Auteur Topic: Discussie over Handopfok, voeding vs. plukken en probleemgedrag  (gelezen 15772 keer)

proppertje

• Gast
Re: Discussie over Handopfok, voeding vs. plukken en probleemgedrag
« Reactie #90 Gepost op: augustus 24, 2006, 02:18:03 am »
Je hebt wel een hele uitgesproken, eenzijdige mening vind ik. Laat ik me maar niet uitspreken over kortwieken of niet. daar zijn ook al talloze topics over geopend en zoals altijd mag iedereen daar zijn eigen mening over vormen. Maar goed ik vind persoonlijk dat jij niet echt open staat voor advies. Alles wat wij zeggen sla jij in de wind, en ik heb het idee dat jij vindt dat je alles beter weet dan wij hier, omdat jij toevallig een papegaai bezit die 70 jaar is.

Tony kreeg bijna elke ochtend wat kiwi, is hij dol op! Tot dat iemand ergens had gelezen dat teveel kiwi toch niet goed is. Nu komt het zelden voor dat Tony nog kiwi krijgt, omdat ik gewoon het risico niet wil lopen dat hij er ziek van wordt oid. Dan maar wat anders, nu vindt ie mandarijn erg lekker en appel.

Dat jij nu je papegaai elke dag steevast die pinda geeft, ondanks alle adviesen het niet te doen, vind ik echt eigenwijs. Hij wordt er echt niet slechter van hoor als hij die pinda niet krijgt, jij beslist gewoon voor hem dat dit beter is. Pinda is gewoon niet goed, klaar.

Dit forum is bedoelt om advies te vragen en te krijgen. Wat je er mee doet moet je uiteraard zelf weten. Ik vind het eerlijk gezegd nogal onbeschoft overkomen dat jij alles maar met een korreltje zout neemt, terwijl iedereen het hier het beste met jou en je papegaai voorheeft. Iedereen steekt ook zijn tijd in jouw vragen en opmerkingen. Dus wat je ermee doet moet je zelf weten, maar het zou wel fijn zijn als je niet bij alles zo in de verdediging gaat..

ik denk dat je ieders mening moet respecteren op een forum ,
ga je ook na waarom elke dag een stukje kiwi slecht zou zijn ? kiwi daar zit vit c in niet echt slecht om daar elke dag een klein stukje van te geven ,zoals ik al eerder tikte wordt er nu ook gezegd dat banaan niet goed is  over een jaar mandarijn of appel ,
ook ik heb een eigen mening en ga na wat er in het voedsel zit wat ik ze voorschotel ,en als jij denkt dat ik het beter weet omdat mijn vogel 70 is zijn dat jouw woorden ,veel van wat je tikt heb ik nooit gezegd en ik heb hier ook nooit maar 1 vraag gesteld  vragen doe ik alleen als ik iets niet weet ,en dit forum gebruik ik om ervaringen uit te wissellen ,ik dacht dat ze ook daarvoor waren , verders neem ik niets met een korrel zout want dat is niet goed voor papegaaien  en ben ik naar mijn idee nog niet echt onbeschoft geweest ,

proppertje

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: augustus 24, 2006, 02:19:19 am »
het is maar hoe je de antwoorden leest van Proppertje
ik kan me trouwens geen topic  herinneren waar Proppertje om advies vraagt ? maar misschien heb ik het over het hoofd gezien ???

Groetjes
Boudewijn

nee ik heb nog niet om advies gevraagd ,maar misschien komt dat ooit nog?

proppertje

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: augustus 24, 2006, 02:21:09 am »
Ik denk dat aan deze discussie geen eind komt. Wat is nl wel goed voor een papegaai, wat hij in het wild eet? Ook niet want dan legt hij inderdaad z'n benodigde km ed af, dus zal de voeding in 't wild iets meer vetten bevatten. Bij gaaitjes is het op het moment net als bij ons mensen er wordt iets geadviseerd wat goed voor ze is en na een paar jaar blijkt juist dit weer verkeerd te zijn. Ik hou het maar bij zoveel mogelijk variatie en hou het vetgehalte in het oog en hoop dat ik het dan goed doe. Blijf alles gewoon op de voet volgen.  ;) Wat het wieken betreft: ieder z'n keus bij mij is het niet van toepassing en de meeste mensen hebben geen ruimte om een grote voliere te plaatsen en willen toch het beste en ze de vrijheid op buiten geven.

