Auteur Topic: lorita en coco voor, tijdens en na de broedperiode  (gelezen 32196 keer)

ester

• Gast
Re: lorita en coco voor, tijdens en na de broedperiode
« Reactie #45 Gepost op: augustus 12, 2007, 13:50:32 pm »
okee dan, en met cavia vulling bedoel je zaagsel of stroovlas??? ik hoor het graag.... ik heb zelf van die kleine beukensnippertjes en die had ik dus voor het leggen gemengd met nat zaagsel en dit op een bord gedaan en daar dan weer snippers en nestmateriaal overheen..... maar het wordt nu toch wel een kliederbende hoor... heb het bord dus ook maar weggehaald..... volgens mij overvoeren ze de kleine gewoon en is het ook een hoop geknoeide voeding die in het nest ligt en met dit weer komen daar toch ook snel vliegen op af... de handdoek had ik bedacht ipv het nestmateriaal omdat ie dan toch nog wat zachts heeft maar die zal ik er nu gelijk uithalen....raad je dan toch aan om tot die tijd weer wat nestmateriaal over de snippers te leggen want dat is op het moment het enige wat ik heb....???
ik hoor graag van je en bedankt voor de tips!
groetjes ester

ester

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: augustus 12, 2007, 13:52:23 pm »
kleine toelichting:  met 'tot die tijd' bedoel ik tot morgen want dan kan ik in de winkel nieuw zaagsel of vlas halen...

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #47 Gepost op: augustus 12, 2007, 14:16:19 pm »
kleine toelichting:  met 'tot die tijd' bedoel ik tot morgen want dan kan ik in de winkel nieuw zaagsel of vlas halen...

Dag Ester,ik bedoel dus houtmot zaagsel het groffe je kent ze wel id de verpakking,IN GEEN GEVAL wat je dus al gedaan hebt natte troep erin, :-[,dat wordt het nl vanzelf wel en kan alleen maar voor ellende zorgen ,helemaal in combinatie met een handdoek,er hooft ook geen schotel in of id,is nergens voor nodig hoor.
Doe er maar een lekkerre laag in,je zult zien dat de vogels,ook het jong dit lekker vinden en het absorbeerd het vocht.

Gr Kees.
Ps.als je nog meer vragen hebt ,doe maar.maar nu ga ik ff lekker fietsen.

ester

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: augustus 12, 2007, 14:46:07 pm »
okee dan dankjewel...
en wat betreft dat bord met nat zaagsel; er was me verteld dat dat onder in de broedkast moet ten tijde van het leggen ivm de luchtvochtigheid van de eieren omdat ik ze natuurlijk in de huiskamer heb.....  het is op zich wel goed gegaan en de smurrie komt nu eigenlijk nu het jong groter wordt vandaar....
dus die natte smurrie heb ik eenmalig gedaan voor de eieren uitkwamen.... als je daar ook een betere variant op hebt hoor ik het graag en morgen zal ik zo'n pak gelijk gaan halen.... voor nu zeg ik fietsse!!! en ik ga fijn naar een verjaardag..... (ging liever ook fietsen maar ja......verschil moet er wezen!!)
bedankt :-*

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #49 Gepost op: augustus 12, 2007, 15:07:51 pm »
okee dan dankjewel...
en wat betreft dat bord met nat zaagsel; er was me verteld dat dat onder in de broedkast moet ten tijde van het leggen ivm de luchtvochtigheid van de eieren omdat ik ze natuurlijk in de huiskamer heb..... 

Ester ik zat met hetzelfde probleem toen Cocootje en Japie eieren hadden. De luchtvochtigheid in mijn woonkamer (nieuwbouwhuis) was 35%. Veel te laag dus.

