Hoi Dianne,
Ik heb het net zo gedaan als jij. En dat helpt. En inderdaad, dan denk je daarna... hm, als ik dit lees of dat lees, dan moeten we het misshien toch maar anders doen. Heel grappig blijft dat. Maar het houdt je wel alert.
Over de rest van dit topic:
Over kortwieken ga ik verder hier niet uitwijden. Ik zou het wel fijn vinden als Proppertje ook een beetje haar best wil doen, haar mening enigszins te overdenken, voordat ze deze hier plaatst. Ik vind het gewoon vervelend om bepaalde dingen die gezegd worden door Proppertje te lezen en moet moeite doen om me niet aangevallen te voelen. (ja, dat is mijn probleem, maar het is gelukkig geen vreemde reactie).
Daarnaast is het misschien wel een idee om dan ook maar een topic te starten over het opvoeden van kinderen. Haha.

Ikzelf heb geen kinderen, maar heb dagelijks te maken met ouders van kinderen met een stoornis. En de meeste, overigens, schamen zich voor hun kind. Of voor zichzelf. Omdat niet iedereen zo begripvol is als de meeste mensen hier op het forum zijn wat betreft papegaaien die plukken, bijten of schreeuwen.
Reacties van Proppertje, met zo weinig uitleg in eerste instantie, zorgen er wel voor dat je je gaat schamen en helaas blijven negatieve reacties van mensen vaak beter hangen dan de positieve. Dus Proppertje, als je iets zegt en het daarna aan iedereen persoonlijk moet gaan uitleggen, omdat je het toch anders bedoelde, dan is het leed al geleden... Denk even na over wat je wel bedoelt. Is wel zo handig.
Misschien moet dit topic weer gesplitst worden?