Auteur Topic: Eco-Bird  (gelezen 46038 keer)

Cheetah

• Gast
Re: Eco-Bird
« Reactie #30 Gepost op: april 04, 2005, 22:45:32 pm »
Hoi,

Zoals er een paar van jullie al weten, voerde ik mijn vogels Nutribird.
Jodie deed het niet goed op de Nutri, tenminste zijn maag werkte er niet goed op, hij had te vaak waterige ontlasting.
Soms was het een plasje water met een groene sliert.
Reden voor mij om over te stappen op Eco.
Eco doen de vogels het goed op, zowel jodie als dino.
De ontlasting heeft weer een dikke vaste vorm en is (net als alle pellet) donker van kleur (meestal bruin).
Ook voer ik er eivoer en een schepje zaad er appart bij.
De vogels zitten goed in hun veren en zijn conditioneel top.
Naar mijn mening moet je naast de pellet ook gewoon je andere dingen erbij voeren, zoals zaad, groente en fruit.

Wickingh

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: april 04, 2005, 22:50:32 pm »
Beste Corina,

zoals ik al eerder zei iedereen moet het voor zichzelf uitmaken.De reden dat ik het niet zou willen gebruiken , ik heb van erg veel verschillende kanten negatieve berichten gehoord over nutribird. Aangezien ik het ook niet zeker weet neem ik geen risico, maar het staat jou en andere nutribird gebruikers vrij om dit wel te doen. Ik oordeel niet ik waarschuw alleen,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #32 Gepost op: april 05, 2005, 10:22:48 am »
Het NOP draait op Nutribird. 100 %. Zouden ze dat doen als ze wisten dat vogels hier aan sterven? Nee. Ik vind het overdreven. Maar.....dit is mijn mening. Ieder moet doen wat hij/zij wil.

gr corina

Het NOP draait op Nutribird omdat dat een sponsorkwestie is... Dat maakt het heel voordelig. Harrisons is uiteraard niet te betalen voor zo'n park, ze kunnen niet anders.. ;)

Je hebt gelijk als je je eigen conclusies trekt.. Iedereen doet dat volgens mij. Ik ben dus ook van de Nuitribird afgestapt, omdat ik er geen goed gevoel over had, de kleurtjes, de zachtheid, het geurtje... Eco en Harrisons komen veel natuurlijker over.
En natúúrlijk zaad en fruit etc. erbij..

dierengekke

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: april 05, 2005, 21:53:36 pm »
Ik voerde mijn papegaaien 2 jaar lang Nutribird en de ontlasting was erg zacht en stonk. De vogels zagen er wel goed uit. Ik ben 2 maanden geleden overgestapt op Eco Bird, de papegaaien aten het meteen en ze hebben een goede ontlasting. Soms geef ik zaad erbij, maar ze eten net zo goed van de pellets. Wel krijgen ze elke dag groente en fruit.
Maar een probleem heb ik wel, ik heb de gaaien samen in een hele grote kooi, ze eten dus uit de zelfde bakjes. En amazone, een aratinga en 2 grijsjes. Voor welk Eco Bird moet ik nu kiezen ? Ik kan ze niet apaart voeren dus. Ik heb nu Eci Line medium, dat rieden ze mij aan, maar dat is eigenlijk niet voor de grijsjes. Ik geef er wel een beetje Gistocal bij.
Groetjes Ute

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #34 Gepost op: april 05, 2005, 21:58:47 pm »
Ja, dat is moeilijk... De enige oplossing die ik zou weten is het mengen van de African grey en die andere..  ;)

dierengekke

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: april 05, 2005, 22:05:24 pm »
Ja, daar dacht ik ook al over. het moet ook geen van hun tekort komen,
groetjes ute

Wickingh

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: april 05, 2005, 22:52:08 pm »
Hai,

dat is idd een probleem, amazones moeten vetarme brokken hebben en grijze moeten extra kalk hebben, dus dat vloekt met elkaar.
Van aratinga's weet ik niets maar die zal ook een andere voeding nodig hebben.

mvg Frank

dierengekke

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: april 07, 2005, 09:48:03 am »
Het probleem is opgelost, ik heb de tweede kooi er weer bijgezet en zitten de grijsjes apart en heb gisteren meteen voor bijde soorten voer bij besteld,
groetjes Ute

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #38 Gepost op: april 07, 2005, 09:48:47 am »
 :thumbsup: Goeie oplossing!!

dierengekke

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: april 07, 2005, 10:56:06 am »
Ja, wel jammer, maar wel de enige goede oplossing,
groetjes ute ;D

terra

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: april 07, 2005, 18:31:00 pm »
heb vandaag de eco pellets binnen gehad en natuurlijk meteen laten proeven en gekeken wat de reactie hierop was. coco ging er meteen op af en knabbelde er zo`n beetje op. hij moest wel toegeven dat ie het best lekker vond want hij heeft er ook een paar stukjes van gegeten.
terra had geen belangstelling.
later in de kooi had ik de bakjes half pretty en half eco gedaan. ik denk hup meteen maar beginnen.
terra nam er een in dr snavel knabbelde eraan aan schudde toen heftig met dr hoofd en keek mij aan van wat heb je me nou weer voor iets ranzigs voorgezet.
vanavond tijdens de routine klus van groenten en poep uit de kooi halen meteen de meeste pellets van pretty eruit gehaald.
morgen beginnen we heel streng volgens de methode die op het briefje staat.
vanavond krijgen ze ook weer een bakje gemengd voer ben benieuwd.
houden jullie je aan de hoeveelheden die ze voorschrijven?
gr angela :thumbsup:

Wickingh

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: april 07, 2005, 19:05:42 pm »
Hai Angela,

nee ik houd me niet aan de voorgeschreven maten. Ik kijk wat de behoefte is en naar aanleiding daarvan , bepaal ik zelf wat de maat is.De ene papegaai is veel activer dan de ander en heeft zodoende  meer of minder nodig .Dat kan je binnen een week ongeveer uitvinden. Als een vogel elke dag een restant over heeft dan is het te veel is de bak elke dag leeg kan het te weinig zijn.Doseer het zo dat ze meestal niets overlaten.Sommige mensen geven onbeperkt voedsel .Ik denk dat diverse vogels zoals kaketoe's te snel vervetten en dat daarom een limiet moet zijn aan de hoeveelheid.

mvg Frank

terra

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: april 07, 2005, 20:08:39 pm »
bovendien spelen zo ook veel met hun eten waardoor er veel op de grond terecht komt. terra gooit regelmatig hele klauwen vol over dr kop heen. dat beest is niet goed wijs. of ze verstopt het onder dr vleugels met de nodige blaasgeluidjes. is dit nou ook broedgedrag? ;D
gr angela

dierengekke

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: april 07, 2005, 20:14:23 pm »
Hebben jullie er altijd een houdbaarheidsdatum op staan ? ik kreeg vandaag ook mijn 9 kg emmer, maar er staat geen datum op. ik hoop dat het vers is, mijn emmer Ecobird voor de amazone is een half jaar houdbaar,
groetjes Ute

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #44 Gepost op: april 07, 2005, 20:19:06 pm »
Ik had daar ook mijn bedenkingen bij toen ik destijds de emmer kreeg,, heb er over gemaild, maar ze zeiden dat mijn emmer zeker 9 maanden houdbaar was (voor de grijsjes)... ;)