Auteur Topic: Reacties op keurmerk voor kromsnavels  (gelezen 10694 keer)

russelltje

• Gast
Re: Reacties op keurmerk voor kromsnavels
« Reactie #45 Gepost op: november 06, 2006, 23:06:20 pm »
Bovendien zijn de meeste hobbykwekers al goedkoper dan malafide handelaren, zoniet dan steken ze idd teveel geld in hun zak.
Dus wat wint iemand dan als hij naar een hobbykweker gaat die aangesloten is; een gegarandeerd gezonde gaai, althans voor pbfd.
« Laatst bewerkt op: november 06, 2006, 23:08:13 pm door russelltje »

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #46 Gepost op: november 06, 2006, 23:24:56 pm »
Het keurmerk willen ze ook invoeren voor niet handtamme vogels, en dan is het prijsverschil wel heel groot.
50€ kan voor jou niet veel zijn, maar er zijn nog steeds veel mensen die omrekenen en dan is 50€ ineens wel 110 gulden. Winkels krijg je er denk ik nooit mee weg.
Zijn al jaren bezig tegen winkels en veel waarschuwen werkt volgens mij averechts, ook negatieve reclame is reclame.
Wat blijft hangen is enkel de naam, mensen gaan er kijken, zien veel vogels, dus denken dat het wel goed zit, dus impulsief koop gedrag. Dit zal je nooit uit de mens krijgen, hebben we zelf nooit iets impulsief gekocht , waar je later spijt van heb??
Mensen hebben bij kopen in een winkel een veiliger gevoel, ze hebben 6 maand garantie, zal moeilijk worden er aanspraak op te maken , maar toch. Bij kwekers is het nog moeilijker
Ook de keuze in de soorten en ook vogels van het zelfde soort is er groter.

Dus als je zo'n keurmerk wil , zal je dus ook bij wet moeten gaan regelen dat er garantie komt en de prijs laag houden.

Tommy

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: november 06, 2006, 23:58:41 pm »
Ik vind t een prachtig initiatief. :a036: Natuurlijk voorkom je hier niet alle foute handel mee...maar moet je het "dus" maar niet doen? ??? Impulsaankopen blijven...en die mensen hoef je ook niet direct volledig af te vallen, maar iedere koper, ook degene die t deksel op zn neus krijgt, en dit leest zal het wel doorgeven. Met politie is er nog steeds criminaliteit...dus is er geen politie nodig? nee...zo werkt dat volgens mij niet hoor :) Makelaars, auto bedrijven, taxi's, schoorsteenvegers, hondenfokkers...overal is een soort keurmerk voor , waarom dan niet voor kwekers  ???

Maar...ik zou t wel mooi vinden als er ook iets in zou staan over het aantal nesten per jaar per koppel ofzo?. Want uitputten van ouderkoppels..wat soms gebeurt.. is ook niet zo fijn :( Zou zoiets mogelijk zijn Frank? ???

Oh ja, dat Dennis ed goedkoper zijn? Nouuu...vraag dan maar eens naar de echte prijzen van handopfok jongen ;) En vergelijk ze niet met wildvang oid :(

Omrekenen...nu nog? ;D oke, dat doe ik soms ook :-[ , maar als DAT de reden moet zijn prijzen laag te houden dan leef je in een droom wereld en ga je niet echt met je tijd mee :) wees blij dat er een gegronde reden is voor de verhoging en niet enkel de euro en t dus onopvallende zomaar omhoog gaan met prijzen is. En omdat je zelf een impuls aankoop deed moet je niemand hiervoor proberen te behoeden ???...uhjmm ik vraag me af wat t werkelijke idee hierachter is. ;) Ik kan je wel zeggen dat ik persoonlijk( en veel mensen die ik ken met mij) ook graag meer zouden betalen voor een geteste gezonde kleinere vogel. ;)

Ik vind t dus GEWELDIG!!!  Ieder initiatief om iets te verbeteren is de moeite waard en dit zeker :-*

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #48 Gepost op: november 07, 2006, 05:57:47 am »
Citaat
Makelaars, auto bedrijven, taxi's, schoorsteenvegers, hondenfokkers...overal is een soort keurmerk voor , waarom dan niet voor kwekers 

Het keurmerk voor bedrijven ,iso 9001 zou ook bedrijven onderscheiden van andere bedrijven, toen veel bedrijven het hadden bleek ook dat het geen verschil maakte , resultaat, bedrijven haken af ( ook grote), reden het is veels te duur, mensen gingen in zee met de goedkopere bedrijven.