gr jeannette

voor het merendeel ben ik het met je eens en krijg ik eindelijk een beleefd antwoord

proppertje

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: augustus 24, 2006, 02:24:41 am »
Nee hij heeft inderdaad niet specifiek om advies gevraagd, maar bepaalde uitspraken ontlokken bepaalde reacties. reacties die in mijn ogen goed bedoeld zijn, maar waar blijkbaar niets mee wordt gedaan.. en dan denk ik dat je misschien beter niets kan zeggen dan ertegen in gaan met: ik doe niets verkeerd want mijn papegaai is de oudste van het forum. als iedereen zo'n houding zou hebben zou dit forum geen nut hebben toch?

En misschien lees ik de antwoorden van Proppertje niet op de goede manier. dan spijt me dat. ik vind alleen wel dat hij de enige is op dit forum (voor zover ik weet) die zo (laks) reageert..

ik denk inderdaad dat je ze niet op de goede manier leest  maar dat vind ik niet erg hoor ,
en laks? ik ?  ik weet zeker van niet en inderdaad nogmaals ik heb niet om advies gevraagd ik zit hier om mijn ervaring en mening te delen met jullie  maar dat zet veel kwaad bloed zo te lezen ?

proppertje

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: augustus 24, 2006, 02:29:01 am »
Ik denk ook dat er aan deze discussie geen einde aan komt. De meningen en opvattingen zijn zo verscihillend. En als er ook nog es uitgedaagd gaat worden, dan is het einde zoek denk ik!

Bljikbaar begrijpen wij Proppertje niet en proppertje staat niet open voor goed bedoelde adviezen. Dus misschien kunnen we er dan nu gewoon weer met zn allen over praten. Over plukken en handopfok e.d.

nogmaals wat voor goedbedoelde adviezen? dat ik geen pinda moet geven weet ik nu wel  dat ik yoghurt mag geven weet ik ook en geen melk maar ook dat wist ik al , dus ik ga proberen alleen nog te lezen en jullie niet meer boos te maken met een andere mening of verhalen dat ik omringd wordt door meerdere zeer oude vogels ,

proppertje

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: augustus 24, 2006, 02:34:59 am »
Hoi Dianne,

Ik heb het net zo gedaan als jij. En dat helpt. En inderdaad, dan denk je daarna... hm, als ik dit lees of dat lees, dan moeten we het misshien toch maar anders doen. Heel grappig blijft dat. Maar het houdt je wel alert.

Over de rest van dit topic:

Over kortwieken ga ik verder hier niet uitwijden. Ik zou het wel fijn vinden als Proppertje ook een beetje haar best wil doen, haar mening enigszins te overdenken, voordat ze deze hier plaatst. Ik vind het gewoon vervelend om bepaalde dingen die gezegd worden door Proppertje te lezen en moet moeite doen om me niet aangevallen te voelen. (ja, dat is mijn probleem, maar het is gelukkig geen vreemde reactie).

Daarnaast is het misschien wel een idee om dan ook maar een topic te starten over het opvoeden van kinderen. Haha.  ;D Ikzelf heb geen kinderen, maar heb dagelijks te maken met ouders van kinderen met een stoornis. En de meeste, overigens, schamen zich voor hun kind. Of voor zichzelf. Omdat niet iedereen zo begripvol is als de meeste mensen hier op het forum zijn wat betreft papegaaien die plukken, bijten of schreeuwen.

Reacties van Proppertje, met zo weinig uitleg in eerste instantie, zorgen er wel voor dat je je gaat schamen en helaas blijven negatieve reacties van mensen vaak beter hangen dan de positieve. Dus Proppertje, als je iets zegt en het daarna aan iedereen persoonlijk moet gaan uitleggen, omdat je het toch anders bedoelde, dan is het leed al geleden... Denk even na over wat je wel bedoelt. Is wel zo handig.

