Auteur Topic: imiteren van geluiden  (gelezen 8382 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: imiteren van geluiden
« Reactie #30 Gepost op: februari 09, 2008, 20:38:11 pm »
Haha Antonia, heel grappig dank je voor het meedenken ik lig in en deuk.

:sorry: sorry hoor, het was een reactie op Pietepoek niet op jou.

Ik kan wel meedenken, heb ik ook gedaan maar de dingen die meestal helpen
zoals negeren en straffen hebben jullie al geprobeerd dus .....

Het enige dat ik nog kan bedenken is om hem tijdelijk op een ander plekje te laten wonen   ???

« Laatst bewerkt op: februari 09, 2008, 20:39:53 pm door antonia »

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #31 Gepost op: februari 09, 2008, 20:56:49 pm »
Misschien kan je bv clickertraining doen met zo'n papegaai, schijnt voor een hoop dieren best wel een goede training te zijn.
en na de training zijn ze ook veel rustiger en moe en willen ze slapen.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: februari 09, 2008, 21:50:46 pm »
:sorry: sorry hoor, het was een reactie op Pietepoek niet op jou.

grapje moet ook kunnen hoor  ;)

maar zoals eerder geschreven, een andere gaai erbij?

of is het mogelijk dat je grote delen filmt? en die dan aan gedragsdeskundigen laat zien?  :CENS

cosch

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: februari 15, 2008, 10:59:52 am »
Hoe gaat het nu?

Ik zat later nog te denken. Misschien als het straks weer zomer is en hij kan lekker naar buiten dat het vast wel beter zal gaan.
De winter is toch altijd lang en saai voor de vogels die in de zomer naar buiten kunnen.
Als je echt verschil merkt is het misschien een goed plan om em ook in de herfst en lente en soms winter naar buiten te doen. Zodat hij zijn energie buiten kwijt kan.

Africangrey

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: februari 15, 2008, 22:05:03 pm »
Lief van je Corina dat je ernaar vraagt, misschien had ik anders niet meer gereageerd.
Tja, ik zou zo een gigalang verhaal kunnen schrijven, maar dat zal ik jullie besparen ::)
Ik heb de hele week nagedacht, nog ff doorgelezen wat ik hier gezegd heb (het is erin geslopen het ligt aan mij niet aan Jamie)
Die zin dacht ik aan, zonder nadenken typte ik dat, maar eigenlijk zit daar zoveel waarheid in zonder dat ik dat zelf besefte.
Ik heb eerdere filmpjes van Jamie bekeken, lekker kletsen en veel minder vervelende geluiden.
Hoe is het zo gekomen?? Ik heb me er helemaal in verdiept de afgelopen week ,want mijn lieve gaaitje zomaar wegdoen never nooit niet!!!
Juist die irrigeluiden :angry: waar komen ze vandaan? Ik heb ontdekt veel piepende deuren hier in huis (nooit opgevallen) zelfs het deurtje van de kooi piept??  Joh nooit geweten :CENS
Nu de mobiele van mijn zoon, je weet wel iedere week een andere ringtone ,dat weet ik NU ik lette er niet op het leek zoveel op elkaar, de laatste (de weerwolf :) vindt Jamie wel superinteressant hoor, mijn zoon beweerde dat zijn batterij bijna leeg was, maar lekker liegen, en ik stomkop trapte erin het was een nieuwe ringtone.
Al die hoge fluittonen en geluiden zijn restanten van mijn zoon's mobiele en piepende deuren, daar gaan we aan werken.
Afspraken gemaakt met mijn zoon er speelt nu een lekker muziekje als zijn foon gaat en dit weekend alles wat piept doorsmeren :)
Ook Micheline's verhaal heeft me aan t denken gezet, zij beweert zelf geen last te hebben van het gefluit van Coco, maar de buren klagen des te meer, ik denk dat is onmogelijk, bestaat niet ??? Zal haar Coco dan luidruchtiger zijn dan mijn Jamie?
Als gevolg daarvan heb ik heeeeeel veel filmpjes van grijsjes bekeken, ook hier en op youtube.
Nou ben me rot geschrokken, Jamie is daar heilig bij.
Wat ik alleen maar probeer duidelijk te maken, ik hoop dat iedereen het snapt, ik wist niet dat een papegaai zoveel geluid kon maken, gewoon, dat is blijkbaar heel normaal, in mijn ogen was dat abnormaal ik wist niet beter.
Dussuh.. mijn gaaitje is nu de dupe en ik zit met een enorm schuldgevoel :sorry:
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2008, 22:06:55 pm door Africangrey »

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #35 Gepost op: februari 15, 2008, 22:09:18 pm »
er zijn meer mensen die schrikken van de hoeveelheid geluid deze produceren.
mij stoort het niet, sommigen van het gezin soms wel,
maar het zachte praten en fluiten, een grappige situatie maakt weer alles goed
99% van de tijd stoort het dus echt niet.

