Auteur Topic: lorita en coco voor, tijdens en na de broedperiode  (gelezen 32135 keer)

ede

• Gast
Re: lorita en coco voor, tijdens en na de broedperiode
« Reactie #90 Gepost op: september 07, 2007, 21:33:33 pm »
cheesy2 geweldig!

ester

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: september 16, 2007, 13:09:45 pm »
jeee onze kleine ike kwam zowaar douchen bij coco.... en hoe.....hij ging helemaal uit zijn plaat!

geweldig he???
lorita heeft er nog steeds de pest aan maar ike lijkt duidelijk qua gedrag meer op zijn vader (behalve dat ike wat tammer is gelukkig...maar ik heb ook alle vertrouwen in coco...het zal nog wat tijd en werk kosten maar we krijgen hem heus goed!!)
groetjes ester

TWEETY

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: september 16, 2007, 13:14:40 pm »
 ;D  gewedig hè  :thumsup: 

ede

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: september 16, 2007, 13:15:58 pm »
 :hart: :hart:
Gaaf hoor!

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #94 Gepost op: september 16, 2007, 14:18:17 pm »
wat leuk zeg!!  :a036: of dat verhaal over de lamp :)
helemaal toppie dat t zo goed gaat zeg!!  :-*
jullie houden hem zeker wel, ike?

ester

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: september 16, 2007, 14:24:49 pm »
nee, we hebben (met pijn in ons hart) van tevoren al besloten om hem niet te houden, dit omdat hij dan bij paps en mams in de kooi zou moeten blijven en aangezien er straks weer een broedseizoen aankomt krijgt ie het dan vast hard te verduren.... je kunt nu af en toe al merken dat coco wat jaloers naar hem doet als lorita te lang met hem aan het kroelen is naar zijn zin, dus dat lijkt me niet een gezonde of natuurlijke situatie.
en lorita en coco hebben nu lekker de ruimte maar we hebben geen plaats voor nog zo'n kooi dus dan moet je keuzes maken... wel hebben we al een heel goed baasje voor ike gevonden en die komt hem ophalen als hij helemaal zelfstandig eet dus ik hoop nog een goede drie weken heel veel van hem te genieten en dan weet ik zeker dat hij daar een prachtleven krijgt dus daar bereiden we ons op voor...
niet makkelijk maar ik denk wel het beste.....
groetjes ester

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #96 Gepost op: september 16, 2007, 14:56:24 pm »
nee, we hebben (met pijn in ons hart) van tevoren al besloten om hem niet te houden, dit omdat hij dan bij paps en mams in de kooi zou moeten blijven en aangezien er straks weer een broedseizoen aankomt krijgt ie het dan vast hard te verduren.... je kunt nu af en toe al merken dat coco wat jaloers naar hem doet als lorita te lang met hem aan het kroelen is naar zijn zin, dus dat lijkt me niet een gezonde of natuurlijke situatie.
en lorita en coco hebben nu lekker de ruimte maar we hebben geen plaats voor nog zo'n kooi dus dan moet je keuzes maken... wel hebben we al een heel goed baasje voor ike gevonden en die komt hem ophalen als hij helemaal zelfstandig eet dus ik hoop nog een goede drie weken heel veel van hem te genieten en dan weet ik zeker dat hij daar een prachtleven krijgt dus daar bereiden we ons op voor...
niet makkelijk maar ik denk wel het beste.....
groetjes ester

dan denk ik dat je een goeie keuze gemaakt heb, zowel voor jullie als voor ike! zeker weten!
wel fijn dat we nog mochten genieten van foto's van hem/haar ;)
de nieuwe eigenaar wel vertellen dat hij/zij zich hier moet aanmelden he :)

ester

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: september 16, 2007, 21:18:49 pm »
ik ga het haar zeker vertellen, ze zit al bij een amazone forum en heeft me beloofd daar een dagboek van hem bij te gaan houden dus als ik het lief vraag wil ze dat hier vast ook wel doen...??!!
 :)
maar genieten is het zeker... ze zijn zo schattig samen! en als ik dan die foto's terug kijk kan je echt niet geloven hoe hard ze groeien in zo'n korte tijd....onvoorstelbaar....
van draak tot prachtvogel.... geweldig gewoon...

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #98 Gepost op: september 16, 2007, 22:02:47 pm »
ja dat groeien gaat zeker hard!!  :o
ik vind het wel leuk om te zien dat je nog wel verschil kan zien tussen een jonge en een oudere amazone ;)

ester

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: september 19, 2007, 11:56:09 am »
ehm.... ik wou van het weekend de broedkast opruimen aangezien ike er nu ook helemaal niet meer in slaapt, maar lorita gaat er sinds zondag toch weer ernstig veel in en ik heb zo'n flauw vermoeden dat het riedeltje van voor af aan begint....kan dit?
ik had nl het idee dat ze als ze zelf helemaal een jong groot brengen in principe gewoon wachten tot het volgende broedseizoen?!?
maar ... misschien heb ik het mis... ik heb m nou toch nog maar even laten hangen want ik vind het ook zielig als ze nou wel wat moet leggen maar nergens terecht kan maar moet ik hier wat mee en zo ja... wat ????
verder is ze goed fit en ze voert ike ook nog steeds dus  misschien zit ik er wel helemaal naast.....
groetjes ester

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #100 Gepost op: september 19, 2007, 12:03:41 pm »
Ze beginnen waarschijnlijk gewoon aan een nieuwe ronde. Dat kan ook midden in de winter. Ik denk dat ze na het grootbrengen van één jong nog energie zat hebben. Het kan dus goed! ;) Je wordt een echte kweekster! ;D

ester

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: september 19, 2007, 13:31:14 pm »
 :P :P :P
ja lach jij maar!!!!
nog even en ik zet mezelf op je kwekerslijst... :)
en als ik er geen goed huis voor kan vinden dan weet ik nu waar ik ze kan brengen he?!? ;)
nou ja.... ik heb maar gelijk weer de bodem opnieuw klaar gemaakt voor het geval dat en dan wachten we maar weer even af.....
jullie horen nog...
groetjes ester

ester

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: september 19, 2007, 13:33:06 pm »
nog 1 vraagje: als ze niet fit genoeg zou zijn zou ze het neem ik aan ook niet weer doen of wel?
ik wil nl niet dat lorita eraan onder door gaat, maar ze scheiden zie ik ook niet zitten.....?!?
nou ja, ik ben een voorstander van de natuur zijn gang laten gaan en hoop maar dat ze zelf weten wat goed voor ze is,...

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #103 Gepost op: september 19, 2007, 14:44:30 pm »
In principe kun je alle vogels 2 rondes laten broeden/opkweken. Dus als Ike het eerste jong uit het eerste nestje was kun je een 2de nestje gewoon laten komen. Alleen zul je wel moeten bijverlichten denk ik omdat het al vroeger donker wordt. Maar dat zul je aan een echte kweker moeten vragen  ;)

ester

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: september 19, 2007, 18:29:03 pm »
ike is dinsdag 9 weken geworden dus die is hier nog een week of 2 a 3. en wat bijverlichten betreft; ze zitten gewoon in de huiskamer en daar is 's avonds altijd licht aan dus ik neem aan dat dat goed is.... nou ja... we zullen het wel weer zien denk ik zo.... alle tips zijn wederom welkom!
groetjes ester