Auteur Topic: Discussie over Handopfok, voeding vs. plukken en probleemgedrag  (gelezen 15767 keer)

Dorian

• Gast
Re: Discussie over Handopfok, voeding vs. plukken en probleemgedrag
« Reactie #75 Gepost op: augustus 23, 2006, 14:38:40 pm »
Hoi Dianne,

Ik heb het net zo gedaan als jij. En dat helpt. En inderdaad, dan denk je daarna... hm, als ik dit lees of dat lees, dan moeten we het misshien toch maar anders doen. Heel grappig blijft dat. Maar het houdt je wel alert.

Over de rest van dit topic:

Over kortwieken ga ik verder hier niet uitwijden. Ik zou het wel fijn vinden als Proppertje ook een beetje haar best wil doen, haar mening enigszins te overdenken, voordat ze deze hier plaatst. Ik vind het gewoon vervelend om bepaalde dingen die gezegd worden door Proppertje te lezen en moet moeite doen om me niet aangevallen te voelen. (ja, dat is mijn probleem, maar het is gelukkig geen vreemde reactie).

Daarnaast is het misschien wel een idee om dan ook maar een topic te starten over het opvoeden van kinderen. Haha.  ;D Ikzelf heb geen kinderen, maar heb dagelijks te maken met ouders van kinderen met een stoornis. En de meeste, overigens, schamen zich voor hun kind. Of voor zichzelf. Omdat niet iedereen zo begripvol is als de meeste mensen hier op het forum zijn wat betreft papegaaien die plukken, bijten of schreeuwen.

Reacties van Proppertje, met zo weinig uitleg in eerste instantie, zorgen er wel voor dat je je gaat schamen en helaas blijven negatieve reacties van mensen vaak beter hangen dan de positieve. Dus Proppertje, als je iets zegt en het daarna aan iedereen persoonlijk moet gaan uitleggen, omdat je het toch anders bedoelde, dan is het leed al geleden... Denk even na over wat je wel bedoelt. Is wel zo handig.

Misschien moet dit topic weer gesplitst worden?  cheesy3

Sanco

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: augustus 23, 2006, 15:10:36 pm »

Reacties van Proppertje, met zo weinig uitleg in eerste instantie, zorgen er wel voor dat je je gaat schamen en helaas blijven negatieve reacties van mensen vaak beter hangen dan de positieve. Dus Proppertje, als je iets zegt en het daarna aan iedereen persoonlijk moet gaan uitleggen, omdat je het toch anders bedoelde, dan is het leed al geleden... Denk even na over wat je wel bedoelt. Is wel zo handig.

:thumsup: :good:

giggles

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: augustus 23, 2006, 15:20:58 pm »
Ik ga geen hout meer op het vuur gooien. Verspilling van de energie... (ben het met iedereen eens (in dit topic) :), behalve proppertje en koko)
Denk dat het bij proppertje niet meer is, als een typisch geval van het laatste woord willen hebben.
Mijn zege heb je. Geluk ermee...

Jarie

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: augustus 23, 2006, 15:58:24 pm »
haleluja amen.einde.

Koko

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: augustus 23, 2006, 16:48:15 pm »
weet je wat ik hier nu van vindt, proppertje vertelde hoe zij het deed bij haar jonge gaai, daar werd zij vreselijk over aangevallen, dat zij geeft reactie daar op, en een ieder geeft daar zijn reactie op, prima niks mis mee

ieder heeft zo zijn eigen idee er over, hoe hij of zij met zijn vogel om gaat, alleen het lijkt er hier wel erg op dat GEEN van jullie ooit zelf nagedacht hebt over het hoe en wat.
en als er nu toevallig 2 zijn die niet met de massa mee loopt dan hup wordt je veroordeelt voor het niet verantwoord bezig zijn met je vogeltje

gelukkig heb ik 3 gaaien, proppertje ook en goh we lopen nu toch geen van 2 bij een gedragstherapuet of weet ik veel waar
en weet je waarom omdat het lijkt of wij de enige zijn die zelf kunnen denken
bij deze wens ik een ieder veel plezier in de toekomst met zijn vogeltje
maar mij zul je bij dit zeer kortzichtig gedachten en niet zelf nadenkende mensen niet meer zijn

groetjes
Boudewijn en zijn probleemloze gaaien

babalou

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: augustus 23, 2006, 17:32:04 pm »
nou ja zeg WTF

