Ik heb dit hele topic meegelezen en vind het een reuze interessante discussie.
Ik snap alleen niet waarom wij met zijn allen DE Dr H in zijn waarde moeten laten en waarom hij wel de kwekers onder ons ongestraft sukkels mag noemen.
Dan mogen de meeste van ons hem wel niet persoonlijk kennen, maar hij ken t ook de kwekers die hij sukkels noemt niet persoonlijk en weet niet eens waar ze mee bezig zijn.
Ook verkondigd hij dat handopfok de oorzaak is van probleemvogels. Maar er wordt geen onderscheid gemaakt tussen handopfok en handopfok. En daar is wel degelijk verschil tussen.
Door al deze uitspraken en het handelen van de stichting (zoals een lezing saboteren op een pakara dag) vormen hij en zijn stichting met aanhangers een bedreiging voor de kwekers die het wel goed doen en al hun liefde, tijd en geld erin steken.
En dan is het natuurlijk niet zo verwonderlijk dat je discussies krijgt als dit.
Ik heb te weinig ervaring met vogels, kweken en dierartsen om verder in deze discussie mee te praten, maar ik heb wel mijn ogen en oren op de goede plaats zitten en gebruik ze ook

Ik denk dat iedereen het erover eens is dat bijv het 5 stappenplan hartstikke goed is, daar wordt verder ook niet over gediscusseerd. Dr H is heus niet alleen maar negatief, maar de manier waarop er gehandeld wordt door de stichting laat veel te wensen over.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en niet alleen de weg van Dr H en dus de stichting.
Het is alleen heel jammer dat die dat zelf niet inzien.................