is, vind k ook. Gek, maar ik liep hier gisteravond ook al aan te denken en bedacht dat hij misschien zijn mooie onderkomen nog aan het afbetalen is (is er gekomen t.b.v. de gaaien) en inderdaad personeel, belasting, etc. Uit eigen ervaring weet ik dat je met een eigen bedrijf ontzettend veel moet betalen voor je iets gaat verdienen! Als ik daar allemaal aan denk, geloof ik Jefta wel, dat hij net quitte draait..  ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: september 21, 2005, 10:09:38 am »
Tsja, als je zo'n ervaring als Eric hebt dan kijk je er toch wel anders tegen aan. Dat zou iedereen toch hebben lijkt me? ;) Dit wil natuurlijk niet zeggen dat Hooimeijer slecht is, maar om nou zo tegen Eric in te gaan? Hij liegt vast niet ;). Het is gewoon niet zo zwart wit volgens mij.

Ik vind dat Hooimeijer veel goede dingen bereikt voor de vogels en baasjes hier in Nederland. En het zal vast groeien...ik denk toch dat er over een aantal jaren meer mensen zijn die kunnen helpen met gedragsproblemen of opvoeding, zonder dat ze dierenarts zijn. Want dat vind ik dus wel een goede zaak...trek die 2 dingen meer uitelkaar, dat voorkomt volgens mij situaties als die van Eric. Tenslotte ga ik ook niet met mn hond naar de dierenarts voor een gedragsconsult, maar naar een zeer betaalbare en leerzame hondencursus. Slechte vergelijking dus Els ;) Trouwens Jefta...volgens Hooimeijers eigen prijslijst vraagt hij meer dan 30 euro per uur hoor ;) Gedragsconsult was 150 stond erop Maar de onderzoeken vond ik opzich weer meevallen.

Verder vind ik eigenlijk dat je er nooit een merk voer aan mag hangen. Hoe goed dat merk ook is. Blijf de dingen nou meer los van elkaar zien en aanbieden. Advies oke! Maar volgens mij gaat het hier iets verder dan advies ::)
Hooimeijer zal vast net quitte draaien, maar dat wil nog niet zeggen dat hij een baasje direct vitamine injecties of voer hoeft aan te smeren. Dit soort dingen kunnen het denk ik voor sommige te duur maken. Zou toch niet best zijn als je alleen met je hond mag trainen als je eerst bepaald voer moet geven en weet ik wat voor extra dingen moet laten doen. ;D

Maar ja, misschien komt dit ook doordat het nog vrij nieuw is ???. Nu is het Hooimeijer die alles aanbied en hij gelooft natuurlijk in zijn dingen...straks zijn er misschien meer verschillende ? Met ieder hun eigen ding? De cursussen en papegaaiendagen zullen daar vast het begin van zijn, maar voor het zover is vind ik het een beetje te commercieel en zijn er naar mijn idee te veel verstrengelingen.

Mijn mening is dus...het is niet zo zwart wit. :D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #33 Gepost op: september 21, 2005, 10:34:24 am »
Zwart wit is het nooit. Het grootste deel van het leven speelt zich af in het grijs, ben ik achter gekomen..  :)

Wat ik me afvraag is of iemand wel eens gewoon weigert de H. te kopen of de Juvenile? Ik neem aan dat dat niet makkelijk is als je daar onwetend komt en het beste voor je gaai wil.. Maar iemand die hier misschien veel gelezen heeft en er naar toe gaat, zou toch makkelijk kunnen weigeren? Overigens schijnt het echt niet zo te zijn dat iedereen een vitaminespuit en juvenile krijgt. Ik zei eens op APS dat bijna iedere vogel dat kreeg en werd meteen terechtgewezen door mensen die het met hun gaai ni

Riboet

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: september 21, 2005, 10:52:51 am »
Zou toch niet best zijn als je alleen met je hond mag trainen als je eerst bepaald voer moet geven en weet ik wat voor extra dingen moet laten doen. ;D

