Auteur Topic: Valkparkiet eenkennig?  (gelezen 13794 keer)

ede

• Gast
Re: Valkparkiet eenkennig?
« Reactie #15 Gepost op: september 10, 2007, 15:36:19 pm »
Misschien wil George het wel doen voor je? Maar die gaat bijna verhuizen dus hij heeft misschien geen tijd!  :CENS
En je meot het ook bij houden he? Dus je moet het wel zelf leren. ;)

Stuur em anders even een pbtje!
Neophema plaza

Heleen

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: september 10, 2007, 15:49:35 pm »
Is george = neophema plaza?

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #17 Gepost op: september 10, 2007, 15:52:11 pm »
ja  ;)

Heleen

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: september 10, 2007, 15:58:51 pm »
Thank you!  :-* Ik heb hem al een verzoekje gestuurd...Hopelijk lukt het! :a036:

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #19 Gepost op: september 10, 2007, 20:32:51 pm »
Thank you!  :-* Ik heb hem al een verzoekje gestuurd...Hopelijk lukt het! :a036:
en ik heb je beantwoord ;)

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #20 Gepost op: september 10, 2007, 20:52:05 pm »
Weet niet wat het antwoord van George is ..

Lees dit topic nu pas ... ik woon in Zoetermeer en kan ook goed hard knippen  :P
Dus mocht het nodig zijn , wil ik het je ook wel leren ....

Heleen

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: september 10, 2007, 22:20:40 pm »
Weet niet wat het antwoord van George is ..

Lees dit topic nu pas ... ik woon in Zoetermeer en kan ook goed hard knippen  :P
Dus mocht het nodig zijn , wil ik het je ook wel leren ....

Hoi Diesel! Ik stuur je even een pbtje..praat (euh typt) wat makkelijker...lol  ;D

Heleen

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: september 12, 2007, 23:28:40 pm »
Diesel de lieve schat heeft aangeboden om Binky te kortwieken. Maar....nu krijgen we plots vrijdagavond er een valkje bij.  ::)Eentje van 4 maanden, en ontzettend tam, wil lekker kroelen en aangehaald worden...dus....dacht ik...misschien wordt Binky wel jaloers, en wil dan ook aangehaald worden. Misschien heb ik dat wel helemaal mis hoor. En misschien hoeft Binky dan helemaal niet gewiekt te worden. Mocht het nou niet lukken met Bink, dan laat ik hem alsnog kortwieken.
En dan is het ook nog zo...dat ik niet precies weet, of de nieuwe valk al gekortwiekt is! Dus als hij wel gewiekt is, dan laat ik Binky zeker wieken. Dus ik hou me aanbevolen op het aanbod van Diesel.  :-*

Nu heb ik nog wel een vraag...is het verstandig om de nieuwe valk eerst apart in een kooi te houden? Of meteen met Bink kennis maken? Of de nieuwe valk in aparte kooi houden, en Bink los laten en kijken wat hij doet? Wie heeft hier ervaring mee? :CENS

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #23 Gepost op: september 13, 2007, 00:34:49 am »
@ heleen:
ik kan me nog herinneren dat je 1 vogeltje had   :-[  ;D
ik ben geen expert in valkjes.. miekje een idee?

@ de anderen:
hoe zit het trouwens met testen? omdat er nu weer een valkje bij komt..
ik beschuldig je niet hoor heleen, niet schrikken, maar voor mijzelf, eigen leerstof, en misschien wel tips voor jou ;)

ede

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: september 13, 2007, 06:55:32 am »
Volgens mij kun je ze gewoon bij elkaar zetten.
Heeft Sandra/TWEETY toch ook gedaan? En ik ken meerdere die dat ook gedaan hebben. En dat ging goed.

@ de anderen:
hoe zit het trouwens met testen? omdat er nu weer een valkje bij komt..
ik beschuldig je niet hoor heleen, niet schrikken, maar voor mijzelf, eigen leerstof, en misschien wel tips voor jou ;)
In dit geval wordt er idd een risico genomen. Het is een jong vogeltje van 4 maanden oud. Die idd die ziektes zou kunnen hebben.
Als de andere vogels ook niet getest zijn.. zijn zij natuurlijk ook een risico voor het kleintje.

TWEETY

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: september 13, 2007, 09:05:10 am »
ik heb ze inderdaad direct samen gezet en dat gaat prima , het zijn heel sociale dieren.
ik had chevy al even en die  was ong 1 jaar , chevy heb ik direct laten testen omdat ik ook een grijsje heb.
chevy kan niet vliegen . harley komt van miekje en is hier getest en gewiekt toegekomen  :thumsup:
harley was nog een jonkie, heb ze meteen samen gezet  en geen probleem,
het duurt wel even voor ze wennen maar dat is normaal.

gr san

miekje

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: september 13, 2007, 13:35:53 pm »

Nu heb ik nog wel een vraag...is het verstandig om de nieuwe valk eerst apart in een kooi te houden? Of meteen met Bink kennis maken? Of de nieuwe valk in aparte kooi houden, en Bink los laten en kijken wat hij doet? Wie heeft hier ervaring mee? :CENS

Wat leuk dat er nog eentje bijkomt!  :thumsup:
Zodra je hem hebt gelijk foto´s posten he?  ;)

Ben je van plan om ze in de toekomst in aparte kooien te houden? Of om ze allebei in Binky zn kooi te doen?
Of ga je een nieuwe kooi kopen voor ze samen?