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #81 Gepost op: augustus 23, 2006, 17:32:36 pm »
weet je wat ik hier nu van vindt, proppertje vertelde hoe zij het deed bij haar jonge gaai, daar werd zij vreselijk over aangevallen, dat zij geeft reactie daar op, en een ieder geeft daar zijn reactie op, prima niks mis mee

ieder heeft zo zijn eigen idee er over, hoe hij of zij met zijn vogel om gaat, alleen het lijkt er hier wel erg op dat GEEN van jullie ooit zelf nagedacht hebt over het hoe en wat.
en als er nu toevallig 2 zijn die niet met de massa mee loopt dan hup wordt je veroordeelt voor het niet verantwoord bezig zijn met je vogeltje

gelukkig heb ik 3 gaaien, proppertje ook en goh we lopen nu toch geen van 2 bij een gedragstherapuet of weet ik veel waar
maar mij zul je bij dit zeer kortzichtig gedachten en niet zelf nadenkende mensen niet meer zijn

groetjes
Boudewijn en zijn probleemloze gaaien

sorry hoor maar kennen mensen hier nu echt gewoon niet tegen commentaar€?
Ik heb hier ook wel eens nare reacties gehad maar nog nooit iemand erop aan gekenen.
Soms hadden ze gelijk en soms niet. Dat leg ik dan uit waarom en hoe.
Als ze het er dan niet mee eens zijn is eerlijk gezegt hun probleem.
Soms kun je ook denken van he misschien hebben hun gelijk en dan leer je er iets van.

Propertje word idd een beetje persoonlijk en aanvallend daar hou ik al helemaal niet van.

1 Tip : Als je hier iets neer zet leg het dan uit.

En koko Je oordeelt nu zelf over de mensen hier en zegt dat hun niet na kunnen denken.
Dat wil niet zeggen dat jij voor mij moet gaan denken.
En voor mij moet gaan beslissen of ik na kan denken of niet.
Je bent te persoonlijk.
Je reactie is misselijk makend en erg kinderachtig.
ALs kinderen het niet kunnen winnen of zich aangevallen voelen worden ze ook kwaad

En nog iets volgens mij heeft jefta nog steeds de oudste gaai :P

Vriendelijk groeten wesly

Dorian

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: augustus 23, 2006, 18:20:05 pm »

Nou zeg, wat kun jij goed nadenken.

Wees er trots op!
Maar oordeel niet over alle anderen...

Beetje jammer Boudewijn...

1 Tip : Als je hier iets neer zet leg het dan uit.

En koko Je oordeelt nu zelf over de mensen hier en zegt dat hun niet na kunnen denken.
Dat wil niet zeggen dat jij voor mij moet gaan denken.
En voor mij moet gaan beslissen of ik na kan denken of niet.
Je bent te persoonlijk.
Je reactie is misselijk makend en erg kinderachtig.
ALs kinderen het niet kunnen winnen of zich aangevallen voelen worden ze ook kwaad

Vriendelijk groeten wesly

Hahaha Wesly. Ik hoor zulke verwijten inderdaad over en weer in mijn klas.
Maar ook volwassenen gedragen zich vaak zo wanneer ze zich aangevallen voelen of erg boos zijn.

Denk dat we ons er gewoon niet druk over moeten maken (hoewel ik hier intens boos van word eigenlijk, maar goed).

Laten we het gewoon leuk houden.
Ik heb heel hard geprobeerd Proppertje in haar waarde te laten en ook Koko zal ik niet gaan afzeiken hier.
Maar wilde wel even mijn mening geven.

Respect Man!!!! (en vrouw)(en allemaal)( :) )

hihihihi  cheesy2

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #83 Gepost op: augustus 23, 2006, 18:23:01 pm »
ben nu af en toe nog leiding gevende van de scouting
daar kom je dat ook vaak tegen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #84 Gepost op: augustus 23, 2006, 18:24:21 pm »
Jammer ja...  ??? Had nog wel graag foto's gezien van jullie amazones en grijsjes... Maar ja,, Dan maar niet! :(

Sanco

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: augustus 23, 2006, 19:49:57 pm »
alleen het lijkt er hier wel erg op dat GEEN van jullie ooit zelf nagedacht hebt over het hoe en wat.

ik weet niet hoor, maar 9 vd 10 mensen die hier zich nieuw aanmelden op het forum doen dat JUIST omdat ze zich willen verdiepen in het papegaaien gebeuren VOORDAT ze er 1 aanschaffen. (waaronder ik). En ookal zal ik over 10 jaar nog steeds niet alles weten over het 'hoe en wat', ik luister wel naar mensen hun adviezen en doe er wat mee, en ga niet zeggen van goh, zijn pinda's slecht?? Nou, die van mij heeft nergens last van hoor, dus ik doe het maar gewoon. totdat ie ineens dood onder in zijn kooi ligt en dan is het janken geblazen en kan ik denken van had ik het maar niet gedaan.

