Auteur Topic: Papegaai erbij  (gelezen 9595 keer)

Mork

• Gast
Re: Papegaai erbij
« Reactie #30 Gepost op: januari 29, 2008, 10:40:30 am »
Mork eet van Harrison!
Kwam vanmorgen beneden en hij was druk met eten!!!
Ik denk dat vandaag de lamp binnenkomt dus ga ik ook meteen gebruiken.
Weet iemand toevallig wanneer het eventuele plukken dan overgaat?
Paar weken, maanden, jaren?

cosch

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: januari 29, 2008, 10:52:06 am »
Kun je niets van zeggen. Misschien gaat het helemaal niet over. En moet je accepteren dat Mork zo is.
Misschien is een vriendje wel de oplossing.. misschien ook niet.
Het is toch een beetje proberen.

Probeer er geen probleem mee te hebben dat hij zo is. Anders voelt hij het echt wel.

Succes!

kokosnoot

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: januari 29, 2008, 13:43:24 pm »
klopt helemaal wat Corina zegt, het zou erg fijn zijn voor Mork om er een vriendje bij te hebben, dan heeft hij wat meer afleiding.
ik denk dat Mork plukt omdat hij niet echt veel aandacht krijgt, maar ik kan het ook fout hebben hoor.
laat zeker niks merken als je hem ziet plukken!
wat goed dat hij nu van de Harrisons eet!  :thumsup:
heb je een foto van Mork? ik denk dat er veel zijn die Mork graag willen zien  ;)

Rianne83

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: januari 29, 2008, 14:44:06 pm »
Hoi,

ik heb dit topic even gelezen en wil even zeggen dat ik het super vind dat je de zorg over de papegaai op je neemt. De medische problemen van je moeder lijken mij ook heel moeilijk om mee om te gaan, met name het niet door kunnen dringen.

Wat je ook kunt doen voor Mork is de indeling van zijn kooi regelmatig veranderen en lekkere wilgentakken geven om op te knagen. Ik begrijp uit een van je laatste berichten dat zijn tentje er al heel lang in hangt. Papegaaien raken op een gegeven moment uitgekeken op hun oude speelgoed. Haal het er dan uit en wissel het om voor een ander speeltje. Is hij die weer zat, ga je weer wisselen enz, in principe laat je de speeltjes rouleren. Het hoeven niet eens dure speeltjes te zijn hoor. Zoals gezegd, wilgentakken, maar ook een leeg wc rolletje vinden ze wel leuk om te slopen en het houdt ze even bezig.

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van Mork! ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: januari 29, 2008, 15:00:50 pm »
ja! ik doe ook sisaltouw (haal ik bij de praxis) vlechten, daar kun je ook leuke dingen mee maken!  :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: januari 29, 2008, 16:09:34 pm »
Ik heb een paar dagen niet gereageerd, maar wel gelezen.
Super zoals jij de zorg op je neemt...

Eerder reageerde ik met dat een bezoek aan de VA naar mijn mening erg belangrijk is.
Met dat een gaai niks laat merken bedoelde ik niet dat je gaai nu dus er al bijna dood bij zou liggen.
Ik bedoel er echter wel mee te zeggen dat een gaai ineens plotseling dood kan zijn en dat je niks gemerkt hebt.
En Mork laat wel een gedragsverandering zien, namelijk plukken.
En dat kan duiden op een mediche probleem.
Echter: zelfs al zouden de pellets en de lamp het beter maken... Dan nog wil dat niet zeggen dat er niks medisch aan de hand is en ook blijft.
Je hebt al tips gekregen van mensen over hoe je om kunt gaan met Mork en ik begrijp ook dat het voor jou niet goed te doen is om naar een VA te gaan.
Het is tenslotte niet jouw gaai. Het is wel zo dat het weinig zin heeft om aan de slag te gaan met alle tips als je niet weet of het medisch is.
Jeetje, wat een moeilijke situatie is dit zeg...

Mork

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: januari 29, 2008, 18:19:57 pm »
Bedankt voor al jullie lieve reacties.

