Auteur Topic: Extremisme Stichting De moderne Papegaai??  (gelezen 47984 keer)

Pascalle

• Gast
Re: Extremisme Stichting De moderne Papegaai??
« Reactie #315 Gepost op: december 01, 2005, 10:12:08 am »
Jeetje zeg, ik lees dagelijks dit topic mee, maar wat zijn er nu toch een paar heel kinderachtig bezig. :o  We zijn hier toch allemaal volwassenen, of niet soms?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #316 Gepost op: december 01, 2005, 10:14:30 am »
Juist! En dat over een vogelarts, jongens waar gaat dit over? Moet de sfeer op het forum er aan gaan omdat mensen zich t

Michiel

• Gast
« Reactie #317 Gepost op: december 01, 2005, 10:24:49 am »
Passie zal allemaal best, maar je kan er niet omheen dat hij de enige importeur is van Harrison en daar verdient hij wel degelijk (veel) geld mee. Hij zal het vast niet allemaal om het geld doen, maar ik vind deze resellermethode redelijk dubieus. En wat dat betreft doet Harrison daar gewoon aan mee, want je kan op zijn site alleen bestellen als je in Amerika woont.
En dat is gewoon jammer, want Harrison is gewoon een goed product.

Het is jammer dat je mijn punt niet snapt. Als er geen kwekers waren, waren er of all

Africangrey

• Gast
« Reactie #318 Gepost op: december 01, 2005, 10:56:14 am »
Even over Hooimeyer, ik ken de goede man niet en zal daarom niet over hem oordelen.
In de eerste plaats zal hij ongetwijfeld het welzijn van papegaaien vooropstellen, daar ben ik van overtuigd. In de tweede plaats zal hij er best wat geld mee verdienen (zelfverrijking zoals sommigen het noemen), maar dat vind ik bijzaak. Een goede vogelarts mag best een aardig bedrag vragen, al zullen er meerdere goede vogelartsen zijn die minder vragen. Hedwig is een goede en vraagt weinig. Maar dat heb je met alles: de 1 is duurder dan de ander.
Erger is als een slechte vogelarts absurde prijzen hanteert (Palgi, uit ervaring).
Maar goed, waar het feitelijk om gaat is het volgende: op zich is er niets mis met Hooimeyer, maar met zijn te fanatieke aanhangers, die proberen zijn ideeen veel te enthousiast naar buiten te brengen. Dat komt irritant, betweterig en ja soms kwetsend over.
Dat wekt weerstand op en bij sommigen schrikt het dermate af dat ze zich niet eens willen verdiepen in de hele zaak.
Dus in feite zetten we ons af tegen het fanatisme ervan, niet zozeer tegen Hooi, De stichting of wat dan ook.
Tja en als die aanhangers dat nou eens zouden beseffen, kunnen die fanatieke oogjes wellicht eens open gaan? :)

Groetjes
Ineke

Koko

• Gast
« Reactie #319 Gepost op: december 01, 2005, 11:09:42 am »
Maar, nu we het toch ocer SdMP hebben.

;)

Je hebt niet toevallig die vragenlijst nog of weet welke vragen het waren?
Want daar ben ik dan wel benieuwd naar?

Ha,ha nee dat niet meer het is al ruim een half jaar geleden, maar bel ze en zeg dat je een gaai wil adopteren en ze sturen je het toe

