Auteur Topic: Eco-Bird  (gelezen 46174 keer)

terra

• Gast
Re: Eco-Bird
« Reactie #75 Gepost op: april 19, 2005, 17:43:50 pm »
wilde jullie even laten weten hoe het nu met de pellets gaat. had geprobeert om ze op eco over te zetten maar dat wilden ze eerst niet eten. en wat schetst mijn verbazing nu ik het voer mix met andere pellets eten ze eerst de eco pellets op en daarna pas de rest. heel apart. geef ze nu een gedeelte eco en pretty bird en alles gaat op.
terra blijft stug doorgaan met het op de grond gooien van haar voer maar eet het dan wel van de grond op.
gr angela :P

Wickingh

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: april 19, 2005, 17:50:07 pm »
Hai,

zo zie je maar , niet te snel de moed opgeven  :thumbsup: ,

mvg Frank

terra

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: april 19, 2005, 20:19:28 pm »
ja goed he. moet ook wat vasthoudender zijn maar ben een beetje een watje als het om mijn vogels gaat
gr angela :)

senna

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: april 19, 2005, 23:07:57 pm »
Angela,

Bij mij eten ze het ook gemixed. Ik heb verschillende soorten pellets en dat vinden ze wel lekker. Eco alleen eten ze niet.

gr corina

Cheetah

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: april 21, 2005, 09:49:58 am »
Zelf heb ik voor Jodie P15 gemixed met Eco (ik had nog P15 over namelijk), elke dag krijgt hij een volle eetlepel pellet en een eetlepel zaadmix. Alles word opgegeten.

Dino krijgt alleen maar pellet waar van ik de helft elke dat weer als zaagsel onder in zijn kooi terug vind :D

pipo

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: april 21, 2005, 15:26:06 pm »
Hoi,
Ik heb een vraagje mbt. pellets, ik denk dat het niet uitmaakt wat voor merk, maar hoeveel moeten ze hier eigenlijk van eten per dag (ongeveer).Ik heb dus 2 dagen gevoerd en hij eet er vrij weinig van, maar z'n ontalsting is eigenlijk best wel goed.
mvg  :CENS

pipo

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: april 21, 2005, 15:28:18 pm »
Hmmm, ik lees net hiervoor dat Cheetah 1 eetlepel geeft en 1 eetl zaad. Is er dus zo weinig genoeg?

Wickingh

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: april 21, 2005, 20:25:42 pm »
Hai,

ik denk dat het wel uitmaakt wat voor merk, maar dat zal je voor jezelf moeten uitmaken.
Ik denk dat cheetah heel goed weet wat voldoende is voor zijn vogel. Er is geen vogel gelijk nl.
Als jouw vogel goed eet moet jezelf uitvogelen wat de juiste hoelveelheid is. Altijd de voerbak leeg dan geef je te weinig is de bak elke dag vol geef je te veel.

mvg Frank
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2005, 16:49:47 pm door Wickingh »

pipo

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: april 22, 2005, 14:30:36 pm »
Hallo
Oh, dat wist ik niet ik dacht pellets zijn pellets, e rzal wel wat verschil inzitten, maar ik dacht dat  de basis dingen overal ongeveer hetzelfde waren. Ik kan bjna niet geloven dat dan 1 eetlepel genoeg is, als ik zie hoeveel keer mijn grijze per dag naar zijn voerbakje gaat. Ik geef hem per dag zo'n heel bakje met half pellets half zaad en dat gaat zo goed als op. Er valt ook wel het een en ander naast, maar toch. Pellets blijven wel over, maar ik dacht niet alles.

luc

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: april 22, 2005, 14:48:11 pm »
Hallo

Ik las op de verpakking van diverse producten dat er "ruwe as" in zat , zit dit ook in de eco bird pallets ?
Waar is dit voor? is dit natuurlijk as of dierlijk ?
zo, weer wat vragen voor de liefhebber ;) alvast bedankt.

Wickingh

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: april 22, 2005, 15:19:57 pm »
Hallo

Ik las op de verpakking van diverse producten dat er "ruwe as" in zat , zit dit ook in de eco bird pallets ?
Waar is dit voor? is dit natuurlijk as of dierlijk ?
zo, weer wat vragen voor de liefhebber ;) alvast bedankt.

Hai,

met ruwe as bedoelen ze koolstof/houtskool , wij kennen het als norit , dit bindt gifstoffen en is niet schadelijk,

mvg Frank

ruudswart

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: mei 16, 2005, 13:21:27 pm »
Hallo,

Ik ben na het lezen van al de topics over voeding ook overgegaan op pellets, heb de Happy Bird voor afrikaanse papegaaien, werd aangeraden door dierenzaak de Kaketoe in Heemskerk, en ik moet zeggen dat Mijn BB Karel het gelijk erg leuk en lekker vindt. Ik geef he er nog wel wat zaad bij en natuurlijk Grit en groente en fruit maar hij eet de pellets in elk geval lekker. Enige wat mij opvalt is dat zijn ontlasting een beetje gifgroen is nu, is dat normaal bij pelletvoer??

Alvast Bedankt.

Groeten Ruud

Cheetah

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: mei 16, 2005, 15:09:45 pm »
Dat is bij elk vogel en elk pellet weer verschillend.
Bij onze grijze roodstaarten hebben zijn met zaadmengsels een groene ontlasting. Met Nutribird p15 lichtbruine ontlasting en met Ecobird donkerbruine ontlasting.
De amazone van een vriend van mij had met p15 een groene ontlasting. Het bonte boertje die ik een tijdje gehad heb had ook een groene ontlasting met de p15 pellet.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #88 Gepost op: augustus 26, 2005, 10:44:57 am »
Heb vanmorgen Sjakko weer eens geprobeerd aan de Ecobird te krijgen (had weer een bakje gekocht omdat Arie zei dat de smaak ietwat verbeterd zou zijn..) door all

maria

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: augustus 26, 2005, 15:12:23 pm »
Tjickie krijgt hier de Eco-Bird-Fruit variant. Ze is er gek op!

Ronald.