We hebben pas weer speeltjes gekocht voor hem maar het interesseert hem helemaal niks.
Vandaag zaten we echt in de troep we moesten alle behang eraf halen van de muren en het was 1 grote chaos hier.
Mork reageerde nergens op en bleef voor zich uit staren hij is ook veel moe de laatste tijd.
DIT KAN TOCH NIET GOED ZIJN!
Mijn moeder beweert dat de vogel veel ouder was dan 11 toen we Mork kregen maar ja dat is simpel en makkelijk natuurlijk om het daar maar op neer te gooien.
Vandaag zei ik alweer tegen mijn moeder Mork moet naar de vogelarts en dan krijg ik als antwoordt: discussie gesloten.
Dan denk ik WAAR VRAAG IK IN GODSNAAM OM?!?!?!?!?!
Ik vraag toch niet of ze haar been wil laten amputeren!
Maar goed dat heb ik niet gezegt maar dacht het natuurlijk wel.
Ik denk toch dat ik een afspraak maak bij de vogelarts of ze het nu leuk vind of niet kan niet anders.
De ontlastig is overigens wel aan het vooruit gaan niet meer zo slijmerig maar lijkt wel of het vaster wordt.
Mork vind Harrison erg lekker, goed he! (het voer dan he :P)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: januari 29, 2008, 19:06:58 pm »
ik duim dat het je gaat lukken om naar de vogelarts te gaan, ik vind het maar een treurig verhaal, jammer dat je moeder er weinig interesse in toont.
naar welke vogelarts ga je als het lukt?

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #38 Gepost op: januari 29, 2008, 20:09:36 pm »
hoi hoi, ik lees al die tijd al mee hier en vind het heel goed dat je zo de zorg op je neemt,
ik snap de hele situatie met je moeder ook goed maar toch voor het welzijn van mork zou ik nu even niet meer overleggen met haar,
en de gaai gewoon meenemen naar een echte VA. en na dat moment kan je verder kijken wat je kan doen voor hem en weet je moeder ook dat het niet iets geks is om naar de dokter te gaan met je gaai.

wat zal ze je aan doen als je dat doet? als jij de rekening betaald kan ze daar niet over beginnen,
jij neemt hem mee daar heen, dus zij hoeft er dan geen  verantwoording aan te dragen op dat moment,
en dan weet ze gelijk waar ze aan toe is met mork en jij ook natuurlijk ;)

het klinkt misschien helemaal niet lief, maar daar kom je denk ik wel overheen met je moeder,
ze zal ook op een moment gaan begrijpen dat de gezondheid van mork het belangrijkste is ;)

succes :-*
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2008, 20:11:16 pm door 180sonic »

Mork

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: januari 29, 2008, 20:24:30 pm »
Denk ook dat ik dat moet doen.
Gewoon niet overleggen en dan maar ruzie hoor bedoel daar kom ik echt wel overheen en dat zal niet de eerste keer zijn.
De dichtsbijzijnde vogelarts is in Woudenberg heeft iemand ervaring met hem/haar?

kokosnoot

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: januari 29, 2008, 21:44:23 pm »
die ken ik niet, waar woon je, of welke regio?

cosch

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: januari 29, 2008, 21:56:16 pm »
Woudenberg ligt ook vlak bij Utrecht/Driebergen. Hier is een echte vogelarts gevestigd. Dus je kunt beter daar naar toe gaan!  ;)

giggles

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: januari 29, 2008, 22:11:50 pm »
Goed dat je toch even naar een vogelarts gaat zeg  :thumsup:

Het lijkt me erg frustrerend als je moeder je zo tegenwerkt, terwijl je alleen maar het beste voor hebt met Mork.

Door het overzetten van zaad naar pellets krijgt je vogel weer heel veel goeie voedingsstoffen binnen en hierdoor kan hij ook meer energie krijgen en dus meer zin om te bewegen.
Persoonlijk vind ik nog steeds niet dat Veldhoven de beste oplossing is voor een gaai die al zo lang in de huiskamer zit.

Trouwens hier hebben we ook papegaaien terwijl wij overdag ook werken.
En zo zijn er hier nog veel meer op het forum hier hoor.
Als jij Mork mee mag nemen, kan je er ook nog voor kiezen om er een maatje bij te zoeken?

Ik hoop dat het je lukt om met Mork naar de vogelarts te gaan!!!!
En dat je ons ook op de hoogte houdt van hoe alles nu verder moet met Mork.