Citaat
Ik kan je wel zeggen dat ik persoonlijk( en veel mensen die ik ken met mij) ook graag meer zouden betalen voor een geteste gezonde kleinere vogel.

Als dat jou 100% vertrouwen geef , moet je dat doen, ik heb nog steeds me twijfels over de waarde van het testen, is een moment opname, is ook hoe en waar er getest wordt, testen op zeer jonge leeftijd en dan de jongen bij de andere vogels laten heeft volgens mij totaal geen zin. Na het testen zou de vogel dan volledig apart gezet moeten worden en na een maand of 6 nogmaals laten testen.

Als de vogel dan bij jou zit en er zou toch wat gebeuren, wordt het toch lastig om je gelijk te krijgen, blijkt hier uit het forum en ook andere forums.
Als het om geld gaat, en een papegaai kost nog al wat, doen mensen rare dingen, niemand geef jou zo maar het geld terug , ook niet met een keurmerk, je zal altijd moeten bewijzen dat het zeker niet jou schuld is. En bewijs dat maar is ;)

Ik merk zelf dat het met "goedkope" er toch wat vriendelijker met elkaar omgegaan wordt, er kan altijd wat gebeuren met dieren, er zijn nog steeds vele andere ziektes waar niet op getest kan worden en er komen steeds nieuwe bij.
Het is en blijft een mooie hobby, die ik niet zou willen missen , maar ik hou er altijd rekening mee dat er wel  is 1 dood kan gaan.
Zelf opblijven letten en je vogel observeren , daar kan je ook een hoop leed mee voorkomen.

Henk

russelltje

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: november 07, 2006, 10:11:17 am »
Broto je hebt helemaal gelijk dat zoiets bij wet moet gebeuren, maar dat gaat niet lukken helaas.

Wickingh

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: november 10, 2006, 22:35:14 pm »
Hai,

mooi dat er zo mee gedacht wordt, alle kritiek mits opbouwend is meegenomen.
Je kan wel zeggen we doen niets want er veranderd toch niets ten goede. Nou idd dat klopt als je niets doet ,veranderd er zeker niets. Dus je kan wel stellen er zitten nadelen aan, dus ik doe niet mee, of je kan je positief instellen en ondanks de mankementen instappen en met ons iets proberen op te bouwen.
Niets doen is in mijn ogen geen optie voor me, ik doe wat en hoop daar iets moois mee op te starten.

@ Daphne, ook denken we na over de situatie van de kweekparen, helaas is dit bijna niet controleerbaar.

Bij de weg, Dennis is behoorlijk duurder dan de doorsnee hobbykweker, staar je aub niet blind op de lokkertjes van hem en consorten.

Een van de zaken waar een keurmerkkweker voor staat is, zodra er iets aan de hand is hij/zij voor een goede oplossing zorgt. Natuurlijk is niet alleen PBFD een probleem,  KDS is misschien nog wel gevaarlijker op de lange duur, alleen helaas niet testbaar,

mvg Frank

russelltje

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: november 11, 2006, 09:51:53 am »
Citaat
Een van de zaken waar een keurmerkkweker voor staat is, zodra er iets aan de hand is hij/zij voor een goede oplossing zorgt. Natuurlijk is niet alleen PBFD een probleem, KDS is misschien nog wel gevaarlijker op de lange duur, alleen helaas niet testbaar.

Dat vind ik dus ook het belangrijkste; de manier waarop de kweker cq verkoper ermee omgaat. Er zijn genoeg gevallen bekend van 4animals en dennis waarbij de gedupeerde konden fluiten naar hun geld en met een hoop verdriet zaten opgezadelt.