Auteur Topic: Valkparkiet eenkennig?  (gelezen 13764 keer)

Heleen

• Gast
Re: Valkparkiet eenkennig?
« Reactie #60 Gepost op: november 27, 2007, 21:33:37 pm »
cor van mij doet er redelijk lang over , maar geen maanden hoor  :(
ik weet niet of het haar eerste rui is, misschien dat die langer duurt, dat kan ik niet zeggen..
maar ik vind het persoonlijk geen vrolijk beeld op de foto.. maar je zegt dat er aan gedrag niets te merken is  :CENS
ik zou voor de zekerheid naar de VA gaan, want stel dat het wel ernstig is, moet je er snel bij zijn, ook ivm met je andere pietjes ;)
Ja, het is haar eerste rui. Maar die heeft ze al vanaf juli/augustus....Het lijkt wel of ze er niet doorheen komt.
Ze is echt vrolijk verder, kwetterd erop los, af en toe de bitch uithangen tegen Japie. Dan weer snavelen met Japie, alles doet ze verder goed. Dat is het gekke juist. Ze maakt totaal geen zieke indruk. Ze ziet er alleen heel warrig uit.
Misschien een beatle parkiet??  ;D

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #61 Gepost op: november 27, 2007, 21:51:42 pm »
das wel heel lang idd!  :CENS ik durf er verder niets concreets over te zeggen sorry  :-*

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #62 Gepost op: november 28, 2007, 06:37:17 am »
hier begint de rui nu pas, niet in juli/augustus
ziet er inderdaad niet zo goed uit op de foto, maar tja t'is ok maar ene foto natuurlijk

vitaminen bijgeven om beter en sneller door de rui te komen?

kokosnoot

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: november 28, 2007, 12:03:27 pm »
of toch even langs de VA, dan heb je zekerheid  ;)

miekje

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: november 28, 2007, 14:25:10 pm »
Heel veel douchen helpt ook vaak om goed door de rui heen te komen.

Maar weet je zeker dat het de rui is,
en niet dat bijvoorbeeld Japie ze eruit trekt tijdens het "kroelen"??  ???

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #65 Gepost op: november 28, 2007, 14:30:08 pm »
De foto krijg ik niet op de juiste positie..sorry...
nog even een technische hint, voor als je een foto wilt draaien zonder bewerkingsprogramma,
klik je rechtermuisknop op de foto> kies bekijken met windows foto viewer of picture viewer of media viewer of iets dergelijks (geen bewerkingsprogje kiezen ;) )
hij opend dan in een nieuw venster, dat is je viewer, en daar kan je hem draaien, (staat ergens onderin dat venster)
 hij wordt dat ook zo opgeslagen ;)

Heleen

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: november 28, 2007, 23:44:05 pm »
Even wat antwoorden op de vorige berichten.

Leon: Ik geef ze al genoeg vitamine, zoals druppels in hun drinkwater (geel spul) en groente en fruit. Is er dan misschien nog een goed middel aan vitamine die ik kan gebruiken? Eventueel een merk?

Miekje: het douchen is ook zoiets raars eigelijk...als ik de pietjes douched (met een plantenspuit) dan vallen de druppels als het ware van de vogels af...behalve bij Koko..zij wordt klets en kletsnat!!! Haar veren nemen zoveel water op... :sorry:
Als ze ziek zo zijn, dan zou ze toch niet zo levendig zijn, neem ik aan??

Nicole: bedankt voor de tip meid!! Zo zie je maar weer....nooit te oud om te leren... :)

Heleen

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: november 29, 2007, 00:18:51 am »
Ik heb nog even een foto opgezocht van hoe ze was, en nu is.
Zo was ze...
Zo is ze nu...

Nu is het wel zo zat ik net te denken....dat de valkjes en de grasjes in 1 kooi zitten. Gaat harstikke goed...maar.....en daar komt het....
Zal het met het eten te maken hebben? De valkjes hebben groffer voer als de grasjes. Er hangen 4 voerbakken in de kooi, en in elk bakje doe ik een schepje valkvoer, en een schepje grasjesvoer....Zou dat heel veel verschil uitmaken???
Iemand enig idee...

Heleen

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: november 29, 2007, 00:27:21 am »
Nog even wat over het eten...het merk dat ik ze geef is: Xtravital prenium grote parkieten, en parkieten

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #69 Gepost op: november 29, 2007, 08:19:15 am »
Aan de voeding zal het niet zo liggen. Xtravital is een prima zaadmengsel.