Groetjes Jarno

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #43 Gepost op: januari 29, 2008, 23:56:52 pm »
fijn dat je iig voor jezelf al besloten hebt om voor mork te gaan, het is misschien niet het beste advies ooit,
maar dit keer niet naar moeder luisteren zou nog wel eens een redding voor mork kunnen zijn ;)
hoop natuurlijk dat hij helemaal gezond is en door veel afleiding van zijn plukken af komt,
maar je weet nooit wat hij onder de leden heeft!

hoop dat je snel terecht kan bij een VA zodat je dat gedeelte alvast achter je kan laten!
succes :-*

Mork

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: januari 30, 2008, 00:16:07 am »
Hai Giggles,
Ja het is zeker frustrerend als mijn moeder tegenwerkt in andere dingen maakt het mij niet uit maar dit gaat om een levend wezen met veel gevoel en dan kan ik erg kwaad om worden maar niet dat ik dat wordt hoor blijf altijd rustig en kalm.
Waarom vind je toch Veldhoven geen goed idee?
Als Mork straks misschien iemand erbij krijgt dan kan die toch beter met veel meer zijn dat is toch leuker en gezelliger voor die papegaaien.
Veldhoven is toch een paradijs voor die vogels ben ik dan de enige die daar zo over denkt?
Waarom zijn jullie terughoudend als het op die papegaaienopvang gaat?

We wonen in Wijk bij Duurstede dus regio Utrecht.
Ik hoop ook dat het lukt met die vogelarts het moet gewoon klaar.
Met Mork gaat het een stukje beter hij plukt nog steeds natuurlijk maar wordt al wat minder zijn ontlasting ziet er beter uit en ondanks die nog wel moe is gaat die in plaats van 19:00 om 23:00 gedwongen! naar beneden want hij is klaarwakker.
Ik heb ook het idee dat Mork wat dikker wordt hij eet namelijk veel van die harrison voer....
Ik geef Mork elke dag Reiki om wat rustiger te worden en om te voorkomen dat die teveel last krijgt van eventuele ziektes ik wil niet zeggen dat Reiki geneest hoor maar het remt de boel een beetje zeg maar tijd rekken hoe dan ook het helpt Mork redelijk.
Maar toen ik hem net Reiki gaf kon ik normaal met 1 hand om beide vleugels maar nu kon dat niet meer dus of die nou dikker wordt of meer veren krijgt geen idee.
Al met al een goeie vooruitgang toch in een paar dagen?
Moet je nagaan wat voor een troep erin o.a de dierenwinkels wordt verkocht aan voer zit gewoon helemaal geen bouwstoffen of vitamine in ofzo.
De vogelartsen in Woudenberg zijn ook echte vogelartsen hoor ze heten F. Feld en G. den Heyer.
En inderdaad in Driebergen zit er ook 1 wist ik niet maar ja maakt denk ik niet uit ze hebben allemaal hetzelfde gestudeerd neem ik aan.
Ja 180sonic ik hoop ook dat ik snel terecht kan bij de VA.
Alleen een afspraak maken is 1 ding maar het er heen gaan is een 2de mijn moeder zal ongetwijfeld gaan vragen als ik Mork in een katten-mee-reis-bak (geen idee hoe het heet zal ongetwijfeld een heel makkelijk woord zijn :P) doe waar ik naartoe ga ja en dan weigert ze dat perinent en belt ze meteen af , ja of niet, ik heb geen idee hoe dan ze reageert misschien zegt ze wel dan rij ik wel even mee hahahahahaha.
Mijn moeder is werkelijk waar geen zeikerd ze is overal makkelijk in zolang het maar boeiend is en haar interesseert en zodra dat niet zo is krijg je dit.
En waar hebben we het over? over een bezoekje aan de vogelarts voor de gezondheid van Mork.
Dit is toch niet geloven?
Ik hou er over op want ik kan hier helemaal niet tegen en zit me helemaal op te vreten.
Ik probeer morgen een afspraak bij de vogelarts en dan heel voorzichtig zeggen dat ik een afspraak heb gemaakt dit is het enige wat ik kan doen moet het zoiezo vertellen want ze komt er hoe dan ook achter.

Wish me luck.

:-*