wat is nu eigenlijk het verschil tussen al die pellets?? eco-bird, harrisons, nutribird en wat is er allemaal nog meer en wat is het verschil hier tussen?? en vooral..wat is beter??
Ik denk dat maar weinigen dat verschil echt goed kunnen aangeven - Harrisson is natuurlijk al wat langer op de markt en de voorstanders zeggen van deze pellet dan ook dat hij is 'gecertificeert' Ikzelf vind het vrij snel bederven... Heb je geen grote vriezer is het vrij duur in aanschaf aangezien je kleinere hoeveelheden besteld dan. Wel is de acceptatie makkelijker dan bij de eco-bird bv. Ze lijken het lekkerder te vinden in het begin.
Eco-Bird is er nog niet zo lang maar de eerste berichten zijn erg goed - de pellet is weliswaar wat kleiner maar een stuk voordeliger en makkelijker te bewaren naar mijn mening. Ik geef deze pellet (voorheen gaf ik harrison) nu een maand of vier en zie dezelfde ontlasting als bij de Harrison pellet maar ze lijken een stuk minder te eten. (zou ie beter vullen, geen idee?)
Nutribird hoorde ik net iets te vaak van dat met name de grotere papegaaiensoorten er 'spuitpoep'van kregen en ik heb dan ook geen ervaring met dit merk.
Wat is beter? Daar is niet zo 1. 2, 3 een pasklaar antwoord op...... Ik denk dat de conditie van je vogels - de prijs - de wijze van bewaren allemaal meetellen bij de keuze van je voer. Dat geldt in ieder geval wel voor mij.
(btw- ik voer heel af en toe biologisch zaad en vul dagelijks wel hun dieet aan met fruit en groenten. Dit schijnt niet nodig te zijn maar ik ben een voorstander van een gevarieerde en afwisselende maaltijd. En verder is het gewoon leuk ze af en toe iets te geven

)