Kijk wel uit met vitamines, deze kunnen ook TEVEEL gegeven worden.

En ik zou deze dame toch eens laten nakijken bij een VA.. Dat ze zo lang en lastig door de rui gaat is niet normaal. Ze ziet er ook heel erg rommelig uit inderdaad. Hoe zit ze in de slagpennen? Kan ze goed vliegen?

Ik heb vaker gevalletjes van Polyoma (kruipersziekte) gezien waarbij de vogel een rommelig verenpak houd, maar verder weinig verschijnselen heeft.

miekje

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: november 29, 2007, 16:34:52 pm »

Miekje: het douchen is ook zoiets raars eigelijk...als ik de pietjes douched (met een plantenspuit) dan vallen de druppels als het ware van de vogels af...behalve bij Koko..zij wordt klets en kletsnat!!! Haar veren nemen zoveel water op... :sorry:
Als ze ziek zo zijn, dan zou ze toch niet zo levendig zijn, neem ik aan??

De pietjes waar het water zo weer afglijdt, houden hun veertjes strak tegen zich aan.
Als ze het douchen lekker vinden doen ze automatisch hun veertjes een stukje van hun lichaam af
zodat het water er echt "in drupt"  :shipwrecked:

Een pietje kan op zich lang verborgen houden dat hij ziek is, omdat het prooidieren zijn.  ;)
Ze laten het meestal pas zien als het al ver heen is.

Ik zou hem toch even na laten kijken bij een goede vogelarts  :CENS

Heleen

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: november 29, 2007, 21:27:54 pm »
Aan de voeding zal het niet zo liggen. Xtravital is een prima zaadmengsel.

Kijk wel uit met vitamines, deze kunnen ook TEVEEL gegeven worden.

En ik zou deze dame toch eens laten nakijken bij een VA.. Dat ze zo lang en lastig door de rui gaat is niet normaal. Ze ziet er ook heel erg rommelig uit inderdaad. Hoe zit ze in de slagpennen? Kan ze goed vliegen?

Ik heb vaker gevalletjes van Polyoma (kruipersziekte) gezien waarbij de vogel een rommelig verenpak houd, maar verder weinig verschijnselen heeft.
Koko heeft nog nooit kunnen vliegen. Vanaf het moment dat ik haar haalde, was ze al gekortwiekt. Ze zeiden dat ze na haar eerste rui zou kunnen vliegen. Daarna is ze per ongeluk twee keer door onze pup gepakt. Ze wilde vliegen, maar vloog natuurlijk richting de plavuizen. Dus onze pup (toen van een paar weken oud), die dacht...dat is een leuk speeltje, en greep haar meteen vast. Niet hard gelukkig...maar ja, ze was op dat moment wel een heleboel staartveren kwijt. Dus ik dacht nog....ze is nu toch in de rui, dus dat groeid dan wel weer aan, maar er komen zo weinig veren, en ze verliest ze ook niet uit zichzelf...
Ze is echt heel levendig...eet goed, drinkt goed, en knuffeld met Japie...Zou Japie haar dit aandoen? Of is het toch de rui, want ze gaat ook steeds met haar koppie tegen de tralies, alsof ze jeuk heeft.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #72 Gepost op: november 30, 2007, 15:54:18 pm »
nieuwe pennetjes jeuken altijd ;) dus dat is verklaarbaar, maar hoe lang is ze nu bij jou?
en zie je echt de gewiekte veren of zijn die veren er gewoon niet meer aan haar vleugel?

Dorian

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: november 30, 2007, 17:25:10 pm »
Heleen, ik denk dat je nu wat in een cirkeltje draait met wat het zou kunnen zijn.
En hoeveel tips we ook kunnen geven, wij zijn geen artsen.

Ms te weinig vitamientjes, maar teveel is ook weer niet goed, dat soort dingen, dat kunnen wij van hiet niet zien.

Je diertje zit, waar het ook door komt, niet lekker in haar velletje...
Dat ze niet door de rui heen komt kan op zoveel dingen duiden.
En dat ze verder goed in haar vel zit... Geukkig maar, maar er duidt 1 ding op dat het dus niet helemaal in orde is, namelijk hoe ze eruit ziet.

Op naar de VA dus... zou ik zeggen.