Auteur Topic: Reacties op keurmerk voor kromsnavels  (gelezen 10695 keer)

Cosch

• Gast
Reacties op keurmerk voor kromsnavels
« Gepost op: oktober 28, 2006, 01:07:53 am »
Hier kunnen eventueel de reactie komen op het het sticky onderwerp van Frank (Wickingh)

Klik hier

Cosch

• Gast
Re: Reacties op keurmerk voor kromsnavels
« Reactie #1 Gepost op: oktober 28, 2006, 08:02:40 am »
Het klinkt als een super goed initiatief!  :thumsup:

Sommige dingen lijken me wel wat lastig te controleren.

Of lijken elkaar tegen te spreken!
Bijv.
Citaat
Kuikens worden niet vanuit het blok verkocht aan ondeskundige en/of onervaren mensen.
&
Citaat
Elk kuiken gaat pas naar zijn nieuwe eigenaar als hij/zij geheel zelfstandig kan eten en hooguit  nog 1 “pretvoeding” op de dag krijgt.
Ik neem aan dat je met"uit het blok" bedoeld dat de vogel nog niet zelfstandig is of bedoelen jullie daar natuurbroed mee?

Citaat
Leden van de Keurmerk Kwekers Pakara kunnen bij ziektes en/of gezondheids problemen van de vogels terecht bij een bij de Keurmerk Kwekers Pakara aanbevolen vogelarts.

Stel nou dat de kweker met spoed naar een vogelarts moet. En de aanbevolen VA's zitten te ver weg. Wat gebeurd er dan?

Gr Corina

old john

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 28, 2006, 09:11:12 am »
Het klinkt als een super goed initiatief!  :thumsup:

Sommige dingen lijken me wel wat lastig te controleren.

Of lijken elkaar tegen te spreken!
Bijv.&Ik neem aan dat je met"uit het blok" bedoeld dat de vogel nog niet zelfstandig is of bedoelen jullie daar natuurbroed mee?

Stel nou dat de kweker met spoed naar een vogelarts moet. En de aanbevolen VA's zitten te ver weg. Wat gebeurd er dan?

Gr Corina
wij bedoelen daar inderdaad alleen maar vogels mee die nog niet zelfstandig zijn
en punt 2 dan gebeurt er niets elke kweker is verantwoordelijk voor zijn vogels wij bevelen alleen vogelartsen aan als zijnde goede artsen die onze zienswijze ondersteunen

groetjes old john

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #3 Gepost op: oktober 28, 2006, 13:36:37 pm »
Citaat
wij bedoelen daar inderdaad alleen maar vogels mee die nog niet zelfstandig zijn

Dan is  die regel van uit het blok verkopen toch niet nodig, die zijn nooit zelfstandig, als ze in het blok zitten
« Laatst bewerkt op: oktober 28, 2006, 13:38:31 pm door broto »

miekje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 28, 2006, 13:45:50 pm »
Ik vind het een geweldig initiatief!  :a036:
Ik hoop alleen dat het wel helpt, want er zijn bij bijvoorbeeld honden ook nog zat broodfokkers, die ook goed verkopen  :(

russelltje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 28, 2006, 17:43:49 pm »
Goed inititief!

maar:
Hoe worden alle kwekers gecontroleerd?

En hoever gaat de prijs dan omhoog? maakt mij niks uit hoor, maar er zijn mensen die er minder aan uit willen geven en dan naar een niet aangesloten kweker of verkoper gaan.

Hoe zal dit onderwerp ALTIJD onder de aandacht blijven? Dennis is ook heel veel onder de aandacht, maar hij verkoopt nogsteeds.

Ik vind het initiatief erg goed en het plan ook, maar ben wel bang dat je het niet waterdicht kan krijgen.
Helaas kan dit nu niet wettelijk verplicht worden, is daar al wel naar gekeken? (overleg met veerman?)

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #6 Gepost op: oktober 28, 2006, 21:36:17 pm »
Een goed initiatief,MAAR de hobbyisten,die een gesloten bestand hebben met een zuiver bestand die mee wilen doen worden nu verplicht ale jongen te laten testen.De prijs gaat dan dus 100 euro per jong omhoog.Ik vind dit geen 1 2 3tje.We hebben het er al over gehad.
Op zich is het gewoon een goed initiatief......