zelf mijn valkje kan soms krijsmomenten hebben, en dat is ook best luid.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #36 Gepost op: februari 15, 2008, 22:27:28 pm »
ieneke, er is toch geen schuldgevoel nodig ,nergens voor

je zoekt naar een oplossing voor het irri-geluid , daar moet je je toch niet schuldig om voelen , domme lieverd, niemand gaat jou met de vinger wijzen , ik denk dat er ergens een verkeerde interpretatie geweest is van woorden , maar ik lees nergens dat jamie zou weg moeten  ???
toch niet voor zoiets zekers

geniet maar fijn van je gaaitje  :-*

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #37 Gepost op: februari 15, 2008, 22:54:51 pm »
ja ze kunnen heel veel geluid produceren.

Joly doet een valkparkiet na, af en toe tuiten je oren en het lijkt wel of hij dit geluid steeds leuker vind.
En als ik moe ben of slaapgebrek krijg stoort dit geluid me verschrikkelijk.

Africangrey

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: februari 15, 2008, 23:42:11 pm »
ieneke, er is toch geen schuldgevoel nodig ,nergens voor

je zoekt naar een oplossing voor het irri-geluid , daar moet je je toch niet schuldig om voelen , domme lieverd, niemand gaat jou met de vinger wijzen , ik denk dat er ergens een verkeerde interpretatie geweest is van woorden , maar ik lees nergens dat jamie zou weg moeten  ???
toch niet voor zoiets zekers

geniet maar fijn van je gaaitje  :-*

jawel zoiets is hier wel ter sprake geweest, maar ik neem niemand iets kwalijk hoor ;)
Dat ligt aan mij, ik deed het voorkomen alsof het een megaprobleem was, sorry ik ben er nog niet natuurlijk ik vind het nog steeds superirritant, maar ik ga eraan werken hoor!
Vivke.... je bent een superlief persoon, volgens mij ben jij iemand uit duizenden, thx ;)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #39 Gepost op: februari 16, 2008, 22:31:41 pm »
het is in ieder geval al goed te erkennen dat het je eigen idee is, en dat het in vergelijking tot andere grijsjes op filmpjes echt mee valt..
natuurlijk is het voor jou een groot probleem, ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt, geen schuld gevoel meer hebben nu,
je had niets om het mee te vergelijken! nu met frisse kijk en goede moed de toekomst in!

ik hoop voor je dat jamie lekker de leuke geluidjes aan neemt en de oude geluiden snel vergeet!
succes :-*

Africangrey

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: februari 18, 2008, 08:10:14 am »
Dank je.
Tja wat is normaal, ik weet het soms niet meer
Ik weet wel dat ik er op dit moment heel slecht tegen kan
Dat ik haar op den duur misschien toch weg zou moeten doen
Die gedachte alleen al maakt me ziek en misselijk.

cosch

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: februari 18, 2008, 08:54:29 am »
Probeer het nog even vol te houden. Als alles gesmeerd is en niets meer piept en hij dus ook die geluiden niet meer hoort, zal het ongetwijfeld minder worden. Maar dat kan nog wel even duren.

Sterkte hoor.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #42 Gepost op: februari 19, 2008, 13:23:49 pm »
Dank je.
Tja wat is normaal, ik weet het soms niet meer
Ik weet wel dat ik er op dit moment heel slecht tegen kan
Dat ik haar op den duur misschien toch weg zou moeten doen
Die gedachte alleen al maakt me ziek en misselijk.

ik kan je helemaal begrijpen! zodra een geluidje irritant wordt ga je je ook ergeren aan meer dingen en geluidjes..
dat zit nu eenmaal in de aard van de natuur.. ik heb dat hier met mn buren, zodra die weer eens bezig zijn kan ik veel minder verdragen!
tv zachter, cor moet stil zijn enz enz..

probeer voor de komende tijd er rust in te hebben! accepteer de geluiden en denk "het is zo . "
je zal zien dat je op den duur er minder last van krijgt! dat werkt bij mij ook, tijdelijk, maar toch,
jamie hoeft niet weg! niet aan denken! nu alles gesmeerd ?
het moet goedkomen!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #43 Gepost op: februari 19, 2008, 20:22:25 pm »
ieneke , niet opgeven hoor, met een tijdje zal jamie het wel vergeten

ooh ,kwou dat ik wat meer kon doen  :cry:

Africangrey

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: februari 19, 2008, 22:41:56 pm »
ja ze kunnen heel veel geluid produceren.

Joly doet een valkparkiet na, af en toe tuiten je oren en het lijkt wel of hij dit geluid steeds leuker vind.
En als ik moe ben of slaapgebrek krijg stoort dit geluid me verschrikkelijk.
Ja ik slaap erg slecht en door moeheid raak je veel sneller geirriteerd