Zodra je het kleintje hebt zou ik ze meteen laten kennismaken op een neutraal terrein, zodat Binky niet "zijn" territorium kan verdedingen. Dus de nieuwe ergens neerzetten en dan Binky erbij halen (niet andersom ;))

Als je van plan bent om ze samen in Binky zn kooi te doen, zou ik de hele kooi leeghalen en helemaal opnieuw indelen, en dan ze er tegelijk indoen, zodat het voor Binky ook weer anders is en niet snel op "zijn" vaste plekjes kan zitten om die te verdedingen.
Tuurlijk zal hij dat wel een beetje doen, maar ik weet niet of hij erg dominant is  ;) Als hij erg onzeker is, hoeft dit niet per sé.

Als ze samen in een nieuwe kooi komen, tegelijk erin doen. Kunnen ze samen "overnieuw" beginnen  :thumsup:

Wanneer je ze wel samen in een kooi doet, zou ik sowiezo 2 en het liefste 3 voerbakjes ophangen. Valkjes staan erom bekend dat ze precies datgene willen hebben wat de andere heeft  shootme

Ze zullen in het begin elkaar waarschijnlijk eerst uitesten, kijken wat je bij elkaar kan doen ("wat gebeurd er als ik in jouw pootjes bijt?" "ga je schreeuwen als ik jou bij je voerbakje wegjaag?")
En daarna waarschijnlijk negeren. Het zal ook vaak gepaard gaan met kleine ruzietjes.
Maar na verloop van tijd wennen ze aan elkaar, een wie weet gaat het hartstikke leuk klikken  :hart:

Ben benieuwd, en ik wacht op foto´s  ;D

Heleen

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: september 13, 2007, 23:19:07 pm »
Volgens mij kun je ze gewoon bij elkaar zetten.
Heeft Sandra/TWEETY toch ook gedaan? En ik ken meerdere die dat ook gedaan hebben. En dat ging goed.
In dit geval wordt er idd een risico genomen. Het is een jong vogeltje van 4 maanden oud. Die idd die ziektes zou kunnen hebben.
Als de andere vogels ook niet getest zijn.. zijn zij natuurlijk ook een risico voor het kleintje.
Klinkt misschien een beetje dom..maar ik heb mijn pietjes nog nooit laten testen.  :fool:
De 2 grasparkietjes niet, en binky niet. Oops..Dan is het toch verstandiger om de nieuweling even apart te houden, en te laten testen.
Krijg je meteen de uitslag? Of zitten daar een paar dagen tussen?

Heleen

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: september 13, 2007, 23:22:20 pm »
@ heleen:
ik kan me nog herinneren dat je 1 vogeltje had   :-[  ;D

Euh ja..Nicole...dat klopt! Maar na deze valk, laat ik het erbij hoor. Twee grasjes, en twee valkjes. Twee hamstertjes, en cavia, een pup, en nog een zee-aquarium...hoe bedoel je verslaafd??  ;D Er komen dan echt geen beestjes meer binnen....hahahahaha

Heleen

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: september 13, 2007, 23:29:22 pm »

Zodra je hem hebt gelijk foto´s posten he?  ;)

Dat die ik zeker Miekje

Ben je van plan om ze in de toekomst in aparte kooien te houden? Of om ze allebei in Binky zn kooi te doen?
Of ga je een nieuwe kooi kopen voor ze samen?

De grasjes en Bink zitten al in een mega grote kooi (pas nieuw)
Zodra je het kleintje hebt zou ik ze meteen laten kennismaken op een neutraal terrein, zodat Binky niet "zijn" territorium kan verdedingen. Dus de nieuwe ergens neerzetten en dan Binky erbij halen (niet andersom ;))

Goeie tip!

Als je van plan bent om ze samen in Binky zn kooi te doen, zou ik de hele kooi leeghalen en helemaal opnieuw indelen, en dan ze er tegelijk indoen, zodat het voor Binky ook weer anders is en niet snel op "zijn" vaste plekjes kan zitten om die te verdedingen.
Tuurlijk zal hij dat wel een beetje doen, maar ik weet niet of hij erg dominant is  ;) Als hij erg onzeker is, hoeft dit niet per sé.

Het is een goedsul Miekje, onze vrouwelijke grasparkiet, daar wint hij niet eens van..hahahaha

Als ze samen in een nieuwe kooi komen, tegelijk erin doen. Kunnen ze samen "overnieuw" beginnen  :thumsup:

Wanneer je ze wel samen in een kooi doet, zou ik sowiezo 2 en het liefste 3 voerbakjes ophangen. Valkjes staan erom bekend dat ze precies datgene willen hebben wat de andere heeft  shootme

Er hangen nu al 3 grote bakken met eten in, dus er moet straks 1 pietje, het bakje samen delen..en anders koop ik een los bakje voor erbij.

Ze zullen in het begin elkaar waarschijnlijk eerst uitesten, kijken wat je bij elkaar kan doen ("wat gebeurd er als ik in jouw pootjes bijt?" "ga je schreeuwen als ik jou bij je voerbakje wegjaag?")
En daarna waarschijnlijk negeren. Het zal ook vaak gepaard gaan met kleine ruzietjes.

Dus het zal niet echt grote gevechten worden?
Maar na verloop van tijd wennen ze aan elkaar, een wie weet gaat het hartstikke leuk klikken  :hart:

Ik hoop ook dat ze dikke maatjes worden. Net zoals Japie en Koko :hart:
Ben benieuwd, en ik wacht op foto´s  ;D