Groetjes
Boudewijn

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #320 Gepost op: december 01, 2005, 11:16:33 am »
Even over Hooimeyer, ik ken de goede man niet en zal daarom niet over hem oordelen.
In de eerste plaats zal hij ongetwijfeld het welzijn van papegaaien vooropstellen, daar ben ik van overtuigd. In de tweede plaats zal hij er best wat geld mee verdienen (zelfverrijking zoals sommigen het noemen), maar dat vind ik bijzaak. Een goede vogelarts mag best een aardig bedrag vragen, al zullen er meerdere goede vogelartsen zijn die minder vragen.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Je kiest zelf of je naar Hooimeijer gaat of naar Hedwig..
En geld verdienen moeten we allemaal. Ik ben wel eens jaloers op mensen die zo slim waren om iets op te zetten waar ze bergen geld mee verdienen, zo van: hadden wij dat idee maar gehad. Ik zou best rijk willen zijn hoor! Maar of Hooimeijer rijk is?  ??? Hij heeft ook de kliniek voor Vogels neer moeten zetten, moet zijn medewerkers betalen etc. Ik weet hoeveel geld er naar de belasting gaat en naar verzekeringen, als je een eigen zaak hebt. Het is moeilijk om je hoofd boven water te houden en dan moet je toch h

Michiel

• Gast
« Reactie #321 Gepost op: december 01, 2005, 11:21:21 am »
Er zijn natuurlijk genoeg vogels die wel eens naar een dierenarts (of vogelarts) gaan. En als ze er dan zijn kan die vogelarts natuurlijk zeggen dat Harrison beter is.
Overigens importeert Hooijmeijer voor heel Europa, dus ik denk dat'ie daar wel wat van overhoudt.

Maar er zijn er natuurlijk nog genoeg die op zaad zitten.

jb

• Gast
« Reactie #322 Gepost op: december 01, 2005, 12:12:15 pm »
Het probleem is dat Hooimeyer en aanverwante stichtingen nogal (extreem) negatieve uitlatingen kan doen over anderen, zoals hobby kwekers. Dat roept (terecht) even felle tegenreacties op.
Als het inderdaad zo is dat mensen van bepaalde stichtingen op bijeenkomsten als de Pakara dag andere kwekers het spreken bemoeilijken zodanig dat deze zich in het nauw gedreven voelt, dan gaat dat veel en veeeeeeeeeeeeeeels te ver. Zeker omdat de kweker in kwestie als lichtend voorbeeld gesteld kan worden kwa aandacht voor het welzijn van papegaaien. Samen met de behoorlijke felle uitlatingen over hobbykwekers van dit soort stichtingen en de hiermee verstrengelde dierenarts is het goed te begrijpen dat dit nogal wat woede oproept.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #323 Gepost op: december 01, 2005, 13:41:11 pm »
ik denk dat je dr harrisson gewoon moet laten gaan.
Hij heeft dit gewoon slim gedaan.
Mn baas heeft toch ook pattent op de produckten die wij maken en die bek ik toch ook niet af!
Die heeft het ook gewoon slim gedaan iets onwikkeld en pattent erop.

Dit topic ging over het extreme. Vooral over het pushen van mensen om het volgens hun manier te doen, Maar ja je leeft in nederland dus je doet wat je zelf het beste lijkt. Als de ander persoon het niet bevalt zeg je gewoon De groeten en bedankt.

Michiel

• Gast
« Reactie #324 Gepost op: december 01, 2005, 14:42:20 pm »
ik denk dat je dr harrisson gewoon moet laten gaan.
Hij heeft dit gewoon slim gedaan.
Mn baas heeft toch ook pattent op de produckten die wij maken en die bek ik toch ook niet af!
Die heeft het ook gewoon slim gedaan iets onwikkeld en pattent erop.

Ik zal niet ontkennen dat Harrison en Hooijmeijer het slim gedaan hebben, maar dat geldt voor Dennis dan ook (om maar even de knuppel in het hoenderhok te gooien; Disclaimer: Verder gaat vergelijking tussen de eerder genoemde drie niet op).
Die heeft het ook slim gedaan; hij verdient er immers (bakken met) geld mee. Of je iets slim doet, goede producten maakt, etc. zegt imho niets over of je je hart op de goede plaats hebt zitten.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #325 Gepost op: december 01, 2005, 14:59:13 pm »
nou ja dat vind ik weer iets anders.
Dennis weet dat zn gaaien ziek zijn.
Dr. H . Weet/ denkt dat zijn harrison het beste zijn.