Misschien moet dit topic weer gesplitst worden?  cheesy3

persoonlijke uitleg vond ik nodig omdat er veel mensen reactie gegeven hadden en ik het wel zo beleefd vindt dat te beantwoorden ,
en nadenken voor je wat tikt? de meeste mensen moeten leren goed te lezen en niet gelijk lange tenen tonen ,
overigens erg sneu voor een kind als de ouders zich daarvoor schamen ,

proppertje

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: augustus 24, 2006, 02:36:36 am »
Ik ga geen hout meer op het vuur gooien. Verspilling van de energie... (ben het met iedereen eens (in dit topic) :), behalve proppertje en koko)
Denk dat het bij proppertje niet meer is, als een typisch geval van het laatste woord willen hebben.
Mijn zege heb je. Geluk ermee...

veel dank dan 

proppertje

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: augustus 24, 2006, 02:37:55 am »
weet je wat ik hier nu van vindt, proppertje vertelde hoe zij het deed bij haar jonge gaai, daar werd zij vreselijk over aangevallen, dat zij geeft reactie daar op, en een ieder geeft daar zijn reactie op, prima niks mis mee

ieder heeft zo zijn eigen idee er over, hoe hij of zij met zijn vogel om gaat, alleen het lijkt er hier wel erg op dat GEEN van jullie ooit zelf nagedacht hebt over het hoe en wat.
en als er nu toevallig 2 zijn die niet met de massa mee loopt dan hup wordt je veroordeelt voor het niet verantwoord bezig zijn met je vogeltje

gelukkig heb ik 3 gaaien, proppertje ook en goh we lopen nu toch geen van 2 bij een gedragstherapuet of weet ik veel waar
en weet je waarom omdat het lijkt of wij de enige zijn die zelf kunnen denken
bij deze wens ik een ieder veel plezier in de toekomst met zijn vogeltje
maar mij zul je bij dit zeer kortzichtig gedachten en niet zelf nadenkende mensen niet meer zijn

groetjes
Boudewijn en zijn probleemloze gaaien

sorry hoor maar ik heb 4 gaaien

proppertje

• Gast
« Reactie #98 Gepost op: augustus 24, 2006, 02:39:50 am »
sorry hoor maar kennen mensen hier nu echt gewoon niet tegen commentaar€?
Ik heb hier ook wel eens nare reacties gehad maar nog nooit iemand erop aan gekenen.
Soms hadden ze gelijk en soms niet. Dat leg ik dan uit waarom en hoe.
Als ze het er dan niet mee eens zijn is eerlijk gezegt hun probleem.
Soms kun je ook denken van he misschien hebben hun gelijk en dan leer je er iets van.

Propertje word idd een beetje persoonlijk en aanvallend daar hou ik al helemaal niet van.

1 Tip : Als je hier iets neer zet leg het dan uit.

En koko Je oordeelt nu zelf over de mensen hier en zegt dat hun niet na kunnen denken.
Dat wil niet zeggen dat jij voor mij moet gaan denken.
En voor mij moet gaan beslissen of ik na kan denken of niet.
Je bent te persoonlijk.
Je reactie is misselijk makend en erg kinderachtig.
ALs kinderen het niet kunnen winnen of zich aangevallen voelen worden ze ook kwaad

En nog iets volgens mij heeft jefta nog steeds de oudste gaai :P

Vriendelijk groeten wesly

ging het om de oudste gaai?  is dat belangrijk dan?

proppertje

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: augustus 24, 2006, 02:41:41 am »
ben nu af en toe nog leiding gevende van de scouting
daar kom je dat ook vaak tegen.

:offtopic:

proppertje

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: augustus 24, 2006, 02:59:44 am »
Jammer dat t zo gaat hoor :( En t valt me echt erg tegen van proppertje en koko dat ze zo alwetend doen...maar wel iedere keer duidelijk laten merken dat ze tegelijkertijd niets van de "massa"willen aannemen.Dingen aannemen en zelf nadenken kan dus niet?Waar denk je dan overna? ??? Een paar jaar probleemloze gaaien betekent ALTIJD probleemloze gaaien ??? Dat zou ik zelf niet durven beweren :( Eerst was t leuk om met je te praten op forums koko...maar ineens weet en doe je alles beter dan de massa ??? Waarom heb je die briljante omslag en het geheim nooit gedeeld?

