Auteur Topic: Harrisons: compleet of van alles erbij geven?  (gelezen 17560 keer)

Cheetah

• Gast
Re: Harrisons: compleet of van alles erbij geven?
« Reactie #45 Gepost op: mei 23, 2005, 17:05:25 pm »
Ik zou zeggen, voer je papegaai om de 3 maanden weer een andere pellet, kijk waar hij het beste op reageert, blijf die dan gebruiken. Het is nog wel noodzakelijk om ongeveer 1 keer per week zaadmengsels te geven, zodat de krop en de maag wel in beweking blijft. Ik denk niet dat er een slechte pellet is. De ene papegaai reageert er positiever of negatiever op dan de andere. Het valt mij wel op dat je bijna nergens iets negatiefs leest over de harissons voor grijsjes. Ook op verschillende amerikaanse papegaaien forums lees je hier zelden iets negatiefs over. Het zelfde geld voor Kaytee's, alleen wennen de vogels er minder snel aan. Maar ja, die hebben dan ook een andere prijskaartje.

Reina

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: juli 07, 2005, 13:15:38 pm »
waar kun je de pellets kopen? kan dat ook online? en wat kost het eigenlijk?
en hoelang doe je met 1 zo'n zak of pak?

senna

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: juli 07, 2005, 14:35:56 pm »
Hoi,

Nutribird, Pretty-bird en Kaytee kan je in dierenwinkels kopen. Het is afhankelijk van welke leverancier de dierenwinkel heeft. Vaak moet je het bestellen.

Eco-bird moet je online bestellen via hun site en Harrison gaat via de dierenarts.

Harrison staat in Nederland goed aangeschreven maar dit komt ook een beetje door Hooimeyer, die is ook de importeur. In amerika is Harrison stukken goedkoper en niet zo populair. Daar is Noah's Ark heel populair en kan je hier niet krijgen. Helaas.

gr corina

Reina

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: juli 07, 2005, 14:45:01 pm »
ik wilde eco-bird gaan bestellen op hun site maar de bestelling wil niet. als ik bv op bestellen druk dan krijg ik een venstertje met dit erop:
Bestellen
Selecteer de gewenste optie(s).
Product: E.AFRI.MED4KG
Prijs: 29.35
Aantal: 1

--------------------------------------------------------------------------------
en druk ik op het knopje naar de kassa en dan doet ie niks.
wat doe ik fout?

arie

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: juli 07, 2005, 14:49:30 pm »
je kan ook gewoon maile de bestellingen gaan idere woens dag weg
of ouderwets bellen

Reina

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: juli 07, 2005, 15:36:29 pm »
nou weet ik niet of ik het goed gedaan heb.
ik heb op http://www.happybird.nl/ het bestelformulier ingevuld en daar vroegen ze de artikkelnr maar die staat nergens op de site, dus heb ik die artikkelnr van de eco-bird site genomen, ik dacht namelijk dat het dezelfde was. dus ik heb dat zo besteld.
kan dat ook/ of heb ik het toch fout gedaan?

Cosch

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: juli 07, 2005, 15:39:03 pm »
hahahaha! Nee dat zijn 2 verschillende bedrijven!
Waarom bel je niet gewoon naar Eco Bird? Is toch veel makkelijker?

Gr Corina

Reina

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: juli 07, 2005, 15:41:41 pm »
oh ships, ik heb al wel over gemaakt

Cosch

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: juli 07, 2005, 15:47:27 pm »
Moet je even terug laten halen door de bank. Kan tot 3 weken na over maken!

Gr Corina

Reina

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: juli 07, 2005, 16:12:29 pm »
kon niet meer terug gehaald worden ( het geld) dus heb ik happybird maar even gebeld. het komt zo ie zo goed, ik krijg gewoon african special. moet vanavond nog eventjes bellen en dan komt het wel goed.

dit word de 1e keer dat ik pellets ga gebruiken. ik hoop dat jojo het wel eet.
Ik heb nu al zo'n helemiddag alleen een bak fruit met ranja en ei voer in haar kooi hangen en vanavond krijgt ze pas weer haar voer (zaden) ze eet mij te veel zonnepitten, dus dan maar even zo.
doe ik dit wel goed.?

Cosch

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: juli 07, 2005, 17:11:04 pm »
Jaja! Dus je wilde Eco bird en nu krijg je voer van Happybird? Dus nu ga je voortaan voer van Happybird geven? Wil je dat wel?

Je kunt de betaling laten storneren hoor! Moet elke bank doen!
Het kan alleen niet als je een eenmalige incasso laat doen! Maar dan moet je praten met Happybird. Je kunt natuurlijk ook een speeltje uitzoeken bij Happybird en dan alsnog voor Eco bird kiezen!

???

Gr Corina

Reina

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: juli 07, 2005, 17:29:38 pm »
Ik ga dit keer voor happybird, want dat is al in feite opgelost. en die krijg ik gewoon opgestuurt. de volgendie keer kan ik wel eco bird gaan gebruiken.
maar wat is het verschil dan eigenlijk? want zij verkopen ook african special. 

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #57 Gepost op: juli 07, 2005, 19:54:05 pm »
Het is gewoon geen Ecobird. Ecobird is puur biologisch zonder geur of smaakstoffen. Ik lees dat de Happybird/Wagner alleen een natuurlijk kokosaroma gebruikt. Het klinkt mij helemaal niet zo verkeerd allemaal hoor. Volgens mij kan het best een goede pellet zijn. Het is alleen zo, dat als je de keer daarop Ecobird gaat geven, Jojo wéér moet overschakelen en het moet leren eten...  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: juli 07, 2005, 20:44:22 pm »
Precies, dat bedoel ik!  ;D

Gr Corina

Reina

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: juli 08, 2005, 08:58:58 am »
wat is er nou mis met happybird pellets? ik heb zelfs van de fabrikant van happybird gehoort dat eco bird de pellets heeft gejat/gecopieerd van happybird.
ik snap niet echt waarom jullie zo hameren op harrisons en eco bird.