Nanda

• Gast
« Reactie #326 Gepost op: december 01, 2005, 15:06:00 pm »
Ik heb dit hele topic meegelezen en vind het een reuze interessante discussie.

Ik snap alleen niet waarom wij met zijn allen DE Dr H in zijn waarde moeten laten en waarom hij wel de kwekers onder ons ongestraft sukkels mag noemen.
Dan mogen de meeste van ons hem wel niet persoonlijk kennen, maar hij ken t ook de kwekers die hij sukkels noemt niet persoonlijk en weet niet eens waar ze mee bezig zijn.

Ook verkondigd hij dat handopfok de oorzaak is van probleemvogels. Maar er wordt geen onderscheid gemaakt tussen handopfok en handopfok. En daar is wel degelijk verschil tussen.

Door al deze uitspraken en het handelen van de stichting (zoals een lezing saboteren op een pakara dag) vormen hij en zijn stichting met aanhangers een bedreiging voor de kwekers die het wel goed doen en al hun liefde, tijd en geld erin steken.

En dan is het natuurlijk niet zo verwonderlijk dat je discussies krijgt als dit.

Ik heb te weinig ervaring met vogels, kweken en dierartsen om verder in deze discussie mee te praten, maar ik heb wel mijn ogen en oren op de goede plaats zitten en gebruik ze ook ;)

Ik denk dat iedereen het erover eens is dat bijv het 5 stappenplan hartstikke goed is, daar wordt verder ook niet over gediscusseerd. Dr H is heus niet alleen maar negatief, maar de manier waarop er gehandeld wordt door de stichting laat veel te wensen over.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en niet alleen de weg van Dr H en dus de stichting.
Het is alleen heel jammer dat die dat zelf niet inzien.................

Michiel

• Gast
« Reactie #327 Gepost op: december 01, 2005, 15:07:05 pm »
nou ja dat vind ik weer iets anders.
Dennis weet dat zn gaaien ziek zijn.
Dr. H . Weet/ denkt dat zijn harrison het beste zijn.

Bij Dennis is er van alles mis, maar je kan moeilijk ontkennen dat hij het niet slim doet. Hij heeft tenslotte nog steeds klanten, ondanks dat hij eigenlijk altijd negatief in het nieuws is. Onder het motto: Het maakt niet uit hoe ze over me praten, als ze m'n naam maar goed spellen.

Iets slim aanpakken heeft dus niets te maken met het feit dat je het hart op de goede plek hebt zitten. Ik snap gewoon niet waarom Harrison zo'n omslachtige manier van bevoorading kiest. Doordat alles via

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #328 Gepost op: december 01, 2005, 18:13:22 pm »
En dan zijn "volgelingen"....Jefta..is er geen 5 stappenplan voor mensen waardoor ze beter en inhoudelijk zouden discussieren? Jij zou je als eerste moeten aanmelden, amper droog achter z'n oren en hij weet het allemaal wel ;D
Ik heb een stukje gelezen over hoe jij met 2 gaaien het 5 stappen doorliep...je moet bij de cliniclowns gaan dan kan je 2 in 1 slag slaan.

Jammer zo'n reactie, dankzij Jefta heb ik na jarenlang agressieve monsters gehad te hebben, lieve en keurig opgevoede gaaitjes. En ik ben niet de enige die door hem enorm geholpen is. Gratis en voor niks.
Dus ja hij weet het inderdaad allemaal wel, alleen zijn er meer wegen naar Rome, ook die 5 stappen / Hooimeijer enz enz enz gaan de kant van Rome op.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #329 Gepost op: december 01, 2005, 18:43:27 pm »
Maar goed, het is iedereen duidelijk dat Hooimeijer hoogmoedige uitspraken doet, dat hij  te extreme aanhangers heeft, dat hij verdient op de Harrisons, dat hij een passie voor gaaien heeft, dat zijn 5 stappenplan succesvol is, dat hij negatieve en positieve kanten heeft dus. Maar moeten we hier eindeloos over dooremmeren...  :(  Deze discussie gaat toch w