Ik heb toen via Marktplaats een luchtbevochtiger gekocht voor 25 euries. Deze heb ik toen 24 uur per dag laten draaien en de luchtvochtigheid werd daarna 65%. Nog niet helemaal optimaal voor de eieren, maar vele male beter dan die 35%. Ik heb toen ook een weerstation gekocht dat de luchtvochtigheid van buiten en binnen laat zien. Wanneer het buiten vochtiger was als binnen dan zette ik gewoon de achterdeur open om de vochtige lucht ook naar binnen te laten.

Helaas zijn bij Cocootje en Japie de eitjes tot nu toe onbevrucht geweest. Misschien komend najaar. Dan zet ik de UV lamp weer aan en maak ik het nestblok weer voor ze in orde. Cocootje moest even rust krijgen omdat ze 3 nestjes achterelkaar had gelegd.

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #50 Gepost op: augustus 12, 2007, 16:47:01 pm »
Even over de luchtvochtigheid,TE nat is schadelijker als TE droog,het is in principe zo,dat als de vogels badgelegenheid hebben ze de luchtvochtigheid op de eieren zelf regelen,dwd zeggen,als het bwv spreken te droog is,zal de pop zich gaan badderren,dit kan een vogel veel beter regelen dan wij.

Dus voor de duidelijkheid als het blok TE nat is,vooral bv in dit geval de huiskamer,er is tenslotte weinig natuurlijke ventilatie,Te nat kan dus meer kwaad als te droog,dit houdt in dat de luchtkamer dan te klein is,te weinig afname,gevolg kuiken kan stikken IN het ei.

Gr Kees

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #51 Gepost op: augustus 12, 2007, 17:27:50 pm »
Duidelijke uitleg Kees  :thumsup:

ester

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: augustus 12, 2007, 22:14:32 pm »
okee dan....goede tips voor een eventuele volgende ronde.... in mijn geval is dat wat minder fijn want coco baddert en doucht erg graag maar lorita beslist niet..........die wil alleen tijdens het stofzuigen met d'r kop ondersteboven in de waterbak..............zucht dat wordt veel stofzuigen volgend voorjaar :)
dankjewel kees!
groetjes ester

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #53 Gepost op: augustus 12, 2007, 22:32:00 pm »
zucht dat wordt veel stofzuigen volgend voorjaar :)

cheesy2

wat zal je huis er spik en span uitzien dan  ;D

ester

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: augustus 17, 2007, 11:48:05 am »
zucht.........daar ben ik ook bang voor (in mijn dromen ;D)

maar voor nu HET BEWIJS dat de kleine een echte oranjevleugel is, er zit nl oranje op zijn vleugels haha
en hij krijgt een staart en zijn voorhoofd wordt al geel...........
komen ze vers van de pers:

ester

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: augustus 17, 2007, 11:52:58 am »
sorry twil even niet... moet eerst weg.... de rest volgt vamniddag... ??? :angry: ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #56 Gepost op: augustus 17, 2007, 12:08:39 pm »

:a036:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #57 Gepost op: augustus 17, 2007, 13:33:56 pm »
Ahh  :hart: wat een droppie

ester

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: augustus 17, 2007, 13:57:25 pm »
heeee goed gedaan loes.............jij weet waar je ze vandaan kunt toveren!!! :thumsup: :a036:

hier dan nog 1 om het af te leren..... hij klimt al tegen je op richting je mond zo van heb u ook wat voor me???
weet iemand vanaf welke leeftijd hij zelf bij gaat snoepen en wanneer hij uit het blok komt....
klimt hij er vanzelf een keer uit en moet ik dan maar hopen dat ie niet naar beneden klettert (is toch zeker 1,5 meter naar de vloer!) of moet je op een gegeven moment hem onder in de kooi gaan zetten of zo??
misschien weer een hele goede vraag voor KEES??? (je zaagsel werkt super hoor..... hij houdt zichzelf nu prima op temperatuur!! ook zonder paps en mams want die zijn al heel veel weer aan het rondvliegen en zo)

groetjes ester

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #59 Gepost op: augustus 17, 2007, 14:29:35 pm »
Goss, wat echt al he? :hart: