pfff zware discussie

ik probeer alles goed te lezen en te laten doordringen ,
ik zou er eigenlijk graag eens een poll over hebben, want ik denk dat mensen die een broedmachine vogel hebben en dit lezen niet altijd hun mening durven zeggen.
ik geef eerlijk toe dat als ik dit allemaal lees niet goed meer weet hoe ik er moet over denken

persoonlijk heb ik toch een goede ervaring met de manier waarop tweety's kweker handelt.
kijk, ik heb al 10tallen dierenwinkels bezocht waar ik ziek buiten kom

als ik dan zie hoe de kweker zijn kuikens verzorgt , ok, het is er steriel maar zeker niet koud, je kan alles meevolgen achter de venster,het personeel die de voedingen doet geeft ook aandacht en ieder kuiken krijgt veel liefde .en hij doet het heus niet voor super veel geld te verdienen hoor.
het verschil is groot,
hij vraagt 650 voor een grijsje en in die vieze winkels vragen ze 900 a 1000 €
en hem kost het veel meer tijd en geld .
hij maakt winst op speelgoed en kooiverkoop , liever dan op dieren.
kijk, hier in belgie is er weinig keuze,dan heb ik liever dat men een gaai bij hem koopt dan bij die woekeraars die niets om dieren geven

ik vraag me af hoeveel gaaien pijn en verdriet hebben en vreselijke ziektes sterven zonder we het weten,
het is veel gemakkelijker om ergens in een donkere garage een paar koppels te laten doodkweken en hopen dat er een paar jongen verkoopbaar zijn dan koppels een mooi leven te geven en de eieren zelf behandelen.
ik zal hiermee wel veel woede op mijn hals halen maar dit is mijn mening.
wat mijn allergrootste wens is , dat er een hele strenge wetgeving komt die al het kaf van het koren scheidt, maar dat is een utopie vrees ik