:-[Bij de pupcursus die ik met Nala ben gestart, kregen we wel een zak voer mee bij de eerste les... :)

Citaat
Maar ja, misschien komt dit ook doordat het nog vrij nieuw is ???. Nu is het Hooimeijer die alles aanbied en hij gelooft natuurlijk in zijn dingen...straks zijn er misschien meer verschillende ? Met ieder hun eigen ding? De cursussen en papegaaiendagen zullen daar vast het begin van zijn, maar voor het zover is vind ik het een beetje te commercieel en zijn er naar mijn idee te veel verstrengelingen.

Mijn mening is dus...het is niet zo zwart wit. :D

Bij dierenkliniek Centrum Oost in Amsterdam worden ook gedragsconsulten gegeven, waarschijnlijk wel anders dan die in Meppel (maar niet zo duur) en mensen als Bonnie Talsma doen dat ook. En ik denk dat er wel meer mensen komen die dat gaan doen (vrij beroep, iedereen kan zich gedragsdeskundige noemen (is in een andere topic al eens een discussie over geweest).

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #35 Gepost op: september 21, 2005, 11:06:03 am »
Jefta kan het ook wel gaan doen!  ;)

fujimo

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: september 21, 2005, 11:10:18 am »
Jefta kan het ook wel gaan doen!  ;)

Inderdaad loes, ik zat daar ook al aan te denken  ;)
Alleen moet hij geen personeel in dienst nemen zodat zijn uurtarief betaalbaar wordt :)

gr eric

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #37 Gepost op: september 21, 2005, 12:46:03 pm »
Ja, zoiets ja..  ;) Maar als je alleen al kijkt wat je aan (bijv. WAO-) verzekeringen etc. betaalt en misschien huur, moet je hard werken hoor! Maar ik denk dat het als

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: september 21, 2005, 12:51:55 pm »
Arme Jef... weet nog van nix.... gna

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #39 Gepost op: september 21, 2005, 12:52:32 pm »
Hihi!  :)

Cheetah

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: september 21, 2005, 19:08:23 pm »
Ik denk dat Jefta het al te druk heeft met zijn 3 papegaaien, vrouw en een baan ;)

Jefta

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: september 21, 2005, 22:41:14 pm »
huh??? wat ga ik doen??? ???

Jefta

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: september 21, 2005, 22:42:23 pm »
ik heb trouwens maar 2 gaaien en 1 opvang papegaai.. die is dus tijdelijk.. dus geen 3 ;)
maaruh???
ik snap het effe niet,,...

wat ga ik doen dan?? ???

Wickingh

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: september 21, 2005, 22:54:03 pm »
ik heb trouwens maar 2 gaaien en 1 opvang papegaai.. die is dus tijdelijk.. dus geen 3 ;)
maaruh???
ik snap het effe niet,,...

wat ga ik doen dan?? ???

Hai Jefta,

ik heb hier niets mee te maken hoor  ;) , ik denk dat hetzelfde idee is als ik in een pb-tje aan jou geopperd had.
Aangezien Dr. H. bij veel mensen te controversieel is , zou het misschien een idee zijn om iemand die de 5 stappentechniek een keer kan demonstreren maar wat minder moeilijk ligt , dit op een forummeeting te laten doen.
Zodat een ieder weet waar men over praat,

mvg Frank

Koko

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: september 22, 2005, 01:59:37 am »
Hai Jefta,

ik heb hier niets mee te maken hoor  ;) , ik denk dat hetzelfde idee is als ik in een pb-tje aan jou geopperd had.
Aangezien Dr. H. bij veel mensen te controversieel is , zou het misschien een idee zijn om iemand die de 5 stappentechniek een keer kan demonstreren maar wat minder moeilijk ligt , dit op een forummeeting te laten doen.
Zodat een ieder weet waar men over praat,

mvg Frank

op zich geen slecht idee denk ik zo

Groetjes
Boudewijn