Nou ja, ik vind t jammer, maar wens jullie wel veel geluk met je vogels. :-* Ik wil toch nog graag een keer quoten wat al vaker gequote is...maar ik zag dat er nooit op gereageerd werd :-[ Mag dat moderators? Nml gaat t niet om t vet in de pinda prop en koko...maar om de schimmels. In veevoer (wat streng gecontroleerd wordt) MAG niet eens zomaar pinda zitten. En wat is t probleem om deze gewoonte te doorbreken? Mijn vogels kregen ze ook hoor, maar ik geef ze NIET! en weet je? Laatst wilde iemand ze een pinda geven en ik maakte er voor die ene keer geen probleem van...ze lusten ze nu niet eens meer :) Overigens...rare papegaai die in de natuur pindas opgraaft...dus daarvoor hoef je ze ook niet te geven :) Nog 1 keer de reden waarom pindas afgeraden worden...en als Proppertje of Koko nog zin heeft...zou ik graag weten waarom ze hier overheen stappen :-*

ikvind dat je erg in het meervoud praat ik heb nergens gezegd dat ik op zou stappen   ja dat stukje over pinda's heb ik tijden geleden ook gelezen op het internet dus het was oud voor mij  en waarom ik nu nog dagelijks een pinda geef?omdat er op pinda's een grote controle staat , ik niet de goedkope geef
maar waarom krijg ik geen commentaar op mijn verhaal waarin staat dat bananen ook al slecht zijn ?dat ik een papje bleef geven omdat dat handig is voor medicijnen en ontworming?daar wordt toch ook geen reactie op gegeven?
ik heb de laatste 2 dagen veel beantwoord  ook vrij onbeschofte stukjes naar mij toe  ik ben nog steeds beleefd gebleven  wat ik niet van jullie allemaal kan zeggen ,ik heb niemand boos willen maken en zelf zou ik me van mijn leven niet boos maken op een forum omdat ik dat als ontspanning zie , nu deze ontspanning kost mij iets teveel tijd  dus als ik al kom dan lees ik gewoon even jullie stukjes mee.maar zeker niet dagelijks meer ,

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #101 Gepost op: augustus 24, 2006, 05:52:44 am »
ging het om de oudste gaai?  is dat belangrijk dan?

schijnbaar vond jij dit wel belangrijk jij kaarte  dit aan.

Cosch

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: augustus 24, 2006, 06:54:59 am »
Ok ik denk dat het allemaal helemaal duidelijk is wat proppertje betreft. Het heeft geen zin om nu nog verder te discussieren over Proppertje en haar gaaien! De standpunten zijn duidelijk!

Daarom gaan we bij deze weer (meer) On-topic.

Sanco

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: augustus 24, 2006, 08:57:10 am »
Ok ik denk dat het allemaal helemaal duidelijk is wat proppertje betreft. Het heeft geen zin om nu nog verder te discussieren over Proppertje en haar gaaien! De standpunten zijn duidelijk!

Daarom gaan we bij deze weer (meer) On-topic.

Helemaal mee eens, ik vind dit echt een ongezellig topic en het is ook helemaal niet mijn bedoeling om Proppertje aan te vallen want de andere verhalen die hij heeft geschreven over proppertje vond ik wel echt super om te lezen. Ieder moet verder ook voor zich weten hoe en wat, en wie ben ik om daar wat van te zeggen?? Sorry alsnog off topic maar dat wou ik nog even zeggen  :)

Dorian

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: augustus 24, 2006, 13:44:37 pm »
Oja, nog wel even over de bananen, maar dat is deels off topic en deels on topic:

ik geloof en weet niet zeker, dat veel banaan niet goed is. maar dat is om dezelfde reden als bij mensen en alle dieren. het kan het darmkanaal verstoppen.
kiwi is helemaal niet ongezond geloof ik. misschien de pitjes? ik weet niet of daar net als bij appels enzo blauwzuur inzit? of iets anders?

en een papje is eigenlijk wel handig. of dat nou wel of niet met yoghurt is. je hebt wel gelijk dat wanneer ze een keer medicijnen moeten, papjes ideaal zouden kunnen zijn. tenzij ze net zo eigenwijs zijn als mijn paarden. die voerde ik voor de zekerheid steeds lekker dingen (appelmoes, stroopmengelingen enz.) uit een spuit, zodat als ze de wormkuur moeten hebben, ze die ook wilden. Nou, niet dus.