En de massa waar jij het over hebt: iedereen denkt hier inderdaad allemaal een beetje hetzelfde over opvoeden, voeding etc, en dat komt echt niet alleen omdat iedereen maar met de massa meeloopt, nee die mensen spreken uit ervaring! Ik ben zwaar blij met dit forum en ik hoop ook dat ik hier nog héél veel (domme) vragen kan stellen want uiteindelijk word ik er alleen maar beter van, en mijn papegaai ook!  :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #86 Gepost op: augustus 23, 2006, 20:35:18 pm »
héhé iedereen  secret okéé ?

giggles

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: augustus 24, 2006, 00:38:43 am »
Zit wel op me lip te bijten, maar ik hou me mond.
Ik doe niet mee aan dit welles nietus spelletje  :-[
(zeg alweer te veel)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #88 Gepost op: augustus 24, 2006, 00:41:48 am »
Ik vind het zó goed dat je je zo inleest en leert.. :thumsup:  en dat je niet impulsief begint aan een papegaai! Het lijkt erop dat je al heel veel geleerd hebt en dat je er pas aan begint als je er helemaal klaar voor bent! Ik wil zelf ook een opvangpapegaai als er hier éen bijkomt! ;)

Dank je Loes! Neemt niet weg dat ik iedere keer als ik even niets te doen heb of aan de wandel ben ik denk goh nu had ik een gaaitje bij me kunnen hebben. Wachten duurt lang maar ik heb nu een hele drukke tijd (tijdelijke drukte door vrijwilligerswerk) tot april en kan een gaai dit echt niet aan doen. En...... ik begin jullie onderhand te vervelen hier met mijn "droomwens"  :-[

Hoi Dianne,

Ik heb het net zo gedaan als jij. En dat helpt. En inderdaad, dan denk je daarna... hm, als ik dit lees of dat lees, dan moeten we het misshien toch maar anders doen. Heel grappig blijft dat. Maar het houdt je wel alert.

Ik heb je verhaal en foto's ook gevolgd van jullie vogel (hij heet toch :-[ ) Pinkey.  :thumsup:
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2006, 00:45:33 am door Dianne »

Tommy

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: augustus 24, 2006, 01:11:04 am »
Jammer dat t zo gaat hoor :( En t valt me echt erg tegen van proppertje en koko dat ze zo alwetend doen...maar wel iedere keer duidelijk laten merken dat ze tegelijkertijd niets van de "massa"willen aannemen.Dingen aannemen en zelf nadenken kan dus niet?Waar denk je dan overna? ??? Een paar jaar probleemloze gaaien betekent ALTIJD probleemloze gaaien ??? Dat zou ik zelf niet durven beweren :( Eerst was t leuk om met je te praten op forums koko...maar ineens weet en doe je alles beter dan de massa ??? Waarom heb je die briljante omslag en het geheim nooit gedeeld?

Nou ja, ik vind t jammer, maar wens jullie wel veel geluk met je vogels. :-* Ik wil toch nog graag een keer quoten wat al vaker gequote is...maar ik zag dat er nooit op gereageerd werd :-[ Mag dat moderators? Nml gaat t niet om t vet in de pinda prop en koko...maar om de schimmels. In veevoer (wat streng gecontroleerd wordt) MAG niet eens zomaar pinda zitten. En wat is t probleem om deze gewoonte te doorbreken? Mijn vogels kregen ze ook hoor, maar ik geef ze NIET! en weet je? Laatst wilde iemand ze een pinda geven en ik maakte er voor die ene keer geen probleem van...ze lusten ze nu niet eens meer :) Overigens...rare papegaai die in de natuur pindas opgraaft...dus daarvoor hoef je ze ook niet te geven :) Nog 1 keer de reden waarom pindas afgeraden worden...en als Proppertje of Koko nog zin heeft...zou ik graag weten waarom ze hier overheen stappen :-*

Om met de pinda’s te beginnen, kunnen we zeggen dat een voer dat pinda’s als bestanddeel heeft niet serieus kan worden genomen. Al sinds de jaren zeventig is bekend dat pinda’s zeer slecht zijn voor papegaaien. Ten eerste omdat het teveel calorieën bevat waardoor papegaaien zeer snel een overgewicht ontwikkelen. Ten tweede omdat pinda’s nogal eens begroeid zijn met een schimmel die het giftige aflatoxine produceert. Dit gif wordt opgestapeld in de lever van de vogel en is in kleine hoeveelheden al schadelijk en in grote hoeveelheden dodelijk. Eenmaal in het lichaam aanwezig zal dit gif niet meer uit het lichaam verwijderd kunnen worden. Dus zelfs 1 per dag lijkt mij niet goed hoor...  

Het stukje over gif lijkt me dat dat voor zich spreekt... ?? Volgens mij wordt dat echt niet minder als je vogel voldoende lichaamsbeweging heeft.? En wat is voldoende? Hoeveel km legt een papegaai in het wild wel niet af?