Rob

Wickingh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 29, 2006, 11:27:42 am »
Hai,

ik heb al gemerkt, dat sinds ik deze richtlijnen hanteer (ik ga persoonlijk zelfs nog verder, want ik laat zelfs een gehele aankoopcontrole doen), dat serieuse kopers dit veel belangrijker vinden dan de prijs.
De familie de Moor die ook meedoet is zelfs nog duurder, maar heeft geen enkel probleem, want de mensen willen zekerheid .
Het zal nooit inhouden dat er niets kan misgaan, wel dat waar het fout gaat er een nette oplossing komt.
We blijven schaven aan de formule, er zullen best nog kinderziektes inzitten.
Maar naar mijn mening is dit de enige manier om de foute figuren uiteindelijk buitenspel te zetten en dat is mijn einddoel,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 29, 2006, 11:38:03 am »
Ik denk het ook wel. Ik hoop alleen dat toekomstige eigenaren bewust zijn van de risico's! Iemand die al een gaai heeft, zal zeer waarschijnlijk hiervoor gaan.
Toen ik net Coco kocht, had ik er heel veel over gelezen enzo. Ook over de ziektes. Maar ik geloof niet dat ik me zo bewust was van de risico's!  :CENS

Dus ik hoop dat als dat keurmerk wat bekender word, dat het ook duidelijker word hoe belangrijk het is.

russelltje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 29, 2006, 11:45:35 am »
Een goed initiatief,MAAR de hobbyisten,die een gesloten bestand hebben met een zuiver bestand die mee wilen doen worden nu verplicht ale jongen te laten testen.De prijs gaat dan dus 100 euro per jong omhoog.Ik vind dit geen 1 2 3tje.We hebben het er al over gehad.
Op zich is het gewoon een goed initiatief......

Rob

100 euro per test?

Wickingh

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: oktober 29, 2006, 14:28:28 pm »
100 euro per test?

Verschilt van arts tot arts, bij Hedwig ben je ca 50 euro kwijt.
Bij een grijze zou een heel stuk zekerheid betekenen dat de vogel ipv 550 600 euro moeten kosten.
Trouwens 1 van de andere initiatiefnemers is Bert en die ziet het belang zeer zeker in.

mvg Frank

russelltje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: oktober 29, 2006, 16:22:56 pm »
Bij bert is een pbfd test 40 euro. Als jullie toch als overkoepelend orgaan werken kunnen die tests toch ook goedkoper?

En een verschil van 50 euro vind ik niet veel, relatief gezien op een aankoop van een papegaai.

Offline broto

• Aan de leg
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #12 Gepost op: oktober 29, 2006, 16:36:16 pm »
Citaat
En een verschil van 50 euro vind ik niet veel, relatief gezien op een aankoop van een papegaai.

Dus het is enkel voor dure papegaaien??

Wickingh

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: oktober 29, 2006, 17:04:04 pm »
Dus het is enkel voor dure papegaaien??

Nee dat is niet de bedoeling, we zijn nog aan het denken over hoe we dat voor de goedkopere kromsnavels in het vat moeten gieten,

mvg Frank

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #14 Gepost op: oktober 30, 2006, 00:02:44 am »
100 euro per test?

Jazeker. Hier in de buurt ben je enkel voor een PBFD-test 78 euro kwijt, daar komt het consult dan nog bij. Spreek je over 100 euro voor alleen PBFD, zit Polyoma oid nog niet eens bij!
Hedwig vd Horst is idd stukken goedkoper, maar daar moet je maar net in de buurt wonen.
Citaat van: russelltje

[quote author=russelltje link=topic=26282.msg177045#msg177045 date=1162135376

Dat zal dus niet in elke regio zo zijn.

In principe vind ik het wel een goed initiatief!

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met de goedkopere kromsnaveltjes geregeld kan worden.

Verder, maar dat is misschien wat oftopic, vind ik dat testen wat goedkoper en daardoor toegankelijker moeten worden.