Auteur Topic: Bijten als mijn man en ik samen zijn en alleen met ons ni?t!  (gelezen 10324 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Bijten als mijn man en ik samen zijn en alleen met ons ni
« Reactie #45 Gepost op: februari 02, 2006, 11:07:24 am »
Dat had ik dus allang willen zeggen: ieder heeft zijn eigen voorkeur van hoe hij de dingen aanpakt. Als iets goed werkt, werkt het!  ;)Ook merk ik dat gaaien graag bij iemand zijn die gedecideerd en zeker van zijn zaak is!

proppertje

• Gast
Re: Bijten als mijn man en ik samen zijn en alleen met ons ni?t!
« Reactie #46 Gepost op: februari 02, 2006, 11:37:53 am »
Tsjonge....  :o Erger...

Heb je ook nooit geprobeerd dat anders te laten worden of lukt dat gewoon niet?

haha  nee ik heb niet de behoefte  , we laten elkaar maar in onze waarde  :)

proppertje

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: februari 02, 2006, 11:43:18 am »
Nou sorry hoor. Maar dan mag jij je kennis wel eens op gaan halen.

Wanneer 2 papegaaien vechten. Dan zal er altijd 1 winnen. Als het er heftig aan toe gaat, dan gaan ze uit zichzelf op de rug liggen. Ten eerste kunnen ze dan de aanval aan zien komen. Ten tweede kunnen ze dat doen uit onderdanigheid.

Wij hebben dit zelf gezien in Oerle bij de NOP. Daar zagen wij een amazone op de rugliggen na een gevecht. Wij dachten dat ie aan het doodgaan was, maar het bleek pure onderdanigheid te zijn.

Bij het gebruik van je stem doen denk ik ook de haren overeind gaan staan bij een gedragstherapeut. Dit is volgens mij ook TEGEN de manier van onze vriend Dr. H.

Dus tja. Wie doet wat verkeerd.

als papegaaien zich lekker voelen bij eigenaar of in de natuur  zal je ze zelden zien vechten  dus ook niet op hun rug liggen , dat heeft niets met kennis te maken maar met observeren ,
verders noem ik niemand snel mijn vriend dus ook niet dhr h   die ken ik amper  want ik hou niet van therapeuten ,ik heb hem eenmaal gehoord en hij had zeer goede punten maar als jezelf logisch na kan denken kan je jezelf veel geld besparen zonder therapeut ,

proppertje

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: februari 02, 2006, 11:45:32 am »
ik zeg toch ook een ieder zijn manier, dan mag ik toch ook zeggen dat het niet mijn manier is.
Ook zeg ik niet dat je hem mishandelt

Groetjes
Boudewijn

tja met zo'n beessie van pakweg 450 gram ben je zo uitgemishandelt  :P

Wickingh

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: februari 02, 2006, 11:49:14 am »
Hai,

iedereen zal met me eens zijn dat schreeuwen/slaan ed contraproduktief is.
Het is ook wel erg makkelijk om ineens verschil te maken tussen papegaaien in de huiskamer of in het wild. Zowel in het wild als thuis komt er ongewenst gedrag voor. In het wild wordt ongewenst gedrag afgestraft door collega gaaien (of niet als het gedrag bij de sterkste van de groep voorkomt).
In huis zal een papegaai nooit de sterkste mogen worden, dus is een afstraffing wel op zijn plaats.
Aangezien we al vastgesteld hebben dat schreeuwen/slaan contraproduktief is , zal je dat anders moeten doen.
Ik vind dan ook dat Pascal daar een uitstekende methode voor heeft, laat even merken dat de gaai niet de baas van de groep is en vervolgens negeren,

mvg Frank

proppertje

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: februari 02, 2006, 16:36:49 pm »
ieder zijn aanpak natuurlijk  ,maar ik ben voor negeren ,
 zouden er echt mensen zijn die vogels slaan?   dat ze er tegen schreeuwen is bekend  en ook dat gaaien dat weer harder kunnen ,

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #51 Gepost op: februari 02, 2006, 17:31:10 pm »
Ja, natuurlijk bestaan er mensen die hun papegaai slaan... Je hebt nou eenmaal idioten en die heb je

Koko

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: februari 03, 2006, 02:50:53 am »
Ja, natuurlijk bestaan er mensen die hun papegaai slaan... Je hebt nou eenmaal idioten en die heb je

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #53 Gepost op: februari 03, 2006, 08:21:26 am »
Ja, erg... :(   Mensen die hun kinderen slaan kunnen ook hun gaaien slaan als ze blijven schreeuwen of drammen... En gevallen van kindermishandeling komen veel voor. Dus gaaienmishandeling ook.. Alleen de gaaien zullen het nooit vertellen..  :cry: :cry: