@Frank
Waarom zou de prijs van een kuiken omhoog moeten door de testen?
Mijns inziens kost een kuiken totaal iets van 40 euro (voer en ring). Met een paar testen erbij voor (hoog ingeschat) in totaal 250 euro, kom ik op een totale kostenpost van nog geen 300 euro. Bij een verkoopprijs van 500 euro (grijze roodstaart) blijft er nog 200 euro over.
Hai,
als er kwekers zich aanmelden die hun kuikens laten testen, paspoort meegeven en alles wat er verder aan vast zit en ze willen de vogel verkopen voor 300,= euro vind ik het prima.
Maar je redenatie is iets simpel in mijn ogen, je vergeet dat ook de aanschaf van de ouders ,huisvesting en inrichting ed geld kost. Ook weet je als kweker dat er zo nu en dan iets kan gebeuren waardoor je koppel verbroken wordt (zoals sterfgeval) zodat de kostprijs omhoog gaat. Vergis je niet voordat je komt tot een goed koppel kunnen daar ook diverse missers aan vooraf gaan.
Er zijn mensen die sommige papegaaienkwekers graag voor geldwolven willen uitmaken, maar er zit meer aan vast.
Ook is het wat laag ingeschat qua voedingskosten, per kuiken is dat bij ons ca 100,= euro,
mvg Frank
@ Vivke elke kweker kan zich erbij aansluiten. Pakara NL zal ook contact opnemen met de belgische afdeling, wat mij betreft mogen ze bij ons instappen, maar willen ze zelfstandig hetzelfde willen in Belgie, vind ik dat ook prima.